Scházejí nám pracovníci do vývoje

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Habesan »

konosuke píše:Pracuji ve skladu 10 h/denně rukama, i doma do noci na compu, řídím zásilkový e-shop (mám EBS Hamburg, vysoká škola logistiky při Bundeswehru).
Tohle bys měl mít napsáno v podpisu místo Murpyho zákona. Říká to o tobě mnohem víc, a navíc v dobrém.
frpr666 píše:učitel něco vykládá a 30 žáků jej poslouchá (nudí se).
Učitel přijde 5-10 minut po zvonění, 5-10 min. zapisuje do třídnice, 15-20 min. zkouší 2-3 nešťastníky, kteří nevědějí která bije, a tak jejich zkoušení ani v nejmenším neposlouží ostatním jako opakování učiva, zbylých max 20 minut učitel vykládá téměř doslovně to co se píše v učebnici a necelých 30 žáků se nudí (obvykle cca 6 nepřítomno).
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#47 Příspěvek od Jimmi2 »

Habesan píše:Učitel přijde 5-10 minut po zvonění, 5-10 min. zapisuje do třídnice, 15-20 min. zkouší 2-3 nešťastníky, kteří nevědějí která bije, a tak jejich zkoušení ani v nejmenším neposlouží ostatním jako opakování učiva, zbylých max 20 minut učitel vykládá téměř doslovně to co se píše v učebnici a necelých 30 žáků se nudí (obvykle cca 6 nepřítomno).
Mívali jsme na gymplu němčináře, bohužel jenom jeden rok. Se začátkem zvonění vešel do třídy, odložil náramkové hodinky na stůl, do prvních dvou řad vybral studenty dle předem připraveného (nikoli abecedního) seznamu, těm zadal desetiminutový test. Zapsal do třídnice, rychle si prozkoušel pět lidí, sebral test a začal s výukou. Dořekl poslední slovo, zvedl hodinky ze stolu a začalo zvonit.
Všichni jsme měli jedničky, nejhůře dvojky, všichni jsme se něco za ten rok naučili. Za jeho kolegy o rok později jsme se nenaučili nic a bylo hodně čtyřek.
Dodneška nechápu, jak to dělal s tím časem, protože zvonění řízené mechanickýma pendlovkama překvapivě nebylo vůbec přesné.
Během hodiny se nikdo nenudil, nikdo nevyrušoval. Nebyl na to čas.
Takových učitelů je opravdu málo.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#48 Příspěvek od p32 »

Dnes jsou učitelé v pořádku, jen kdyby nebylo tolik 🤐 v lavicích, které musí učit to, co už dávno měli umět sami. Já dodnes např. nepochopím to, jak může vysokoškolák psát s gramatickými hrubkami, ale to je prý v pořádku. :lol:

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#49 Příspěvek od Yarda1 »

Učitelům bych nařídil, aby si přečetli aspoň některé knihy co napsal tenhle pán:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman
a než bych je pustil do tříd, tak bych je z obsahu těch knih přezkoušel.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#50 Příspěvek od Jimmi2 »

Feynman měl na způsoby vzdělávání velmi zdravé názory 8-)

Uživatelský avatar
arduino2015
Příspěvky: 158
Registrován: 30 led 2015, 01:00

#51 Příspěvek od arduino2015 »

Yarda1 píše:Učitelům bych nařídil, aby si přečetli aspoň některé knihy co napsal tenhle pán:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman
a než bych je pustil do tříd, tak bych je z obsahu těch knih přezkoušel.
Jo, to byl skvělej maník. Četl jsem od něj "To Nemyslíte Vážně, Pane Feynmane‎", je věčná škoda, že se ty jeho knihy už nedají sehnat. :)

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... 7386_o.jpg

Ten článek v ABC z roku 2004 mě zaujal, a ikdyž tu knížku sem sehnal až o mnoho let později, za tu námahu to stálo. :D

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#52 Příspěvek od Yarda1 »

arduino2015 píše:....Četl jsem od něj "To Nemyslíte Vážně, Pane Feynmane‎", je věčná škoda, že se ty jeho knihy už nedají sehnat....
Nedávno jsem tuhle knihu chtěl koupit jako dárek, párkrát jsem se poptal, tak třeba tady http://goo.gl/maps/Si4O7 maník se kouknul do počítače, prý je rozebraná, ale kouknul se tam ještě jednou a zjistil, že by jednu co si ji někdo objednal po internetu a pak ji nevyzvedl někde mít měli. A měli :D
Případně se dají najít na internetu ke stažení - zrovna tuhle mám v počítači - v knihovně taky, ale když z ní chci citovat v nějaké diskusi, tak je pohodlnější to udělat pár kliknutími než něco opisovat nebo skenovat.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#53 Příspěvek od Jimmi2 »

