diagnostika LPG od BRC
Moderátor: Moderátoři
diagnostika LPG od BRC
Ahoj, potřeboval bych vyřešit komunikaci s jednotkou BRC.
Mám v autě Ford Focus II originál zástavbu LPG od BRC.
Jednotka má 3 dráty pro interface. Na jednotce je napsáno BRC FLY SF
Na konektoru je červená +12V; černá (GND) ; bílá (kumunikační linka)
Jasné, potřebuji UART, vzal jsem PL2103HX, 5V TTL úrovní a projel osciloskopem... špáb se velmi zahřál až přestal komunikovat
Další pokus, beru UART z atmegy8, ardujína...
Funguje, logika TTL5V.. paráda..
Na TX a RX tedy připjuji rezistory 120ohm a obě linky pouštím na jeden komunikační fous.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... kpfOUdJQ2s
Vycházel jsem z tohoto schematu...
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... Fd1LXdJdXc
No plynová jednotka poznala, že se něco děje, na panelu indikace stavu plynu uvnitř auta se rozsvítily 3 diody.
Když otočím klíčkem, jednotka stále jak blbá hrne jednu a tu samou sekvenci stále dokola asi to tak má být. Úroveň je 5,2V, ovšem polarita je obrácená!
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... GxQSnZHa1k
Na oplátku zase do jednotky pouštím já signál... Moje napětí bylo sraženo na asi 3V což je špatně.... napadá mě, že jsem zapomněl na 1kohm rezistory co vedou z atmegy arduina... takže koupím další PL2103 a zkusím to znovu.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... 1BtVkhuV1U
Moje rychlost komunikace je o mnoho větší.. vyrovnávám rychlosti až se dostanu na 4800 baudů, tak to vypadá, že to je rychlost jednotky, divné, našel jsem, že by měla být 38400, nebo jiný zdroj uvádí 19200 bd..
Program mám BRC FLY, a samozřejmě nekomunikuje, tak easy to nebude...
zkusím zvýšit to napětí na 5V, ale co z tou polaritou atp.. napadá někoho něco? Teď mě ještě napadlo, ta komunikace asi obrácenou polaritu nemá, první bit je nulový a klid je 5V.. už si vzpomínám
Děkuji
Mám v autě Ford Focus II originál zástavbu LPG od BRC.
Jednotka má 3 dráty pro interface. Na jednotce je napsáno BRC FLY SF
Na konektoru je červená +12V; černá (GND) ; bílá (kumunikační linka)
Jasné, potřebuji UART, vzal jsem PL2103HX, 5V TTL úrovní a projel osciloskopem... špáb se velmi zahřál až přestal komunikovat
Další pokus, beru UART z atmegy8, ardujína...
Funguje, logika TTL5V.. paráda..
Na TX a RX tedy připjuji rezistory 120ohm a obě linky pouštím na jeden komunikační fous.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... kpfOUdJQ2s
Vycházel jsem z tohoto schematu...
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... Fd1LXdJdXc
No plynová jednotka poznala, že se něco děje, na panelu indikace stavu plynu uvnitř auta se rozsvítily 3 diody.
Když otočím klíčkem, jednotka stále jak blbá hrne jednu a tu samou sekvenci stále dokola asi to tak má být. Úroveň je 5,2V, ovšem polarita je obrácená!
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... GxQSnZHa1k
Na oplátku zase do jednotky pouštím já signál... Moje napětí bylo sraženo na asi 3V což je špatně.... napadá mě, že jsem zapomněl na 1kohm rezistory co vedou z atmegy arduina... takže koupím další PL2103 a zkusím to znovu.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... 1BtVkhuV1U
Moje rychlost komunikace je o mnoho větší.. vyrovnávám rychlosti až se dostanu na 4800 baudů, tak to vypadá, že to je rychlost jednotky, divné, našel jsem, že by měla být 38400, nebo jiný zdroj uvádí 19200 bd..
