honza637 píše:... BTW - Mohl bys napsat na jaké aparatuře jsi du DL110tku slyšel hrát a s jakým gramofonem?
Pokud to tedy byla otázka na mě, tak:
Byl to gramofon NC470, zesilovač AZS223, repro vlastní výroby, podobné tomuto: http://www.aukro.cz/item202036634_reprobedny.html
Možná namítneš, že tato aparatura je mizerná ale já jsem s ní naprosto spokojen. Tedy jen ten gramec nebyl můj, já mám teď Lenco L-452.
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet www.sigmaphon.cz
Nezbývá než souhlasit, je to přesně tak. Zvláštním případem jsou právě vysokovýstupové MC přenosky jako je ten Denon. Ta se dá připojit do obou typů předzesilovačů avšak při použití MM předzesilovače ta kvalita reprodukce není nejlepší.
Takže sem se podival na ten můj zesilovač Yamaha RX-V392RDS a má tam napsáno v papírech PHONO MM takže to bude asi ok.
A předzesilovač co mam v pokoju je tu ten: http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=
Ten bude nejspíš taky v pohodě.
Což to těžko ten předzesilovač z GESu posoudit ale už na první pohled je tam chyba - mizerné signálové kabely. Tyto "tkaničky" jsou zrovna u tak malých napětí jako u MM přenosky smrtelnou záležitostí pro signál. To tak maximálně pro vyzkoušení zda to vůbec chodí .... Já osobně po pár poslechách řešil jak to udělat za dobře a osvědčil se koaxiál 75 ohm se vzduchovým dielektrikem a dvojnásobným stíněním + kvalitní zlacené cinche
nebudu blbnout s takovýma spešl věcma jako koaxiál 75 ohm se vzduchovým dielektrikem a dvojnásobným stíněním a nějakým specialním předzesilovačem za 5000,-abych to pak připojil na obyčejnou HiFinu v hodnotě tak 2000,-
Do vf kabelu bych se nepouštěl, je optimalizovaný pro přenos energie polem, ne vedením - je to vlastně přechod mezi klasickým (byť stíněným) drátem (nebo lankem...) a trubicovým vlnovodem, i jeho vlnová impedance je proti. Pokud bych se pouštěl do souosého kabelu, použil bych buď předpřevratový nízkofrekvenční kablík o průměru asi 2,5 - 3mm z KABLA Bratislava - (pro pamětníky: ten šedý), anebo bych se pustil do kabelu, ze kterého se dělají muzikantské šňůry k mikrofonům nebo nástrojům vůbec. Ten je totiž pro nf akustiku primárně určen, i když taky má při větších délkách docela útlum navyšších kmitočtech.
A do MM preampu bych šel do některého z dítek pánů Dudka & Sýkory, Actidampů byla celá řada...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To Ekkar - na toho Actidampa jsem již upozornil. Konkrétně jsem měl tu čest slyšet MK.II a ten umí jak MC tak MM. Ten rozdíl tam je a navíc pohlížíš na věc s propojovacími kabely divně. Pokud bys ses podíval do literatury, zjistíš že tam jde nejvíce o kapacitu a pak odolnost proti rušení. Do takto slabého signálu v řádu do 5mV a impedanci 47k se snadno nakmitá rušivá složka signálu. (Tedy obvyklá impedance phono preampu je 47 .. někdo může i nesouhlasit). A většina kvalitních signálních kabelů je právě udělána z koaxiálu. Chce to ovšem kabel kvalitní, ne takový jako má moje sousedka který stínění jen viděl na vedlejší špulce při výrobě v Chnině:)
A mimochodem ty kabely k hudebním nástrojům jsou konstruovány převážně na drsné zacházení, což u domácí Hi-Fi aparatury nepředpokládám. Jedině že by někdo přes kabely chodil a jezdil na kole:)
Já toho Actidampa Mk.II MÁM. Samodomo komplet i se zdrojem. Žádné 78XX a 79XX, hezky TL431 a trojice trandů v každé větvi napájení. A pro co nejlepší odstup S/Š jsem učinil jediné - nabouchal jsem ho přímo pod ložisko přenosky pod šasi gramce, takže mezi přenoskou a vstupem je kabel jen o málo delší, než je samotné ramínko. Zbytek už jede na nízké impedanci po klasickém nf kabelu a rušení mi může jedině to, co hajzlpapír musí. Vřele doporučuji všem. Tahat těch pár mV dál, jak 30cm skrz ramínko je nelidský...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nojo jenže u profi zvukařiny nepoznáš detaily. Technika pro zvučení s HiFi nemá nic extra společného. Tam jde o výkon. Nějaký ty detaily a zkreslení se ztratí
To těžko, profi zvuk není jen uřvaná dědinská liga... a nějaké smetí a mizerný odstup v signálu se zatraceně pozná na aparátu, který je schopen dát z metru 140dB. Vím jak se známý leknul, když pustil přes kvalitní PA své oblíbené CD, jaký tam byl šum a divné pazvuky v tichých pasážích.