Blbne mi asi ABS na C4

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Blbne mi asi ABS na C4

#1 Příspěvek od Celeron »

Dnes při cestě podivná příhoda. Na zcela hladkým asfaltu jsem musel kvůli chování (boural) nějakýho bezmozka přede mnou "chlejstnout" v rychlosti cca 50km/h na brzdu tak, jako nikdy před tím a že to pěkně zakvílelo a zároveň jsem strhnul volant vpravo. Dopadlo to naštěstí dobře a protože nešlo jet dál, vylezl jsem a co nevidím. Moje gumování na asfaltu zahnutý trochu vpravo a dlouhý cca 5m ale jen 3x. Všechny bez přerušení. Je mi to divný, nemělo by ABS přerušováním zabránit takovýmu gumování? V zimě na ledu jak se kolo zklouzne, tak zadrnčí, je to cítit i v pedálu. Tady nic, proč? :roll: A proč jen 3 čáry? Na technický jsem byl po novejch destičkách v květnu, žádnej problém s rovnoměrností brždění. ABS počítadlo nic nehlásí, při startování kontrolka zhasne jak má. Mám trošku obavu jestli tomu něco není a abych neskončil třeba někde ve škarpě nebo na švestce.
Díky za případný rady.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Mirda »

Asi ABS poznalo, že potřebuješ doopravdy brzy zastavit, to se odvijí od toho jakou silou šlápeš na pedál.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#3 Příspěvek od MetalGod »

Buď rád, s ABS bys mohl mít brzdnou dráhu klidně delší.
P. S.: Nechcíplo Ti to?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#4 Příspěvek od Celeron »

MetalGod píše:Buď rád, s ABS bys mohl mít brzdnou dráhu klidně delší.
P. S.: Nechcíplo Ti to?
Nechcíplo, má to robotickou špajsku (pádla) tak se hned automaticky rozpojila spojka.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#5 Příspěvek od TAKJAN »

Brzdový asistent? Jestli 3 kola blokovali a jedno ne, je to hodně divný. Aut stabilitu tam máš? Na druhou stranu člověk často nezkouší najednou takhle to zašlápnout. Zkusit diagnostiku, co jiné. Ale ta taky není zázračný všeuměl-hledač.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#6 Příspěvek od Celeron »

Co vím, tak tam je krom ABS kontrolka ESP co bliká, když si hrábne. Musel bych se kouknout jestli to má ještě něco dalšího.
Počkám, až bude u nás na letišti nějaký sněhový mejdlo a pojedu to zkusit. Možná nebudu muset až tak dlouho čekat. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PixelOrgy »

Za chvilku prijde snih (nekde uz je) - neni lepsi test pri takovych problemech :-)

..a zabava :-)
Naposledy upravil(a) PixelOrgy dne 01 lis 2016, 12:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#8 Příspěvek od MetalGod »

ABS můžeš testnout někde na štěrku, hlíně, nebo písku, nebo testovat u "sousedů", od nichž se věčně line řev (víš, co tím myslím :D)



P. S.: I na sněhu jsem si ověřil, že jsem schopnej zabrzdit účinnějc bez ABS, než s ním.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Skus s jednou stranou auta na snehu a druhou na asfalte...

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#10 Příspěvek od PixelOrgy »

I mokra louka poslouzi :-)

2 roky zpatky v Brne na Martinkove (kratka ulicka s profilem naklonene roviny, tzv. downhill :-) ) byl po ranu perfektne vylestenej sneholed, a tam bylo uplne jedno, na kterej pedal clovek slape :-D
rnbw píše:Skus s jednou stranou auta na snehu a druhou na asfalte...
Tim spis vyzkousi diferencial

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#11 Příspěvek od TAKJAN »

Někdy lepší bez ABS. Kdysi jsem jel z kopečka na čerstvém sněhu (2-3 cm), stál na brzdě, bzučelo, kopalo a jelo, do auta na hlavní. Naštěstí jsem to nějak ukočíroval. Bez ABS by si to hrnulo sníh a trochu brzdilo. Měl jsem ho jeden čas vypínatelné a přestože páčka byla u volantu, člověk nestačil zareagovat a vypnout to.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#12 Příspěvek od PixelOrgy »

To jsi mel vypinatelny od vyroby, nebo neco typu relatko na ABS senzoru? :-)

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Habesan »

Už od autoškoly jsem si zvyknul v případě nutnosti prudkého brždění zároveň dupnout na spojku.
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Alepoň mi pak zůstane (většinou) nastartovaný motor.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#14 Příspěvek od TAKJAN »

Dělaný. Bistabilní relátko, vypínalo napájení jednotky abs

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#15 Příspěvek od davemh »

Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Při brzdění se zařazenou rychlostí je nutné propálit i energii roztočeného motoru. Jsou to nějaké drobné, na brzdnou dráhu to nebude mít zásadní vliv.
Dále je běžící motor zárukou funkce posilovačů řízení a brzd, což po zablokování kol může být problém.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“