Spínaní impulzem

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#31 Příspěvek od hardb »

Moc dekuji za vycerpavajci odpoveď,
Zapomel jsem dodat ze pri samostatnem kondenzatoru rele sepne, ale po zapojeni odporu pred kondenzator jiz nezepne

...

Když jsem to zkousel zapojit nanecisto podle vas tak se rele take neseplo, asi je velky odpor (doma jsem mel jen 470K) u toho obvodu 555 se delka sepnuti da vypocitak podle odporu x kapacita kondenzatoru x 0.0000011 v tomto zapojeni by to melo také byt že ?

Pokud ano tak sem spocital ze by bylo idealni odpor 200k z 10uF kondenzatorem


Pokud by to tak mohlo byt dalo by se spocitat i jakym by to spinalo proudem?
Dekuji :)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#32 Příspěvek od Duvsan »

Duvsan píše:Zapoj to v smere spínacia skrinka -- kondenzátor -- cievka relé a medzi spínaciu skrinku a kond ešte pripoj jeden vývod zaťažovacieho odporu a druhý vývod ku kostre. Samozrejme druhý koniec cievky relétka tiež ku kostre. Odpor zvoľ dajme tomu 470Ω/1W, prípadne skús 220Ω. Odpor bude vlastne "paralelne" so spínacou skrinkou. Za jazdy nijak nevadí, alternátor si ho nevšimne.
Dúfam, že si ho dal do série a ešte 220k. To je skoro ako by si to rozpojil. Ak tých 12V máš ku skrinke rovno z baterky a nie je tam nejaká žiarovka alebo niečo, tak ten odpor nemôže nijak vadiť. Ak máš nejaký voltmeter, tak to pomeraj.

Dúfam, že si tomu pochopil. Lebo to asi načmáram ceruzou.

MKO s tým časovačom 555 potrebuje pevné napájanie a k nemu púšťaš len riadiaci impulz. Preto mi sem nepripadá vhodný.


Takto:
Přílohy
start.png
(2.03 KiB) Staženo 15 x

Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#33 Příspěvek od hardb »

Ano tak jsem to zapojil, zkousel jsem to z ruznyma kondenzatorama od 220 do 1000uF a odpory od 100 do 470K

A nikdy to nebylo 100% popravde nikdy kondenzator rele nesepl ...

Spiná se pouze kladny kontakt ...

Škoda ten obvod z 555 jsem uspěšne pozapojoval a sotva jsem ho dokončil, precetl jsem si vaš prispevek což jsem potom takze zjistil ...

Nejlepší by bylo nekde najit nejaky impuls ktery by to sepl ale tak jak tak bych byl na samem miste jako teď

Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#34 Příspěvek od hardb »

Ano, pokud bych tam mel origo radio tak to komunikovalo z autem, a po pootoceni klicku se zaplo, po vytazeni zas vyplo ....

Jinak to spinani/zapinani je jen pomoci canbus

Rele mam toto: https://www.google.cz/url?sa=t&source=w ... lagFM3tO_Q

Ale zjistil jsem jednu vec, pokud rele odpojim z obvodu a po privedeni 12V (otoceni klicku) se na vystupu obeví zhruba 3.2 V sice jen kratkodobe ale mozna by to stacilo - ale to jsem jeste nezkoušel

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#35 Příspěvek od Duvsan »

Odpor 100k nerieš, to je priveľa. Skús pod 1k.

Poslednej vete som nepochopil.

Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#36 Příspěvek od hardb »

Ta posledni veta byla v tom smyslu ze pred kondenzatorem a za kondenzator jsem mel odpory(podle toho 1. Schema) 200K a ty z puvodnich spinanych 12V udelaly po kratkou dobu cca 3V (misto radia jsem mel zatim jen led diodu)


Tak s tim malim odporem to sepne, jeste zkusim kondenzator z hodnotou 2200 uf jak dlouho by to rele seplo

Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#37 Příspěvek od hardb »

Všem moc dekuji za pomoc, nakonec jsem našel nejideálnejší kombinaci a to pri pouzití 2200 uF kondenzatoru a odporu 470K doba sepnutí relé je zhruba 3 vteriny takze opravdu presné sepnutí :)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#38 Příspěvek od Duvsan »

Kdeže máš ten 470k odpor :?:

Pred kondenzátor si dal aký odpor? Písal som hodnoty 470Ω alebo 220Ω. Vari to funguje bez neho? Alebo sa ten kond vybíja cez CAMBUS?


Ty hele, dodatočne som si uvedomil. Ty to tlačíš cez CAMBUS. A je on dimenzovaný na takú záťaž? Aby sme mu neublížili. To by Ťa asi vyšlo draho.

To relé nakoniec spína nie 12V, ale 3V? Inak existujú miniatúrne relétka, aké používajú hifisti na prepínanie vstupov zosilňovača. Také by asi bolo vhodnejšie.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#39 Příspěvek od masar »

Když to čtu, napadá mě něco o Hvězdné pěchotě.

Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#40 Příspěvek od hardb »

ono ještě před samontou montáží rádia jsem si natáhl uplně z někama jinama další drát jištění pojistkou a napájený od spínačky, takže tenhle kabel mám čistě jen na spínání relé, canbus vede přímo do rádia a je nezávislý na tomhle dodatečném bastlení


relé je na 12V ale pokud na spínané kontakty dám nižší napětí (z toho rádia 3.6V) tak to sepne

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#41 Příspěvek od Duvsan »

Tak dobre.

Tých 3,6V to si len skúšal? Ale hlavne, že Ti to funguje. :wink:

Ale celkom ma zaujíma, skadiaľ sa ten kondenzátor vybíja. Vari cez tých 470kΩ?

Uživatelský avatar
hardb
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2016, 01:00

#42 Příspěvek od hardb »

Tak to spinani 3.6 V sem zkousel jen z 2 AAA baterkama a mely cca 2.8V takze i s tim by nemel byt problem :)

Ale v aute to jeste nemam to tam budu davat bud dnes nebo az zitra tak snad nenarazim na problem

Ale jeste jednou dekuji za pomoc ;)

Odpovědět

Zpět na „Poradna“