Mali sme 120 GLS, verzia pre export z Vrchlabi...Celeron píše:Jo, vzpomínám na aféru, kdy se kolem roku 1985 øešila kvalita výroby u šádin montovaných v BAZu, tøeba že do nich pøi dešti masivnì zatékalo. Boleslavky touto chorobou netrpìly.
Asi jste mìli BAZku.
C4 problém se startem
Moderátor: Moderátoři
Pridal bych se zde jen s takovym dotazem. Mam v Mazde 626 uz osmilety akumulator a ted kdyz jsou teploty pod nulou neslo nastartovat. Starter toci, sice pomaleji, ale opakovane po dobu cca 5 sec. Pokud pripojim startovaci kabely, nebo baterku predem dobiju, tak to chytne normalne. Po ukonceni startovani je jeste cca 2 sekundy slyset beh nejakeho motorku, predpokladam ze je to palivove cerpadlo.
Muj dotaz tedy zni, cim byva neschopnost nastartovat zpusobena:
- pomalejsim otacenim motoru a tim nedostatecnou kompresi
- nefunkcnosti nejake elektroniky (zapalovani, vstriky, ecu) pri nizsim napajecim napeti
- nejaky jiny duvod
Pokud by to bylo z duvodu nefunkcnosti nektere elektroniky diky nizkemu napajecimu napeti, je to umyslna nefunkce te elektroniky, nebo neco odchazi?
Muj dotaz tedy zni, cim byva neschopnost nastartovat zpusobena:
- pomalejsim otacenim motoru a tim nedostatecnou kompresi
- nefunkcnosti nejake elektroniky (zapalovani, vstriky, ecu) pri nizsim napajecim napeti
- nejaky jiny duvod
Pokud by to bylo z duvodu nefunkcnosti nektere elektroniky diky nizkemu napajecimu napeti, je to umyslna nefunkce te elektroniky, nebo neco odchazi?
Většinou při nízkém napětí akumulátoru, přestože startér ještě "nějak" točí řídící jednotka odstaví vstřiky a někdy i zapalování. Je to z důvodu, aby v případě nezapálení paliva ve válcích z důvodu selhání zapalování v důsledku nízkého napětí, se toto palivo nedostalo do katalyzátoru.
V paměti závad potom najdeš závadu "nízké napětí baterie", která však ničemu nebrání a není nutné jí mazat.
Je to normální funkce, není se čeho obávat. Dobiij akumulátor, nebo ho vyměň za nový.
To u Fiata Pandy nastává při slabém akumulátoru jiný horor. Displej (palubka) se chová jak barevná hudba - zorazení se chaoticky mění a to i v případě, kdy startér ještě docela v pohodě točí. Když jsem to viděl prvně, byl jsem z toho na mrtvici, teď už vím, že je třeba vyčistik kontakty akumulátoru, dobít ho, nebo vyměnit.
V paměti závad potom najdeš závadu "nízké napětí baterie", která však ničemu nebrání a není nutné jí mazat.
Je to normální funkce, není se čeho obávat. Dobiij akumulátor, nebo ho vyměň za nový.
To u Fiata Pandy nastává při slabém akumulátoru jiný horor. Displej (palubka) se chová jak barevná hudba - zorazení se chaoticky mění a to i v případě, kdy startér ještě docela v pohodě točí. Když jsem to viděl prvně, byl jsem z toho na mrtvici, teď už vím, že je třeba vyčistik kontakty akumulátoru, dobít ho, nebo vyměnit.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Tak napětí na AKU vylezlo na 14,7V, tak jsem zas dal se zpětným vybíjením.
Jinak výměna AKU, kde ji jen přehodíte je pohoda. Nevím jak u ostatních značek, ale bawo od cca 2005 má IBS (inteligent battery senzor) který hlídá napětí, proud a teplotu baterky. Musí se nastavit diagnostikou typ a kapacita, aby nabíjení bylo OK. AKU samozřejmě ten drahý, pro vyšší napětí a nabíjecí proudy. Pak to samo řídí jak nabíjet, ví dodaný a odebraný náboj, tj vybitou to rve dokud není moc teplá, při zátěži to nedobíjí, pod kopec zas jo atd. Kdo to neví, nacpe tam normální a za rok, dva sbohem. Ještě že to nemám, ale chytrý altík už jo, ale chybí tam ten třetí drát:-))
Jinak výměna AKU, kde ji jen přehodíte je pohoda. Nevím jak u ostatních značek, ale bawo od cca 2005 má IBS (inteligent battery senzor) který hlídá napětí, proud a teplotu baterky. Musí se nastavit diagnostikou typ a kapacita, aby nabíjení bylo OK. AKU samozřejmě ten drahý, pro vyšší napětí a nabíjecí proudy. Pak to samo řídí jak nabíjet, ví dodaný a odebraný náboj, tj vybitou to rve dokud není moc teplá, při zátěži to nedobíjí, pod kopec zas jo atd. Kdo to neví, nacpe tam normální a za rok, dva sbohem. Ještě že to nemám, ale chytrý altík už jo, ale chybí tam ten třetí drát:-))
Mezi svátkama jsem prošel a vyšůroval celou silovou elektrickou cestu od baterky ke startéru jak + tak -. Baterku dal na baterkovej trapič (viz jiný vlákno zde). Při zatížení 10A dala 41 Ah, což si myslím že je na 56 Ah baterku po 8 letech docela dobrý.
