V prvom rade je celková inštalácia v katastrofálnom stave.
Ako som spomínal ,je to bývalé družstvo. V samotnom objekte je Trafo a jeho vývod je po stlpoch rozvedený celým objektom. Z tohoto rozvodu sú zrealizované 4 prípojky NN. Jedna z nich je predmetná - osadený rozvádzač na jednom zo stlpov. Majiteľom trafa je VSE.
Nakoľko sa mi nepodarilo nájsť druhú stranu vývodu NN prípojky, požiadal som majiteľa o revíziu, kde by som sa mohol dopátrať po viacerých informáciach. Jeho pohľad naznačoval, akoby slovo revízia počul prvý krát
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kamoš má od tohoto pána priestory v prenájme -má podružné meranie.
Taktiež som požiadal o faktúry, na ktorých uvidím o ktorý elektromer sa vlastne jedná, nakoľko sa mi to tam nejako nezdá, ale detaily sa mi nechce rozpisovať.Na faktúrach uvidím aj pokuty za jalovinu.
Taktiež mi je jasné ,prečo to niekto dimenzoval na 50kvar. Objavil som v prístrešku stroj určený na drvenie obilia. Je tam asi 10 motorov a jeden z nich je 60kW. Ostané su okolo 2kW, čiže podľa tabuliek len tento stroj potrebuje kompenzáciu okolo 20kvar. On vlastne má vlastný kompenzačný rozvádzač, ale ten je v dezolátnom stave. To čo mi nejde do hlavy je, že predmetná prípojka je osadená deonom 80A a ten je málo na samotnú drvičku a nie to ešte napájať kamošovu dielnu. No uvidím ked bude možnosť vypnúť štavu a premerať to.
V prílohe je nová schéma. Stýkače predimenzujem dvojnásobne - ako bolo doporučené v článku ,na ktorý odkazoval Achab.
Nedokompenzovanie výkonov pod 1kvar problémom nebude, nakoľko sa jedná o motory pod 2,2kW a také tam prakticky nie sú - v prílohe tabuľka na dimenzovanie individuálnej kompenzácie podľa výkonu motora.
Otázka: Kde je vhodnejšie pripojiť kompenzačný rozvádzač - na stlp vedľa elektromerového rozvádzača, alebo na druhú stranu kábla končiaceho pravdepodobne v niektorom rozvádzači v priestoroch predmetnej budovy?
Z hľadiska krytia IP vyhráva vnútorný priestor.
Ináč po preštudovaní manuálu som zistil, že riadiaca jednotka je celkom sofistikovaná ,čiže nejakých problémov nedokompenzovania vplyvom nedokonalosti riadiacej jednotky by som sa nebál.
Za vaše postrehy dakujem.