Cívkový magnetofon Tesla B-101
Moderátor: Moderátoři
Cívkový magnetofon Tesla B-101
Zdravím, do rukou se mi dotal magnetofo Tesla B-101, výměna řemenů, indikátorů, přítlačné kladky, vyčištění a prostříknutí potenciometrů kontoxem.
Měl bych však jeden dotaz. Potencometr na výšky je již v pořádku, ale ten na úroveň basů při otáčení, chrastí. Dále mám problém s řemeničkou na motoru. Magnetofon přehrává kupodivu velmi hezky, ale ta řemenička při přetáčení prokluzuzje a magnetofon nechce přetáčet. Dá se s tím něco dělat? Nebo je nutnost sehnat nějakou náhradní.
Předem díky za rady.
Měl bych však jeden dotaz. Potencometr na výšky je již v pořádku, ale ten na úroveň basů při otáčení, chrastí. Dále mám problém s řemeničkou na motoru. Magnetofon přehrává kupodivu velmi hezky, ale ta řemenička při přetáčení prokluzuzje a magnetofon nechce přetáčet. Dá se s tím něco dělat? Nebo je nutnost sehnat nějakou náhradní.
Předem díky za rady.
Řemenička je to kolečko na motoru. To chceš říci, že se v něm osička motoru protáčí?
Nebo klouže řemínek po řemeničkách? V tom případě je první pomoc kapka Jaru na řemínek (a gumová obložení kol), nechat rozleštit a počkat, až přestane klouzat. Když je totiž řemínek jen ztvrdlý a mírně vytahaný, na nějakou dobu to pomůže.
Nebo klouže řemínek po řemeničkách? V tom případě je první pomoc kapka Jaru na řemínek (a gumová obložení kol), nechat rozleštit a počkat, až přestane klouzat. Když je totiž řemínek jen ztvrdlý a mírně vytahaný, na nějakou dobu to pomůže.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Při utahování šroubků na řemeničce pozor, plast rád praská. Pokud se Ti protáčí, je možné, že už je prasklý. Pokud ne, tak opatrně šroubky dotáhni. Hřídel motorku je, pokud si dobře pamatuju, hladký a řemenička je na něj jen nasunutá a zajištěna právě těmi dvěma šroubky. S horními šroubky netoč, ty slouží ke správnému seřízení rychlosti posuvu pásku.
Naposledy upravil(a) elektrosvit dne 25 zář 2016, 18:28, celkem upraveno 1 x.
Posuň ji do správné výšky, aby řemínek nezachytával o okraje, a utáhni šroubky (na výkresu označené červeně, jsou přístupné mezi listy vrtulky).
Jestli jsi to přehnal a mají stržené závity, jeden šroubek zespod řemenice vyndej, kápni do té dírky kapku vteřiňáku a nech v tom osičku protočit. Přitom dávej zase pozor na výšku řemenice, aby zůstala ve správné poloze, protože po vytvrzení lepidla už tu výšku nezměníš.
Jo, a nespleť si to s horními dvěma šroubky, co stlačují horní a spodní díl řemenice k sobě, těmi se seřizuje rychlost, tak, pokud nebude spodní díl držet, na ty nesahej!
Jestli jsi to přehnal a mají stržené závity, jeden šroubek zespod řemenice vyndej, kápni do té dírky kapku vteřiňáku a nech v tom osičku protočit. Přitom dávej zase pozor na výšku řemenice, aby zůstala ve správné poloze, protože po vytvrzení lepidla už tu výšku nezměníš.
Jo, a nespleť si to s horními dvěma šroubky, co stlačují horní a spodní díl řemenice k sobě, těmi se seřizuje rychlost, tak, pokud nebude spodní díl držet, na ty nesahej!
- Přílohy
-
- remenice_B5x_B100.png
- (59.45 KiB) Staženo 97 x
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele: