Dotaz na průběhy z lambda sondy

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#16 Příspěvek od Ondra2 »

Hill píše: Jestli je navíc v soustavě nějaký pomalejší člen (třeba pomalá lambdasonda), celá soustava začne za určitých podmínek pulsovat, v podstatě regulace překmitává, než dostane zpět informaci, že už to stačilo...
Přesně po tomhle jdu.

Zadní sondu dneska po cestě z práce změřím diagnostikou a večer napíchnu na škopek.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#17 Příspěvek od PixelOrgy »

Takze:

Odpojeny lambdy, pripojenej MAF = necuka
Pripojeny lambdy, odpojenej MAF = cuka

Z vlastni zkusenosti s dirou ve vlnovci, problem je vyraznejsi s otackama a zatezi. Tady je problem ve stredni rozsahu v podstate.

Mas moznost objednavat napr. u stahlgruber? U nich neni nejmensi problem dil objednat a pak vratit s poznamkou, ze napr. neni kompatibilni. Neresi to. Takze bych klidne zkusil objednat lambdy + MAF (i kdyz na MAF to nevypada), vyzkouset, potvrdit cim to je a pripadne vratit.

Neni to uplne idealni pristup, ale muze byt ve vysledku efektivnejsi

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od Nakadah »

George> to je vzorec ze stránek RossTechu - firmy co vyrábí diagnostiku VAG-COM resp. nové označení je VCDS.

Kupříkladu mě to sedí, motor mám 125HP při 5800rpm a při těch točkách jsem měl na grafu 98g/s. Jinak mg/h mi na váhu moc nesedí, to spíš na vstřiky u dýzlu (nějaké rozdílové korekce na vstřiky odvozené od hodnoty na hlavním vstřiku). Nicméně kg/h už jsem u váhy viděl, tam si to ale jednoduše přepočítáš. 98g/s je 352,8kg/h (98x3600/1000).

Jinak HILL má dobrý nápad s pomalou lambdou. Lambda jako taková je spotřebák udávaný na 160tkm, pak by se měla vyměnit. Někdy ale nevydrží ani to (časté studené starty a pojížděčky neustále jenom po městě).

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#19 Příspěvek od PixelOrgy »

no jo, ale stejne, ta korekce na zaklade informaci z lambdy prece neni tak vyrazna, aby to zacalo cukat s motorem jako pri misfiru.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#20 Příspěvek od Ondra2 »

Právě že může být, meze korekcí to má +-15-20% u krátkodobé korekce, u dlouhodobé možná ještě více.
Hranice zapálitelnosti je 1,3-1,5 lambda pro chudou a 0,5 pro bohatou.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od GeorgeB »

Nakadah píše:George> to je vzorec ze stránek RossTechu..
Jinak mg/h mi na váhu moc nesedí, to spíš na vstřiky u dýzlu (nějaké rozdílové korekce na vstřiky odvozené od hodnoty na hlavním vstřiku).
Děkuji za info.
Veličina mg/H je skutečně udávaná hmotnost vzduchu na jeden zdvih (na jednu pracovní fázi jednoho válce). Takže přepočet na g/s nebp kg/h bere v úvahu počet taktů motoru (2T/4T), počet válců a aktuální otáčky motoru.
Pro zajímavost: množství nasávaného vzduchu se pohybuje od 250 do 1100mg/H, vstřikovaná dávka od cca 3mg/H do cca 60mg/H

K věci: funkce přední a zadní Lambdy viz např. https://www.youtube.com/watch?v=nJ0G01n ... e=youtu.be
Popis funcke jednotlivých typů Lambda sond: http://www.ngk-elearning.de/

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#22 Příspěvek od Ondra2 »

Na ty stránky se teď nedostanu, nicméně podle tohoto: http://www.troublecodes.net/pcodes/p0430/ je stálá vysoká úroveň na lambdě za katem OK.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#23 Příspěvek od Hill »

To čteš blbě: OK je pomalé kolísání hodnoty napětí z druhé lambdy zhruba mezi 0,4 a 0,7 V, perioda tohoto průběhu je 15-20 s a, jak už jsem psal, průměrné napětí kolem 0,5 V.
Dlouhodobě vyšší napětí, než 0,7 V, ukazuje na trvalý nadbytek kyslíku ve výfukových plynech nebo na vadnou lambdasondu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PixelOrgy »

Ondra2 píše:Právě že může být, meze korekcí to má +-15-20% u krátkodobé korekce, u dlouhodobé možná ještě více.
Hranice zapálitelnosti je 1,3-1,5 lambda pro chudou a 0,5 pro bohatou.
Aha, ted se na to divam, je to tak ... Zase vim neco novyho :-)

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#25 Příspěvek od Ondra2 »

Hille, já to tam prostě nevidím. Jediné co tam vidím je: downstream oxygen sensor (oxygen sensor after the converter- see below) reading which is constant above 600 millivolts.

