Existuje neaká tvrdá pájka na tieto vývody vinutia rotora.
Moderátor: Moderátoři
- tiktak1953
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 11 říj 2010, 02:00
- Bydliště: SK
Existuje neaká tvrdá pájka na tieto vývody vinutia rotora.
Neaka tvrda pajka na trafopajku čo by ten spoj vydrzala nie je.Pribodovat tie kontakty by nešlo.Slabe priklepnutie kontaktu na dot vinutia už nepomohlo.Tento sposob spojenia drotu vinutia s komutatorom je fuserina.Este je ten spoj drôtu s komutatorom zasratý vo farbe,takze je tam minimalny spoj . dik.
- Přílohy
-
- DSCN9261.jpg
- (138.11 KiB) Staženo 206 x
Na navíjarně se to řešilo:opatrně vytáhnout vodiče s komutátoru,očistit vodiče i
místo komutátoru(doporučuju mechanicky-nůž,smirek) a vložit zpět a letovat s použitím kalafuny!Dovolím si upozornit,že existuje cín 40procent a 60procent.Poznáte to v ruce při ohýbání 60 vám bude dělat zvukové efekty.Původně je spoj dělaný nýtováním čistých vodičů.Jo a ještě si vzpomínám je důležité naklonění kotvičky,aby Vám cín nezatekl do vinutí!!
Držím palce!
místo komutátoru(doporučuju mechanicky-nůž,smirek) a vložit zpět a letovat s použitím kalafuny!Dovolím si upozornit,že existuje cín 40procent a 60procent.Poznáte to v ruce při ohýbání 60 vám bude dělat zvukové efekty.Původně je spoj dělaný nýtováním čistých vodičů.Jo a ještě si vzpomínám je důležité naklonění kotvičky,aby Vám cín nezatekl do vinutí!!
Držím palce!
Boha jeho, kalafuna
Na pájení tepelně a mechanicky namáhaných spojů na mědi byla tuším pájka Sn30Pb, nebo speciálka se stříbrem a zinkem, teplota tání nad 250°C.
Můžu to pohledat v dokumentech. Zvláštní složení se používalo mj. proto, že s mědí netvoří křehké slitiny.
![Pray :pray:](./images/smilies/icon_pray.gif)
Na pájení tepelně a mechanicky namáhaných spojů na mědi byla tuším pájka Sn30Pb, nebo speciálka se stříbrem a zinkem, teplota tání nad 250°C.
Můžu to pohledat v dokumentech. Zvláštní složení se používalo mj. proto, že s mědí netvoří křehké slitiny.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- tiktak1953
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 11 říj 2010, 02:00
- Bydliště: SK
Mam trubičkový cín 63% a Pb 37%.Mne sa ale tento cin zda maksi ,ako ten z pred 30 rokov namotany na papiery.Mozete mi napisat, ze kolko °C dava 75w.(100W)trafopajka a koľko tie moderne pajkovacie stanice.BOBOBO malo by to tym cinom 63/37 vydrzat neaku dobu?Ked tam bol do teraz min.prechod spoj,tak po preletovani sa spoj zvacší niekolkokrat,tak by to malo byt lepsie.Na teplotu topenia by sa ten cin nemal zohriat,tane?
Do drazky by bolo fajn dat a zanitovat zboku to verim,lenze sa to tu na takej malej ploche neda!
Do drazky by bolo fajn dat a zanitovat zboku to verim,lenze sa to tu na takej malej ploche neda!
Naposledy upravil(a) tiktak1953 dne 04 pro 2016, 13:47, celkem upraveno 1 x.
Sendyx-proč bohajeho kalafuna??Víc než 40let práce na navíjarně byla s ní spokojenost na rozdíl od různých "vodiček" k pájení, které po určité době dělaly binec!Taková koroze ,nízký izolační stav a mezilamelový zkrat po použití pájecí vody je supr věc,která se projeví až časem!Letovaly se vývody na komutátoru i na novém vinutí kotvy-pouze odborník-praktik věděl co použít.Mnoho zdaru!
Jistě záleží, jak jsou lamely komutátoru velké (s ohledem na výkon pájedla) a jak je to celé tepelně a mechanicky namáhané (s ohledem na použitou pájku). Fušoval jsem takhle kotvu z obchoďákového mafla, blbec Číňan to zalisoval moc a drát se nastřihl a časem na jedné straně uletěl. Protože jsem se obával, že zalisovaný spoj odehnutí a přihnutí pro zapájení nevydrží a bylo třeba řešit jen jednu stranu, zavrtal jsem do lamely nějakým cca 0.7mm vrtáčkem dírku kousek pod zalisováním tak nějak zešikma, jak jsem se k tomu dostal a volný vodič jsem do dírky normální SnPb40 pájkou zapájel. Pak očistil lihem a po vyschnutí zalakoval epoxidem. Pájel jsem 100W trafopájkou, výkon v pohodě stačil. Mafl s tím už pár let na chatě k plné spokojenosti řeže. A taky nevidím v použití kalafuny problém, jistě, jsou lepší tavidla, ale svého času jsem pájel s kalafunou i 100pinové SMD TQFP pouzdro s roztečí 0.5mm a šlo to, akorát to potom umýt, to byly galeje ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Neodhýbal jsem proto, že mi jedna strana smyčky zůstala zalisovaná, takže jsem řešil jen jednu stranu, navíc byl drát dost krátký a nějaké nastavování bych neviděl zrovna optimisticky. Byl to takový pokus, který kdyby skončil ve šrotu, tak by se nic nestalo a kupodivu to vyšlo. Každopádně toto nelze považovat za seriózně provedenou opravu, spíš takovou nouzovku, záruku bych na to určitě dát nemohl.