Program mám BRC FLY, a samozřejmě nekomunikuje, tak easy to nebude...
zkusím zvýšit to napětí na 5V, ale co z tou polaritou atp.. napadá někoho něco? Teď mě ještě napadlo, ta komunikace asi obrácenou polaritu nemá, první bit je nulový a klid je 5V.. už si vzpomínám
Děkuji
Podle zkušeností mého kamaráda, který montuje plyn do aut (mj. i BRC) soudím, že originál zástavba může mít značně odlišný (tzv. zákaznický) SW, který se chová jinak a klasická plynová diagnostika, byť pro uvedenou značku, s ním nekomunikuje. To může způsobovat Vaše problémy i když na to jdete tzv. z gruntu.Jurawood píše:Mám v autě Ford Focus II originál zástavbu LPG od BRC
Jurawoode, nevím jak daleko to máš do Moravskejch Budějovic, ale tam působí jistej Karel Barták, v jistejch kruzích známej jako "KarelLPG". Vlastní firmu, která se na BRC specializuje - myslím že bude schopnej ti minimálně poradit - až (jestli) ho budeš kontaktovat, klidně mu řekni, že doporučení na něj máš ode mne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mám tady v Ostravě známého, který si koupil auto s BRC Fly SF. Kabelem co mám na Landi+Magic sem se tam stejně nedostal. Nešel na to žádný SW pro BRC stažený od Poláků. Tak sem ho poslal do Mor. Buďejovic za Karlem Bartákem (KarelLPG) a dal mu to dokupy. Týden to tam měl, stálo to celkem i s cestou 8k, auto na plyn jede jak z praku. Bylo třeba vyměnit filtry, vyčistit vstřiky, poladit mapu...
Tady v OV by to stejně nikdo nedal dokupy, Šeda to neumí, HL Propan to ani nezajímá a Szotek zase mlel nějaké svoje lži a výmysly.
Můj skromný názor - zapomeň na to se v BRC vrtat sám, Karel Barták je přes BRC machr. Když ještě na škodahome fóru byla sekce pro LPG, tak sem to tam s ním řešil, než tam známý jel. Co si pamatuju tak říkal, že BRC Fly SF je obecný název řady a hlavně záleží na tom, jaký SW dovnitř nasypeš. Dost možná ta jednotka může být zamčená a bez origo kabelu nebo SW se dovnitř stejně nedostaneš.
Tady v OV by to stejně nikdo nedal dokupy, Šeda to neumí, HL Propan to ani nezajímá a Szotek zase mlel nějaké svoje lži a výmysly.
Můj skromný názor - zapomeň na to se v BRC vrtat sám, Karel Barták je přes BRC machr. Když ještě na škodahome fóru byla sekce pro LPG, tak sem to tam s ním řešil, než tam známý jel. Co si pamatuju tak říkal, že BRC Fly SF je obecný název řady a hlavně záleží na tom, jaký SW dovnitř nasypeš. Dost možná ta jednotka může být zamčená a bez origo kabelu nebo SW se dovnitř stejně nedostaneš.
Pokud se v tom chceš vrtat sám,tak až se připojíš softem,zazálohuj nastavení.Je tam na to jedno talčítko.Starší softy měli v možnostech přímou editaci mapy.Ty nový to neumí (škoda),ale zase mají excelentně vyřešenou autokalibraci (pokud je na autě vše OK -lambdy,kat,filtry ...).Je dobře o tom softu něco vyčíst.Bez znalostí se do podrobných úprav vlastností nastavení těžko člověk dostane.
Soft pro BRC se dá stáhnout i tady.
Soft pro BRC se dá stáhnout i tady.
Naposledy upravil(a) hakamusai dne 14 pro 2016, 21:56, celkem upraveno 1 x.
Karel umí ty původní repasovat - nevím jestli jde zrovna o ty tvoje, ale pokud by to byla schůdnější cesta, není důvod k němu nejet ani přes půl republiky ...
Mluvil jsem s ním, zastavěli LPG i do Humvee, on sám jezdí z BMW tuším X5 - samozřejmě na plyn, prostě u něj platí ten hulákavej slogan Toyoty z dávný reklamy - "nic není nemožnééé!" - s jedinou malou podmínkou = musí to někdo bejt ochotnej zacálovat ...