Co by tam dělalo to periodu 15-20sekund? Trvale nad 700mV neukazuje na moc kyslíku, ale naopak na málo, což je za katem normální.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#26 Příspěvek od Nakadah »

Krátkodobá korekce je aditivní tj. se % korekce přičítá k hodnotě délku vstřiku v mapě a nebo odečítá. Dlouhodobá korekce je multiplikativní tj. násobná tedy se touto % odchylkou hodnota v mapě násobí :) jsou to dost velké rozdily v času mezi těmito dvěma typy korekcí.

Ty krátkodobé korekce to mají okamžitý vliv na délku vstřiku, ty dlouhodobé si jednotka motoru vytváří podle průměrných odchylek krátkodobých korekcí.

Jinak pro úzkopásmovou lambda sondu znamená 0V = hodně kyslíku (λ>1,2) a ~0,9V = málo kyslíku (λ<0,8 ). Střed, tedy λ=1 je 0,475V. To pásmo přechodu je hodně úzké (proto úzkopásmová sonda) a reálně ta regulace skáče pravidelně někde mezi λ=0,97-1,03. Pořád nahoru/dolů/nahoru/dolů - chudá bohatá :) To širokopásmové sondy s napětím 0-5V to je jiná, tam si jednotka může měřit λ směsi přesně a pracovat i s hodně chudou směsí.

Lambda za katalyzátorem analyzuje jeho funkci a je jenom úzkopásmová. Zatímco ta co je před katalyzátorem se obvykle dává širokopásmová. A ta za katalyzátorem právě kontroluje jeho funkci. Pokud by průběh výstupu byl shodný s tím co leze z lambdy před ním, tak to jednotka vyhodnotí jako vadný katalyzátor. Úplně rovná čára to být může, ale měla by pulzovat.

No bude to ještě bádání s fantómovou závadou :) zlaté karburátory...

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#27 Příspěvek od Ondra2 »

Tak pánové včera jsem donutil jet diagnostiku trochu rychleji, dostanu z toho teď tak 8-10 vzorků za sekundu a vypadá to, že palivem to není. Vše vypadá naprosto normálně, hlavně jsem už schopný vidět na short fuel trimech přímou odezvu na lambdu a žádné špice tam nejsou. Stejně tak signály z MAF, TPS, MAP (pokud tam je a není to vypočítané) jsou během záškubu beze změny.

Soustředím se na zapalování, asi vyrobím nějakou kapacitní sondu na sekundár, ale nevím jak se mi to do té úzké trubičky vleze. Třeba to jsou nakonec opravdu misfiry, akorá te to tak dobře odhlučněné/odpružené, že to není poznat. Je to moje první auto s dvouhmoťákem, třeba tak krátký škubanec vyfiltruje.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#28 Příspěvek od PixelOrgy »

Tak to je dobra haluz.
Ja mel misfiry taky (smejdni svice), a okamzite jak to skublo jednou, dvakrat tak to rozsvitilo MIL a zapsalo chybu misfire on cylinder....

Taktez spatna korekce se zapsala jako chyba - u me to bylo:

System too lean (Bank1)
System too lean (Bank2)
System too rich (Bank1)
System too rich (Bank2)

U tebe, kdyz ten se ten problem projevi, zustanou nejaky chyby?

Jinak, muze byt toto relevantni? Podle vseho problem s tim ventilem muze mit vic priznaku vcetne trhane akcelerace...

http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/Dow ... ?id=148791

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#29 Příspěvek od Ondra2 »

Já to mám úplně bez chyb.

Ten OCV vypadá dobře, aspoň je to jednoduché na kontrolu. Odpoledne to vyndám a vyzkouším. Dík

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#30 Příspěvek od Ondra2 »

Omlouvám se za pozdní odpověď, ten ventil je OK, vrtí se jak má, nic vydřeného, ani cizí součásti. Momentálně mě postihují jiné jobovky, takže řešení tohoto problému se odsouvá na neurčito, možná nekonečno. Díky za vaše přízpěvky

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“