Vyvřená autobaterie 2 roky stará, Felicie 19 let (přesunuto)
Moderátor: Moderátoři
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Vyvřená autobaterie 2 roky stará, Felicie 19 let (přesunuto)
Zdravím
Dnes se mi stala tato událost. Z mým otcem on řídil jsme jeli trochu delší vzdálenost nebo jestli to je náhoda nebo co.Při zpáteční cestě začalo něco smrdět zastavili jsme u nejmenovaného na nákup supermaketu otevřel jsem kapotu od motoru a ten smrad který byl nesnesitelný kolem parkující lidé jen se otáčely nicméně dojeli jsme domů a napadlo mi sáhnout na bateríi a ta byla horká příčina byla na regulátoru alternátoru místo 14 V tak dával 18 V i víc.Baterie která byla 2 roky stará je zničena.Soused regulátor měl tak ho vyměnil .Horší kdyby odešla řídicí jednotka.
Dnes se mi stala tato událost. Z mým otcem on řídil jsme jeli trochu delší vzdálenost nebo jestli to je náhoda nebo co.Při zpáteční cestě začalo něco smrdět zastavili jsme u nejmenovaného na nákup supermaketu otevřel jsem kapotu od motoru a ten smrad který byl nesnesitelný kolem parkující lidé jen se otáčely nicméně dojeli jsme domů a napadlo mi sáhnout na bateríi a ta byla horká příčina byla na regulátoru alternátoru místo 14 V tak dával 18 V i víc.Baterie která byla 2 roky stará je zničena.Soused regulátor měl tak ho vyměnil .Horší kdyby odešla řídicí jednotka.
Mě se to stejné stalo na 120, jel jsem z práce, někdo na mě blikal, že jako svítím dálkovými. Tak jsem taky bliknul a bylo to jak z fotoblesku
Dojel jsem domů, měřák na baterku, bez světel skoro 19V, se světly 18V. Nářez. Nakonec byla proražená dioda v regulátoru dobíjení (KY131 nebo co se tam dávalo).
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Dojel jsem domů, měřák na baterku, bez světel skoro 19V, se světly 18V. Nářez. Nakonec byla proražená dioda v regulátoru dobíjení (KY131 nebo co se tam dávalo).
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Na Felicii 1,3 MPI se mi stávalo, že mi občas blikla kontrolka airbagu. Bylo to zcela náhodné, nešlo na to přijít. Jednou jsem jel s větrákem puštěným skoro naplno a v okamžiku, kdy blikla kontrolka, jsem uchem bezpečně poznal, že se na chvíli zvýšily otáčky toho větráku a už mi to bylo jasné - pak jsem zapojil měřák a když to zase udělalo, bylo na měřáku chvíli přes 16V.
Po výměně regulátoru OK.
Po výměně regulátoru OK.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
A teď si představ, že se prodávají auta, která nemají ani ten blbej teploměr na vodu a ani tu teplotu nemáš odkud normálně vyčíst, jedině diagnostikou (např. Opel Zafira B)...toto prostě nechápu. Jako kdyby ten ušetřenej budík v přístrojovce něco vyřešil.PixelOrgy píše:Voltmetr v pristrojovce je genialni. Stejne jako teplomer oleje. Nevim, proc to neni standard u vetsiny aut....
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
Vem si, že ten budík na palubovku stojí obvykle ve velkoobjemový dodavatelský ceně něco kolem 1€ura. Když ho do auta nedáš, ušetříš třeba v případě škodifky na každým kcháru ten 1 jedinej €urobubák, - ale umíš si představit, že to je třeba půl až 1 mega v €urech ročně jen u jedný typový řady - a celej koncern VW těch typovejch řad vyrábí dejme tomu 25-30 najednou? Takový fábule měly sériově teploměr chladicí kapaliny naposledy ve druhý generaci ("jednička" ho ještě dostávala komplet) a to jen v maximálním výbavovým stupni, kterej měl přístrojovej štít s displejem "MaxiDot" - všecky ostatní (levnější stupně vejbav) už měly a mají jen kontrolku, která se červeně rozsvítí při překročení teploty 110°C za termostatem - a to ještě po faceliftu v roce 2010 z Boží milosti ta kontrolka dostala druhou funkci - po startu svítí modře až do dosažení teploty kapaliny 40°C, aby jakýmsi-takýmsi způsobem poukazovala na potřebu zachovávat jemný chování vůči ještě neohřátýmu agregátu. Jinak stejně ten údaj na kterej ukazovala rafička procházel "digitální filtrací" = sice ho produkuje analogový čidlo v podobě termistoru, ale údaj "čte" ŘJ motoru, digitalizuje ho a převádí ho na sběrnici CAN, po který se přenáší do palubní desky. A tam je další procesor, kterej má v programu "napálený", že má ukazovat na budíku "normální teplotu" v celým rozmezí skutečnejch teplot 40°C až 105°C .... Ergo kladivo, stejně je ti takovej teploměr doslova k h0vnu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Příspěvky: 650
- Registrován: 24 črc 2016, 02:00
Taky absenci teploměru nechápu... Není to ale otázka poslední doby, už třeba Clio v edici holobyt z počátku devadesátých let to nemělo.
Absence teploměru nikomu nevadí (lidi tady nejsou typickým zákazníkem simply a clever automobilky, myslím), ale kdyby nedali škrabku do víčka od nádrže, to by jim lidi a motorističtí novináři neodpustili a na babišdnes by články o tomto měly čtyřciferný počet komentářů...
Absence teploměru nikomu nevadí (lidi tady nejsou typickým zákazníkem simply a clever automobilky, myslím), ale kdyby nedali škrabku do víčka od nádrže, to by jim lidi a motorističtí novináři neodpustili a na babišdnes by články o tomto měly čtyřciferný počet komentářů...
Psal jsem před lety mail na zákaznickou "podporu" do Bolky ohledně právě nepřítomnosti palubního teploměru chladicí kapaliny na palubce. Bylo mi odpovězeno, že byl zrušen z důvodu optimalizace nákladů (rozuměj ušetření €ur do kapsy akcionářů) a stejně že jeho údaj stejně jako údaj palivoměru byl už od zavedení komunikace po CAN-busu "digitálně filtrovanej" = v podstatě nikdy neukazoval pravdu, údajně proto, aby se řidič nerozptyloval jeho sledováním a přemejšlením nad zbytečným údajem. Podle vyjádření nějakýho študovanýho a €urochujským atestem opatřenýho psychouše totiž BĚŽNEJ řidič žádný takový údaje nepotřebuje, naopak by se uvažováním nad ním rozptyloval a byla by tak odváděná jeho pozornost od samotnýho procesu řízení.
I tak tu "modrou" funkci kontrolky zavedli až po málem hromadnejch protestech a víceméně z donucení na základě výsledků spousty garančních oprav motorů typu 1,2TSI série EA111 (kódy motoru CBZA - 63kW a CBZB - 77kW), který vyvolaly závady způsobený ždímáním studenýho turbomotoru ...
I tak tu "modrou" funkci kontrolky zavedli až po málem hromadnejch protestech a víceméně z donucení na základě výsledků spousty garančních oprav motorů typu 1,2TSI série EA111 (kódy motoru CBZA - 63kW a CBZB - 77kW), který vyvolaly závady způsobený ždímáním studenýho turbomotoru ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)