Kontrolka nie je optimálne riešenie. No nejaké nepríjemne oneskorene pískajúce čudo, prípadne s vypínačom, je stopercentne účinné.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Moderátor: Moderátoři
Automat ma ale obmedzuje - nemozem mat nastartovany motor a zhasnute svetla. To sa hodi, ked v zime potrebujem niekde chvilu pockat.Jenys píše:Kontrolka je na prd....fakt nejlepší je automat, pak se o nic nemusíš starat...
Stačí přeci vložit do napájení automatu vypínač, kterým v případě potřeby stání s nastartovaným motorem bez zapnutých světel zařízení vypneš. Jakmile budeš chtít svítit, zapneš vypínač a jedeš. No problemo.rnbw píše:Automat ma ale obmedzuje - nemozem mat nastartovany motor a zhasnute svetla. To sa hodi, ked v zime potrebujem niekde chvilu pockat.
masar píše:Jest-li chceš bastlit, tak můžeš vyzkoušet tohle:
Po nastartování se napětí palubní sítě zvedne nad 13V. Při tom trimrem nastavíme sepnutí relé. Rozepnutí relé je vlivem hystereze prakticky až při vypnutém klíčku. Kondenzátor C1 zajišťuje zpoždění sepnutí.
co tak sem hodit schemu-zapojenie ved je to lahsie ako zostrojenie alebo nie? a preco ju zapajat na kontrolku dobijania ved napatie po starte sa zvysi v celom aute tak by som to mohol napojit kde kolvek aj priamo na baterku a ked klesne napatie tak sa vypne ale pri predchadzajucej scheme sa vypne az pri vypnuti klucika a nie poklese napatiaTAKJAN píše:Stačí relé s malým odběrem přímo na kontrolku alt. Nebo dávám tranzistor na posílení, +odpor a dioda. Na co tahle složitost?