Favorit central

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DeniS
Příspěvky: 190
Registrován: 10 led 2013, 01:00

Favorit central

#1 Příspěvek od DeniS »

caute,
kamarat ma poprosil ci by som mu dorobil centralne zamykanie do favorita. Objednal som teda z ebay-u komplet - 4x servo, RJ, 2x dialkove, tiahla, drobnosti..
Mechaniku mam vyriesenu, motorceky nahodene. Vsetko funguje pokial to napajam reg. zdrojom, ktory doda max 5A , motorceky maju pri napajani z tohto zdroja trocha menej sily, je vidiet, ze by sa zisiel silnejsi zdroj. No problem nastane ked RJ centralu zapojim v aute. Relatka sice zopinaju, ale sentam zopnu-rozopnu jednoducho blbnu a popritom je pocut ako kmitaju. Myslim si, ze relatka su poddimenzovane , je sice na nich napisane 15A , ale datasheet sa mi k nim dohladat nepodarilo a cinan tlaci naklady na minimum..
Musel som vsetky spoje zbavit bezolovnateho 'blata' , kedze sentam spinalo iba dva motory, druhy krat zase dosah DO bol tak 1cm od prijimaca.. proste radost , vsetko nakablovane a RJ prestane fungovat. Co vy na to, pomoze vymenit relatka za silnejsie? dakujem za odpovede..

Tu je link na video ako sa to sprava: https://www.youtube.com/watch?v=7udsL-b ... e=youtu.be

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#2 Příspěvek od Soemtron »

Jaké ja napětí na cívce relátka pokud kmitá?
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#3 Příspěvek od Cowley »

Spis si myslim, ze kmita ta jednotka a nema uvnitr dostatecne reseny "tvrdy" zdroj. Proto kdyz pritahne rele a z baterky auta jsou napajeny ty motory, spadne napeti i v ridici jednotce pod provozni hranici.
EDIT: pustil jsem si video a napadlo me, ze by to mohly byt 5-ti dratove motory (pokud teda jsou v sade 2x 5-ti a 2x dvoudratove), ktere se neprestavi do opacne polohy a ridici jednotka lita mezi polohami ZAVRENO/OTEVRENO.

Uživatelský avatar
DeniS
Příspěvky: 190
Registrován: 10 led 2013, 01:00

#4 Příspěvek od DeniS »

Napatie zajtra zmeriam a v sade je 1x 5 vodicovy motorcek . Ostatne su dvojvodicove.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Zaměř se na průřezy kabeláže - kmitání relátka způsobuje malej proud cívkou.
Pokud kmitají, znamená to velkej úbytek napětí na přívodu. Mají ty motorky přívod přímo od baterky spínanej relátkama, nebo na ně jde +12V ze stejnýho kabílku, kterej napájí tu ŘJ centrálu?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DeniS
Příspěvky: 190
Registrován: 10 led 2013, 01:00

#6 Příspěvek od DeniS »

Tak podarilo sa mi to vyriesit, bolo to prierezom vodicov ako tipoval aj ekkar. RJ som napojil priamo na bateriu silnejsimi vodicmi a central funguje ako ma.

Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

#7 Příspěvek od arambula »

DeniS: Doufám, že přes pojistku :psouk: :psouk: :psouk:

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#8 Příspěvek od varok »

Dnes se prodává kde co. Slušní výrobci jako Jablotron a podobní dávají káblíky odhadem 0,75-1mm2. Ale viděl jsem už i číňany, kteří používají i na silové spoje káblík ani né 0,5mm2 a pak jsou problémy.

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#9 Příspěvek od mihal »

Ta RJ sa desne podobá na oiebanu CL302 od Jablotronu. Síce je doska s frézovanou drážkou pre vf modul, ale to rozmiestnenie a typ súčiastok :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“