Žárovka H7
Moderátor: Moderátoři
btw kdyz uz jsme u sviceni, co vic opotrebovava xenon? Myslim komplet svetlo vcetne ballastu.
Nonstop sviceni, nebo casty vypinani/zapinani?
Na mym minulym aute byly sice H1, ale verte, ze pokud kvuli vymene prave zarovky musi dolu naraznik (nebo ABS modulator, kterej byl hned za svetlem), koupite si ty "nejlepsi zarovky na svete" bez ohledu na cenu a jeste opatrite softstartem (daval jsem tam Bosch long-life daylight, fungovaly pres 2r)
Nonstop sviceni, nebo casty vypinani/zapinani?
Na mym minulym aute byly sice H1, ale verte, ze pokud kvuli vymene prave zarovky musi dolu naraznik (nebo ABS modulator, kterej byl hned za svetlem), koupite si ty "nejlepsi zarovky na svete" bez ohledu na cenu a jeste opatrite softstartem (daval jsem tam Bosch long-life daylight, fungovaly pres 2r)
pro PO: Nevím, co víc opotřebovává xenon, ale do auta bych ho nechtěl. Podle mých zkušeností H4 s dobrou optikou (mám Dacia Logan, manželka Dacia Dokker, optiky špičkové - prosím nekamenovat ) posvítí stejně jako ty vychvalované xenony, přitom náhradní žárovka stojí zlomek ceny xenonu (max. 10%), výměna je obvykle na rozdíl od xenonu velice jednoduchá, co chtít víc?
Pokrok je pokrok, ale za tu cenu???
Pokrok je pokrok, ale za tu cenu???
Xenon je výbojka - vadí mu častý rozsvěcení stejně jako úsporkám, protože tam dochází k napěťovýmu rázu. A to schéma na softstart H7 je opravdu letitý, proto jsem taky napsal, že se má vyhodit 🤐 s odporem RDSON nějakejch 70mΩ a dát tam IRFZ44 nebo 46 s RDSON cca 16mΩ, aby ta ztráta ještě víc klesla.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Používám běžné značkové žárovky, nic "spešl", jezdím taxikařinu - cca 50% jízd v noci, denní svícení extra nemám, takže tlumená světla, a žárovky měním tak jednu za 9 - 12 měsíců. To je praxe.
A toto na dvou autech, jak už jsem tu uvedl.
pro EKKAR: Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ. EKKARe, prosím, nic ve zlém
A toto na dvou autech, jak už jsem tu uvedl.
pro EKKAR: Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ. EKKARe, prosím, nic ve zlém
"Žárovky s UV filtrem jsou většinou nutné pro světlomety s plastovým sklem, aby nedošlo k zežloutnutí a snížení průhlednosti skla."
To na to přišli u Dacie brzy. Mám na Loganu "plastová" skla světlometů a za 6 let nepozoruji změnu. Asi kvalitní materiál.
Jó Fábky, Vochcávky a spousta jiných na žloutnutí "plastových" skel světlometů zatraceně trpí, to je fakt. Ale pokud vím, výrobce jim žárovky s UV filtrem nepředepisuje....
Jen pro informaci: Všechny žárovky OSRAM kromě HALOLINE jsou UV filtrem vybaveny.
To na to přišli u Dacie brzy. Mám na Loganu "plastová" skla světlometů a za 6 let nepozoruji změnu. Asi kvalitní materiál.
Jó Fábky, Vochcávky a spousta jiných na žloutnutí "plastových" skel světlometů zatraceně trpí, to je fakt. Ale pokud vím, výrobce jim žárovky s UV filtrem nepředepisuje....
Jen pro informaci: Všechny žárovky OSRAM kromě HALOLINE jsou UV filtrem vybaveny.
Ja zase vidim, ze si v tej elektronike naozaj zbehly Rdson je dany technologiou vyroby daneho typu mosfetu, nikto nemusi nic merat - a odvtedy sa parametre zlepsili o riadny skok dopredu Pricom Ekkar navrhol nahradu dedka trochu mladsim dedkom, dnes nie je problem za par drobnych zohnat mosfety s Rdson okolo 4 mOhmov Okrem toho porovnavat xenony s halogenmi je tiez napad za vsetky drobne - xenony maju niekolkonasobne vyssiu svietivost pri takmer polovicnej spotrebe, v zivote by som uz halogeny v aute nechcel...satam píše:Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ...
S tím odporem máš pravdu, špatně jsem přečetl/pochopil EKKARův příspěvek.
To srovnání halogenů s xenony je co do svítivosti věc subjektivního názoru, který mám takový, jaký jsem napsal a mám ho podložený dlouholetými zkušenostmi.
