Předělání staré NAREX EV 16 na nový typ EV 16 K-S
Moderátor: Moderátoři
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Předělání staré NAREX EV 16 na nový typ EV 16 K-S
Děda má starší, ale suprovou vrtačku NAREX EV16 750W. Používá ji hlavně na řezání závitů a také ji používal na převíjení cívek motorů... Vždy ho štvalo, že nemá zpětný chod a regulaci otáček. Tak sem si říkal, udělám mu radost, celý můj život dělal radost mě...
Koupil sem tedy:
http://www.narexcz.cz/originalni-nahrad ... 102-i2668/
(obrázek: http://www.narexcz.cz/originalni-nahrad ... 402-i1776/)
http://www.narexcz.cz/65404751-narex-ev ... -13-i1968/
Psal sem si předtím s jedním pánem z NAREXu, zda to lze realizovat.. Bylo mi odpovězeno, že ano, ale může být problém v rotoru. U tohoto starého typu prý nebyl navinut pro točení na obě strany. Což se projevuje ve zpětném chodu jako velké sršení ze spodního uhlíku. A měl pravdu. Je to tak... Pokud bych chtěl využít reverz, musel bych prý vyměnit i rotor za nový typ:
http://www.narexcz.cz/65404751-narex-ev ... k-s-i2626/
Ten je vinutý pro otáčení na obě strany... Nevím proč to tak je, ale asi ví co říká.
Regulace otáčení maká skvěle. Ale rád bych dotáhl i reverz..
Je tu ale velký problém. Nový rotor je do vrtačky mající 1100W.. Pochopitelně starý stator tam býti, odhaduji také nemůže. Nechce se mi kupovat nový. Sem schopen ho přemotat...Ale nevím průměr drátu, ani počty závitů na obou pólech.
prosím vás, víte někdo jak je vinutý nový stator?
http://www.narexcz.cz/65404751-narex-ev ... k-s-i2627/
Koupil sem tedy:
http://www.narexcz.cz/originalni-nahrad ... 102-i2668/
(obrázek: http://www.narexcz.cz/originalni-nahrad ... 402-i1776/)
http://www.narexcz.cz/65404751-narex-ev ... -13-i1968/
Psal sem si předtím s jedním pánem z NAREXu, zda to lze realizovat.. Bylo mi odpovězeno, že ano, ale může být problém v rotoru. U tohoto starého typu prý nebyl navinut pro točení na obě strany. Což se projevuje ve zpětném chodu jako velké sršení ze spodního uhlíku. A měl pravdu. Je to tak... Pokud bych chtěl využít reverz, musel bych prý vyměnit i rotor za nový typ:
http://www.narexcz.cz/65404751-narex-ev ... k-s-i2626/
Ten je vinutý pro otáčení na obě strany... Nevím proč to tak je, ale asi ví co říká.
Regulace otáčení maká skvěle. Ale rád bych dotáhl i reverz..
Je tu ale velký problém. Nový rotor je do vrtačky mající 1100W.. Pochopitelně starý stator tam býti, odhaduji také nemůže. Nechce se mi kupovat nový. Sem schopen ho přemotat...Ale nevím průměr drátu, ani počty závitů na obou pólech.
prosím vás, víte někdo jak je vinutý nový stator?
http://www.narexcz.cz/65404751-narex-ev ... k-s-i2627/
- Přílohy
-
- Výstřižek.JPG
- (88.42 KiB) Staženo 208 x
Novou a stále kvalitní Narexku koupíš za něco přes čtyři tisíce, tak neblbni
U komutátorových elektromotorů se komutátor vždy trochu otáčí, zpožďuje, aby to nejiskřilo. Tipuji, že u těch oboustranných bude pouze pootočení komutátoru trochu menší, zpětný chod se využívá málo. Možná nějaká dodatečná kompenzace.
U komutátorových elektromotorů se komutátor vždy trochu otáčí, zpožďuje, aby to nejiskřilo. Tipuji, že u těch oboustranných bude pouze pootočení komutátoru trochu menší, zpětný chod se využívá málo. Možná nějaká dodatečná kompenzace.
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Jimmi, co jsi myslel tím, že se komutátor trochu otáčí? jako lamely na rotoru? to jsi nemyslel vážně, že ne? Jiskření při reverzu je většinou jen při plné rychlosti. Při snížené by to nemuselo tolik vadit. A proboha, přemotávat rotor byla jedna z nejtěžších věcí, co si v oboru pamatuji. Ono nejde jen o přemotnání, prořezání drážek lamel, přivření očištěných dvodičů do nařezaných drážek, pečlivá fixace vinutí a přívodů k. lamelám, impregnace (otáčky až 10.000!), vyvážení.... práce hrozná, výsledek velmi nejistý.
..to bude jen ňákej odpůrek
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Okrem toho. Skoro vsetky komutatorove motory maju optimalizovane uhliky res ich natocenie voci lamelam rotoru. Ak je motor urceny na spatny chod, ma obmedzene max otacky, u vrtaciek sa to riesi zarazkou pri prepnuti na spatny chod obmedzi sa max chod regulacneho odporu (tlacidla spinaca) tj v pred ma vrtacka 2800 ot ale spatnym chodom len 2000ot.
Este skontroluj ci si neprehodil kable na statore res prepinaci smeru tj, zpatnym chodom tocis viac otacok ako v chodom v pred. To potom viac iskri.
Inak uhliky su tiez zabrusene len do jednej strany kedze to doteraz behalo jednym smerom, vola v drziaku sposobuje natacanie uhlikov a tym nedosadaju celou plochou tak ze to moze tiez iskrit prispatnom chode viac.
Typickym prikladom optimalizovaneho motora je motor pracky tam je sklon uhlikov viditelny. Odstreduje sa ppnym vykonom, prerie oboma smermy ale obmedzene otacky tak ze to zvlada.
Este skontroluj ci si neprehodil kable na statore res prepinaci smeru tj, zpatnym chodom tocis viac otacok ako v chodom v pred. To potom viac iskri.
Inak uhliky su tiez zabrusene len do jednej strany kedze to doteraz behalo jednym smerom, vola v drziaku sposobuje natacanie uhlikov a tym nedosadaju celou plochou tak ze to moze tiez iskrit prispatnom chode viac.
Typickym prikladom optimalizovaneho motora je motor pracky tam je sklon uhlikov viditelny. Odstreduje sa ppnym vykonom, prerie oboma smermy ale obmedzene otacky tak ze to zvlada.
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Potvrzuji, stejně to má vrtací/sekací kladivo Bosch. Jednou jsem při sekání omylem přepnul na opačný chod a po pár hodinách práce se divil, proč mám takovou malou produktivitu. Prostě asi o 1/4 otáček míňAtlan píše: Ak je motor urceny na spatny chod, ma obmedzene max otacky, u vrtaciek sa to riesi zarazkou pri prepnuti na spatny chod obmedzi sa max chod regulacneho odporu (tlacidla spinaca) tj v pred ma vrtacka 2800 ot ale spatnym chodom len 2000ot.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!