Habesan píše:Učitel přijde 5-10 minut po zvonění, 5-10 min. zapisuje do třídnice, 15-20 min. zkouší 2-3 nešťastníky, kteří nevědějí která bije, a tak jejich zkoušení ani v nejmenším neposlouží ostatním jako opakování učiva, zbylých max 20 minut učitel vykládá téměř doslovně to co se píše v učebnici a necelých 30 žáků se nudí (obvykle cca 6 nepřítomno).
Mívali jsme na gymplu němčináře, bohužel jenom jeden rok. Se začátkem zvonění vešel do třídy, odložil náramkové hodinky na stůl, do prvních dvou řad vybral studenty dle předem připraveného (nikoli abecedního) seznamu, těm zadal desetiminutový test. Zapsal do třídnice, rychle si prozkoušel pět lidí, sebral test a začal s výukou. Dořekl poslední slovo, zvedl hodinky ze stolu a začalo zvonit.
Všichni jsme měli jedničky, nejhůře dvojky, všichni jsme se něco za ten rok naučili. Za jeho kolegy o rok později jsme se nenaučili nic a bylo hodně čtyřek.
Dodneška nechápu, jak to dělal s tím časem, protože zvonění řízené mechanickýma pendlovkama překvapivě nebylo vůbec přesné.
Během hodiny se nikdo nenudil, nikdo nevyrušoval. Nebyl na to čas.
Takových učitelů je opravdu málo.