Mně něco podobného dělá B90, i když štiplavý zápach to není. Když běží tak do půl hodiny, je to OK. Pak se ale motor víc ohřeje a nejspíš přímo z něj je cítit zbytky maziva.elektrosvit píše:2. magnetofon B70, konkrétně tmavě modrý- tady se i po letech nic neláme, ale po zahřátí na provozní teplotu vydává přístroj takový slabě štiplavý zápach. Nevím, k čemu bych jej přirovnal. Není moc silný, ale pracuje-li magnetofon delší dobu v uzavřené místnosti, tak už docela cítit je. Naopak magnetofony řady B4 voní docela příjemně a nezaměnitelně. Zde je asi zdrojem izolace vodičů.
Plasty v a na starých přístrojích (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Dost cítit byly za provozu magnetofony B5. Z té řady byl můj první, B 58.
Tam se zahříval motor na poměrně vysokou teplotu, taky byl poměrně velký a tak byl cítit hezky dlouho. Takový typický nasládlý plastový zápach.
Ale v té době bylo cítit nějakým smradem téměř všechno, co v sobě mělo nějaké plasty.
Od starých autobusů Škoda tuším RT706, kde smrděla asi koženka, autobusy v 70 letech, škodovky stovky,, kde "gumou" smrděla koženka sedadel, všechna elektronika, každá jinak.....
Ještě v roce 1994 - 95 základní desky počítačů roky po výroběsmrděly ostrým zápachem, odhaduji z chlórovaných uhlovodíků, co se tehdy používaly.
Ono stačí klasická rozpouštědlová barva schnoucí za normální teploty, vrstva 80 - 120 mikronů silná sice zaschne třebas za půl dne, ale ještě cca rok v sobe drží pár procent rozpouštědel. Teprve za rok taková barva definitivně ztvrdne, protože vytěkají poslední zbytky rozpouštědla.
Když se vezme plast, který je silný milimetry a který při výrobě změkčí vhnětením nějakým vysokovroucím rozpouštědlem s teplotou varu 250 - 350 st C, tak to rozpouštědlo je v plastu 5 - 10 let a při každém zahřátí, třeba na slunci, z toho plastu uniká a smrdí. Za 30 let třeba unikne kompltně a plast potom zkřehne a začne se lámat.
Tam se zahříval motor na poměrně vysokou teplotu, taky byl poměrně velký a tak byl cítit hezky dlouho. Takový typický nasládlý plastový zápach.
Ale v té době bylo cítit nějakým smradem téměř všechno, co v sobě mělo nějaké plasty.
Od starých autobusů Škoda tuším RT706, kde smrděla asi koženka, autobusy v 70 letech, škodovky stovky,, kde "gumou" smrděla koženka sedadel, všechna elektronika, každá jinak.....
Ještě v roce 1994 - 95 základní desky počítačů roky po výroběsmrděly ostrým zápachem, odhaduji z chlórovaných uhlovodíků, co se tehdy používaly.
Ono stačí klasická rozpouštědlová barva schnoucí za normální teploty, vrstva 80 - 120 mikronů silná sice zaschne třebas za půl dne, ale ještě cca rok v sobe drží pár procent rozpouštědel. Teprve za rok taková barva definitivně ztvrdne, protože vytěkají poslední zbytky rozpouštědla.
Když se vezme plast, který je silný milimetry a který při výrobě změkčí vhnětením nějakým vysokovroucím rozpouštědlem s teplotou varu 250 - 350 st C, tak to rozpouštědlo je v plastu 5 - 10 let a při každém zahřátí, třeba na slunci, z toho plastu uniká a smrdí. Za 30 let třeba unikne kompltně a plast potom zkřehne a začne se lámat.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Šasi drželo jen na 4 šroubech, podobně jako zadní stěna, ven šlo hned.
Já jsem provázkové brzdy vyměnil za ty s filcem a bylo po problémech. U přivíjecí spojky se časem zničily umělohmotné prstýnky osazené na konci pružiny, díky čemuž to začalo vrzat. Dal jsem tam nějaké umělohmotné podložky a byl klid.
Já jsem provázkové brzdy vyměnil za ty s filcem a bylo po problémech. U přivíjecí spojky se časem zničily umělohmotné prstýnky osazené na konci pružiny, díky čemuž to začalo vrzat. Dal jsem tam nějaké umělohmotné podložky a byl klid.
Můj první kotoučák, B58 naši koupili taky když mně bylo nějak 10 let. A nejdřív jsem si toho moc nevšímal, to až později.
Co se týká plastů, tam jsem provedl dvě úpravy. Zespodu jsem ve větracích otvorech upálil pájkou co druhý plastový trámek, aby na motor šlo více vzduchu a lépe se chladil. A horní kryt, ten když se častým provozem magnetofonu vyhřál, tak začal po pár letech nepříjemně vibrovat.
Tam jsem to řešil tím, že jsem kryt pod cívkami shora polepil coby odtlumení v jakémsi křížovém vzoru bilou izolepou. Po 1 - 2 pokusech jsem přišel na nějakou kvalitní bílou izolepu, která tam dlouhodobě držela a neodlepovala se. zespodu jsem, už to nevím jistě, v podobném vzorulepil kobercovou lemovku. A ne kolem motoru kvůli chlazení a nad unášečem a kolečky mechaniky, protože tam byl plastový kryt natěsno.
Co se týká plastů, tam jsem provedl dvě úpravy. Zespodu jsem ve větracích otvorech upálil pájkou co druhý plastový trámek, aby na motor šlo více vzduchu a lépe se chladil. A horní kryt, ten když se častým provozem magnetofonu vyhřál, tak začal po pár letech nepříjemně vibrovat.
Tam jsem to řešil tím, že jsem kryt pod cívkami shora polepil coby odtlumení v jakémsi křížovém vzoru bilou izolepou. Po 1 - 2 pokusech jsem přišel na nějakou kvalitní bílou izolepu, která tam dlouhodobě držela a neodlepovala se. zespodu jsem, už to nevím jistě, v podobném vzorulepil kobercovou lemovku. A ne kolem motoru kvůli chlazení a nad unášečem a kolečky mechaniky, protože tam byl plastový kryt natěsno.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Horní panel bývá často teplem úplně vyboulený a pak nedoléhá po celém obvodu k prostřednímu dílu, což narušuje estetický dojem z výrobku. Taky se rády ulamují nálitky, ke kterým jsou přinýtované kovové úhelníčky držící horní a spodní víko u sebe. U B588 drnčí kromě panelů i průhledné víko. U B57 dali do přední části horního panelu kovovou lištu, takže se nedeformuje, resp. deformuje se jen vzadu nad motorem.
Já bych odhadl, že to vyboulení se děje tam, kde se u B5 nepřimazává motorek. Takže motorek jede nasucho, bez vazelíny, takzvaně "cvrká" a překonává odpor a proto hřeje mnohem víc než udržovaný motorek. V krajním případě vymele ložisko a rotor pak drhne o stator.elektrosvit píše:Horní panel bývá často teplem úplně vyboulený