Včera celej den dobrý, dnes přijdu do garáže kde je 4 st. C. otočím klíčkem a zase se motor nepřevalil, jako by se vrátil a normálně nastartoval. Po selou dobu jsem držel klíček v poloze start. Tak jsem vyrazil za automechanikem/ autoelektrikářem a podle toho výše popsanýho chování to propouštějící vstřik být nemůže, to by se motor vůbec nepřekulil. Baterka to být taky nemůže, spínací skřínka taky ne, buď přechoďák v ovládací cestě, když jsem silovou prošel a nebo startér. Tak jsme se dohodli, že až to bude dělat aspoň v poměru 1:1 tak mu C4 hodím na dílnu.
Včera celej den dobrý, dnes přijdu do garáže kde je 4 st. C. otočím klíčkem a zase se motor nepřevalil, jako by se vrátil a normálně nastartoval. Po selou dobu jsem držel klíček v poloze start. Tak jsem vyrazil za automechanikem/ autoelektrikářem a podle toho výše popsanýho chování to propouštějící vstřik být nemůže, to by se motor vůbec nepřekulil. Baterka to být taky nemůže, spínací skřínka taky ne, buď přechoďák v ovládací cestě, když jsem silovou prošel a nebo startér. Tak jsme se dohodli, že až to bude dělat aspoň v poměru 1:1 tak mu C4 hodím na dílnu.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
No vidíš a já mám zase několik let Golf VI a zatím drží bez problémů....ťuk, ťuk.Sandal píše:Já teda provozuju jenom VW.Mám tři auta a se dvěma jezdím.Samozřejmě nejlepší držák byl Golf II.Nyní mám Golf IV a to je normálně cesta do pekel.Zatím jsem nedokázal auto opravit tak aby jsem na diagnostice nenašel jedinou chybu.To je prostě furt něco.ABS,ESP svítí jako blázen skoro pořád,zaseklý zadní třmeny na ruční brzdě,vytlučený uložení zadní nápravy,nefunkční centrální zamykání,špatný zámky ve dveřích,zaseklá regulace lopatek turba,váha vzduchu posílá nesmysly,špatný čidla teploty,utržený stahovačky oken,zarezlý zadní stěrač,vytlučený dorazy zadních tlumičů....a to bych moh pokračovat dál a dál.Pořád opravuju.Naštěstí to auto už znám natolik,že už vim co a kam šahnout aby auto zase šlapalo.Ne VW rozhodně neni pupek světa.
Pravda, je tam rozdíl minimálně 10let, ale i tak.
Pivo lahvový....a půl je hotový.
U robotický špajzky nelze. Bez neutrálu a sešláplý brzdy startér ani necvakne.Lukas-Peca píše:Někdo tu zmiňoval brutální metodu na testování startovací soustavy, zařadit jedničku, zabrzdit a krátce sepnout startér. Napětí na baterce by nemělo poklesnout pod 8 V, jestli si dobře pamatuju. Tím poznáš, jestli je problém ve vnitřním odporu baterky nebo v přechoďáku.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
Zdravím, osobně bych si to typnul na uhlíky startéru, jsou tam 4, pokud jeden občas nedolehne, motor startéru nemá dostatečný moment a kontrolky nepohasínají apod. Baterka s vysokým vnitřním odporem by spíše způsobila pokles napětí při startování. Přechoďák ve stykači bych nevyloučil, občas se vlhkost dostane po svorníku kontaktu až ke kontaktu. Nemůže být problém s přechďákem na pojistce? C4 nemá asi startovací relé, problém může být spínačka, jenž spíná přímo proud selenoidu starteru, ten může být nedostatečný k žádoucímu přítahu a kontakt se propaluje. Provedení starteru může být více - Valeo, Bosch, co jim přišlo pod ruku.
Tak jsi měl pravdu jeden uhlík se musel asi někdy napříč kus odštípnout a v držáku se naklonil asi o 15 stupňů a vyloženě se kejklal sem a tam po směru točení startéru. Občas asi neměl správný dotek na některou lamelu případně na obě najednou. Asi záleželo na pozici, v jaký startér a uhlík při předešlý akci zůstal, nebo jak se to proklepalo za jízdy, takže se to skutečně chovalo značně náhodně.
Já si říkal, že takovýhle věci nemůže dělat baterka, ta má ještě podle předešlýho Pikača 2-3 roky čas.
Díky za rady!
Já si říkal, že takovýhle věci nemůže dělat baterka, ta má ještě podle předešlýho Pikača 2-3 roky čas.
Díky za rady!
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!