Srovnání ostatních vlastností (ceny, obtížnosti výměny apod.) nechť si udělá každý sám.
To srovnání halogenů s xenony je co do svítivosti věc subjektivního názoru, který mám takový, jaký jsem napsal a mám ho podložený dlouholetými zkušenostmi.
Srovnání ostatních vlastností (ceny, obtížnosti výměny apod.) nechť si udělá každý sám.
Jezdím ve třetím Swiftu a v žádném jsem ještě H4 neměnil, takže mi zbyly jak náhradní žárovky, tak žárovky ze světel těch ekologicky zlikvidovaných.
V práci ale měním žárovky H7 v koncernových autech (teď jich je 16, ale bylo jich dřív 21), zejména v těch krátkých, jako Crafter, Golf, Fabia a předtím to byly H4 v Transporteru. A je jich dost, ať už tam dávám Philips, Narvu, Hellu nebo Osram. Dokonce ani cena žárovky na to nemá podstatný vliv. Jen v Oktávkách se ty žárovky mění velmi zřídka.
Podle mě to úzce souvisí s odporem přívodů ke světlům, jednoznačně ti Japonci je udělali nejdelší, tak se obejdou bez softstartu či pevného předžhavení. A to jsem je původně měl za blbce, kteří neznámo proč spínají světla na kostru, plus je na nich trvale, a dráty vedou pořád někam a zase zpátky. Kdepak, Japonci tím zachránili mnoha žárovkám delší život.
Právě, že ani Thomsonovým můstkem MGW se ten odpor přívodů skutečně moc spolehlivě nezměří, i když umí od 1 mΩ, přechody dělají svoje. Ale typický odpor autokabelu 1,5 mm² je kolem 14 - 16 mΩ/metr (buď to není úplně čistá měď nebo spíše není dodržený deklarovaný průřez). Na známé délce tedy lze přes úbytek napětí změřit i proud, jen to chce paměťový osciloskop, protože ani multimetr se záznamem maximální hodnoty se nemusí zrovna trefit vzorkováním do toho maxima.
Před pár lety jsme o tom měli v elektrodílně napřed akademickou debatu a pak jsme si to šli ověřit. Nevím, jestli bych dnes našel, co jsme naměřili, ale co pamatuji, tak u Golfa vylítl proud při zapnutí potkávačky přes 60 A a za čtvrtsekundu klesl pod 5 A, zatímco ve Swiftu byl studený proud stejné žárovky tuším jen 45 - 47 A a pod 5 A klesal o něco pomaleji. Zhruba po 0,6 s už byl proud ustálený kole, 4,7 A v obou případech.
Ale co, jestli někdo chcete, přeměřte si to, návod máte.
V práci ale měním žárovky H7 v koncernových autech (teď jich je 16, ale bylo jich dřív 21), zejména v těch krátkých, jako Crafter, Golf, Fabia a předtím to byly H4 v Transporteru. A je jich dost, ať už tam dávám Philips, Narvu, Hellu nebo Osram. Dokonce ani cena žárovky na to nemá podstatný vliv. Jen v Oktávkách se ty žárovky mění velmi zřídka.
Podle mě to úzce souvisí s odporem přívodů ke světlům, jednoznačně ti Japonci je udělali nejdelší, tak se obejdou bez softstartu či pevného předžhavení. A to jsem je původně měl za blbce, kteří neznámo proč spínají světla na kostru, plus je na nich trvale, a dráty vedou pořád někam a zase zpátky. Kdepak, Japonci tím zachránili mnoha žárovkám delší život.
Právě, že ani Thomsonovým můstkem MGW se ten odpor přívodů skutečně moc spolehlivě nezměří, i když umí od 1 mΩ, přechody dělají svoje. Ale typický odpor autokabelu 1,5 mm² je kolem 14 - 16 mΩ/metr (buď to není úplně čistá měď nebo spíše není dodržený deklarovaný průřez). Na známé délce tedy lze přes úbytek napětí změřit i proud, jen to chce paměťový osciloskop, protože ani multimetr se záznamem maximální hodnoty se nemusí zrovna trefit vzorkováním do toho maxima.
Před pár lety jsme o tom měli v elektrodílně napřed akademickou debatu a pak jsme si to šli ověřit. Nevím, jestli bych dnes našel, co jsme naměřili, ale co pamatuji, tak u Golfa vylítl proud při zapnutí potkávačky přes 60 A a za čtvrtsekundu klesl pod 5 A, zatímco ve Swiftu byl studený proud stejné žárovky tuším jen 45 - 47 A a pod 5 A klesal o něco pomaleji. Zhruba po 0,6 s už byl proud ustálený kole, 4,7 A v obou případech.
Ale co, jestli někdo chcete, přeměřte si to, návod máte.