Loni vyšla zas. To se bude vydávat furt 8-)

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#54 Příspěvek od Achab »

konosuke píše:... baba na pracáku mně kdysi rovnou pravila: nesmíte přiznat VŠ a diplom, tvařte se přiblble a pologramotně, to vás možná v létě vemou na stavbu k míchačce...
Toto doporučení mohlo platit i v časech minulých. Podle tehdejších kritérií muselo být "perspektivních kádrů" dostatek. A VŠ nevhodného původu se k té míchačce dostal i bez protekce. :)
Přílohy
obeznik_stara_ves.jpg
(104.04 KiB) Staženo 66 x

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#55 Příspěvek od pocitujlasku »

arduino2015 píše:Na CADforu se objevují dotazy typu: "Je možné sledovat, jak dlouho konstruktér pracoval s AutoCADem?" Já tvrdím, že když konstruktér začne žhavit počítač, tak už hlavní problémy má vyřešené a ví co má kreslit, nejvíc práce odvádí, když zdánlivě nic nedělá.
To iste grafik, programator... My vo firme (vyvoj) tvrdime, ze 80% prace vyvojara je sediet, kreslit, diskutovat. A ked uz mame vyriesene co a ako, a pripadne zavislosti, tak potom nakodit to je rychlovka. Len obcas to ti hore nechapu a riadia sa poctom riadkov zdrojaku.
Jimmi2 píše:Se začátkem zvonění vešel do třídy, odložil náramkové hodinky na stůl, do prvních dvou řad vybral studenty dle předem připraveného (nikoli abecedního) seznamu, těm zadal desetiminutový test. Zapsal do třídnice, rychle si prozkoušel pět lidí, sebral test a začal s výukou.
Mal som podobneho chemikara na ZS. kazdu hodinu 8 ludi rychly test, ostatni si ho mali robit v laviciach cvicne. Hodina bola aj o tom, ze nam ukazoval zaujimave reakcie a pokusy. Takze hodiny neboli nudne.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#56 Příspěvek od rnbw »

Pri programovani nie je problem napisat vela kodu. Umenie je napisat kodu co najmenej.

Uživatelský avatar
AlanCox
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2016, 02:00

#57 Příspěvek od AlanCox »

"Pri programovani nie je problem napisat vela kodu. Umenie je napisat kodu co najmenej."

Umění je hlavně napsat kód, který dělá co dělat má, a dá se poté udržovat, opravovat a doplňovat. A také kód, který to co dělá dělá dostatečně rychle a spolehlivě.

Napsat co nejméně kódu umí kdejaké prase - vznikají tak velmi často nejhorší kódy co kdy svět spatřil.

Na to stačí pojmenovat proměnné, funkce a další identifikátory jednopísmennými názvy. Všechno namachňat dohromady aby se v kódu nikdo nevyznal. A mnohé další. Často se ještě používá mnoho globálních proměnných, každý řádek kódu má kromě své funkce ještě bambilión vedlejších efektů. Trikuje se tak, že je třeba nad každým řádkem půl hodiny přemýšlet, protože je to jak šifra mistra Leonarda - tím se zkracuje nejvíce. Vznikne velice krátký kód, ve kterém se nevyzná ani autor po týdnu - a pokud v něm je chyba, je nutné ho zahodit a napsat znovu, protože je absolutně neudržovatelný a neopravitelný.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#58 Příspěvek od rnbw »

Ty si nejaky novy troll?

Ak posudzujes dlzku kodu nejako rozumne a nie podla velkosti suboru zdrojaku, tak ti musi byt jasne, ze na nu nema dlzka identifikatorov ziadny vplyv.

Uživatelský avatar
AlanCox
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2016, 02:00

#59 Příspěvek od AlanCox »

"Ty si nejaky novy troll?"

Pokud troll = ten kdo za každou cenu nepřikyvuje, pak jsem troll.

---

"Ak posudzujes dlzku kodu nejako rozumne a nie podla velkosti suboru zdrojaku, tak ti musi byt jasne, ze na nu nema dlzka identifikatorov ziadny vplyv."

Možná bysis měl přečíst i zbytek mého příspěvku, a nezarazit se u té věty s identifikátory. Chápu, že je to nad tvé síly, a daleko jednodušší je nazvat někoho trollem.

Možná bysis, když umíš psát, měl najít ještě někoho do dvojice, kdo umí číst. Neměl byses pokoušet do samostatného psaní.

Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 910
Registrován: 23 lis 2007, 01:00
Bydliště: Vážany

#60 Příspěvek od Victronix »

Coxi - brzdi. Nepřišel jsi se sem hádat, ne?
Pár větama nemůžeš nikoho naučit programovat. A to, že o tom něco víš, nemusíš dokazovat. On ten rnbw má taky částečně pravdu.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“