Mluvil jsem s ním, zastavěli LPG i do Humvee, on sám jezdí z BMW tuším X5 - samozřejmě na plyn, prostě u něj platí ten hulákavej slogan Toyoty z dávný reklamy - "nic není nemožnééé!" - s jedinou malou podmínkou = musí to někdo bejt ochotnej zacálovat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
takže jsem si důkladně nastudoval manuály k brc.
Nyní to vypadá tak, že se asi nedokážu dostat k určitým blokům v nastavení. Pole jsou šedá...
Nejde vůbec základní nastavení, jako změnit typ vstřikovačů, montáž do jiného vozu (zákl. konfigurace) apod..
Dále nefunguje nastavení teploty pro přepínání Petrol/LPG
Co je funkční je korekcce mapy, různé přechodové stavy, režim openloop, časy náběhu a doběhu (topin, topout), apod., dále kalibrace ukazatele stavu nádrže. Funkční je také logování..
Zkoušel jsem různé verze softu.
No nic , psal jsem Karlovi za jakoukoliv radu děkuji
Nyní to vypadá tak, že se asi nedokážu dostat k určitým blokům v nastavení. Pole jsou šedá...
Nejde vůbec základní nastavení, jako změnit typ vstřikovačů, montáž do jiného vozu (zákl. konfigurace) apod..
Dále nefunguje nastavení teploty pro přepínání Petrol/LPG
Co je funkční je korekcce mapy, různé přechodové stavy, režim openloop, časy náběhu a doběhu (topin, topout), apod., dále kalibrace ukazatele stavu nádrže. Funkční je také logování..
Zkoušel jsem různé verze softu.
No nic , psal jsem Karlovi za jakoukoliv radu děkuji
No a KarelLPG ti potvrdí, že máš "customer" = zákaznickou verzi softu, která se ladí pro ten konkrétní typ auta a pak ji montážník zamkne - tudíž bez "odemykacího" kódu se do ní nedostaneš a problémy bude mít pravděpodobně i on se svým zázemím a letitýma zkušenostma. Speciálně to jsou ty teploty přechodu beneli/LPG - ty totiž přímo doporučuje každej výrobce motoru kvůli tepelný kapacitě motoru (rychlosti ohřevu) trochu jinak ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
EKKAR: áno, potvrdil, ale ani on to nezpřístupní, prý se to online připojí a nějakej ital to odemče ale smaže vše.. (asi know how brc) ale co mě zarazilo, prý je na P&D už úplně jiný soft, prošel jsem instrukce instalací, softwaru od BRC snad ve všech jazycích... poláci, rusy, taloši se v plug&drive hrabou.. nikde ani zmínka o nějakém updatu, jediná fotka, že by se používal jiný soft, proboha proč by to dělali? Jsem zmatený...
Soft je prý licencovaný IP adresou servisu a není přístupný... (tahle jednotka je stará 8 let)
No psal jsem pár lidem co ,mají stejnou RJ jako já,, ofic. ford to neumí a nezajímá je to, prý to do ČR nedováželi.
Zastoupení BRC, prý neexistuje, to dělá výrobce, viz ford výše..
Někdo mi řekl, že už našel servis kde jednotku bez problému přečetli, vyměnili vstřiky a doladili.. podle mě ale jen mlží, já ji taky přečtu, ale změnit typ vstřikovače nejde.
TAKJAN: nevím vůbec o čem mluvíš
Soft je prý licencovaný IP adresou servisu a není přístupný... (tahle jednotka je stará 8 let)
No psal jsem pár lidem co ,mají stejnou RJ jako já,, ofic. ford to neumí a nezajímá je to, prý to do ČR nedováželi.
Zastoupení BRC, prý neexistuje, to dělá výrobce, viz ford výše..
Někdo mi řekl, že už našel servis kde jednotku bez problému přečetli, vyměnili vstřiky a doladili.. podle mě ale jen mlží, já ji taky přečtu, ale změnit typ vstřikovače nejde.
TAKJAN: nevím vůbec o čem mluvíš