dobijeni-dynamo
Moderátor: Moderátoři
dobijeni-dynamo
Ahoj.Mam problem s relatkem k dynamu 12V.Chtel bych predelat mechanicke relatko na elektronicke.Nove se uz nesezene a stare sou uz nespolehlive.Mate nekdo nakou zkusenost,nebo schema zapojeni??Diky moc za odpoved.
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Regulator musi delat u dynama dve veci.
Pri dosazeni napeti na baterce vypnout buzeni, pri opetovnem poklesu napeti zapnout buzeni.
Zaroven musi hlidat proud, ktery dynamo dodava do akumulatoru a pri prekroceni Imax pro dane dynamo musi take odpojovat buzeni, pri poklesu proudu zase zapnout buzeni.
Hlidani proudu musi mit vyssi prioritu nez hlidani napeti.
Urcite to pujde vymyslet, ale nevim jestli se to vyplati....
Pri dosazeni napeti na baterce vypnout buzeni, pri opetovnem poklesu napeti zapnout buzeni.
Zaroven musi hlidat proud, ktery dynamo dodava do akumulatoru a pri prekroceni Imax pro dane dynamo musi take odpojovat buzeni, pri poklesu proudu zase zapnout buzeni.
Hlidani proudu musi mit vyssi prioritu nez hlidani napeti.
Urcite to pujde vymyslet, ale nevim jestli se to vyplati....
dynamo
Tohle dynamo ma buzeni.Prosim ,kdybyste naky to shema nasly tak mi ho nak poslaly,mam bohuzel jen amara od 87roku vejs a tam sem uz nic o dynamu nenasel,jen o alternatoru.Chova se jak popsal HiGhLaNdEr.Problem je ze rele obcas sepne pri zvyseni otacek a nekdy ne,kdyz spinaci kontakt sepnu rucne natvrdo,pak rele sepne a drzi a dobiji to.kdyz kontakt seridit (prihybanim) aby spinal sam, tak trikrat sepne a pak uz zase nespina.Dik
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
No nevím jestli každý,ale u většiny asi má....
Díval jsem se na to zapojení a podle mě by šlo použít i hotový regulátor z auta,akorád by to nemělo tu proudovou regulaci,jen napěťovou,ale mohlo by to stačit,problém by nastal pouze v případě že by byla ůplně vybitá baterie,pak by se regulace snažila dorovnat napětí a dynamo by se přetížilo,ale ta proudová regulace by se dala jednoduše zbastlit,buď elektronicky snímat velikost výst. proudu a tranzistorem odpojovat buzení,nebo vyrobit z proudové relé z jazýčkového kontaktu a cívky.
Díval jsem se na to zapojení a podle mě by šlo použít i hotový regulátor z auta,akorád by to nemělo tu proudovou regulaci,jen napěťovou,ale mohlo by to stačit,problém by nastal pouze v případě že by byla ůplně vybitá baterie,pak by se regulace snažila dorovnat napětí a dynamo by se přetížilo,ale ta proudová regulace by se dala jednoduše zbastlit,buď elektronicky snímat velikost výst. proudu a tranzistorem odpojovat buzení,nebo vyrobit z proudové relé z jazýčkového kontaktu a cívky.
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Dynama jsou ruzna, a dokonce maji i nektera mala dynama a hlavne starsi konstrukce permanentni magnety a na rotoru komutator,...
Pozor bez regulace proudu to NEJDE. Bude to horet,....
Jinak jeste jsem zapomnel na jednu malickost.
Regulator musi v klidu drzet odpojene dynamo od baterky. Normalne to zaridil klicek na zapalovani. To dynamo neni alternator s diodama, takze by to tu baterku vybilo.
Uz jsem videl u ruskych aut i to ze po roztoceni dynama a jeho nabuzeni regulatorem ten regulator zjistil ze z dynama leze nejake napeti a kdyz bylo vyssi nez na baterce tak to dynamo na tu baterku pripojil, ale uz neodpojil a reguloval proud a napeti,.. To dynamo bylo trvale pripojeno na baterku pres regulator a ne pres klicek.
Pozor bez regulace proudu to NEJDE. Bude to horet,....
Jinak jeste jsem zapomnel na jednu malickost.
Regulator musi v klidu drzet odpojene dynamo od baterky. Normalne to zaridil klicek na zapalovani. To dynamo neni alternator s diodama, takze by to tu baterku vybilo.
Uz jsem videl u ruskych aut i to ze po roztoceni dynama a jeho nabuzeni regulatorem ten regulator zjistil ze z dynama leze nejake napeti a kdyz bylo vyssi nez na baterce tak to dynamo na tu baterku pripojil, ale uz neodpojil a reguloval proud a napeti,.. To dynamo bylo trvale pripojeno na baterku pres regulator a ne pres klicek.