Renault Laguna II a ELM327 OBD2 diagnostika
Moderátor: Moderátoři
Renault Laguna II a ELM327 OBD2 diagnostika
Mam Renault lLaguna II r.v.2003 a chtel bych rozchodit diagnostiku s LM327 mini. Objednal jsem si na ebay dva snad ruzne kousky. Pri hledani informaci jsem pred par dny zjistil ze je nekolik verzi a modelu. Verze 1.5 a 2.1Verze 1.5 by mela byt i pro starsi auta snad od roku 1996 a verze 2.1 od roku 2000. Jako dalsi je ze tento adapter ma dve hw verze. Jedna verze ma jen jednu desku na ktere je cerny flus a zbytek bizuterie a druha verze je na dvou deskach kde uz je chip plus je obsazen vetsi pocet pinu konektoru. Rad bych zde nasel nekoho pro vymenu informaci, kdo je uz dal, uz nejake adaptery zkousel a pod.
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... Aic68P8HAQ
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... Aic68P8HAQ
Tak hlavně s těmahle ELM327 co jsem koupil u nás nekomunikovali
Forscan, elmconfig apod...
jela pouze standardní OBD čtečka...
Koupil jsem ze zahraničí a najednou to funguje, přečteš si 100x více, ne jen zatížení motoru, ale vidíš oba potenciometry v plynu, jestli některej nešumí, vidíš poťáky i v klapce, můžeš zapínat a vypínat funkce auto, dostaneš se do ABS, GEM a všech jednotek.
Funkční kabel z ebay 200,- Kč
Nefunkční padělek v ČR 500-800,- Kč
Radost...
Forscan, elmconfig apod...
jela pouze standardní OBD čtečka...
Koupil jsem ze zahraničí a najednou to funguje, přečteš si 100x více, ne jen zatížení motoru, ale vidíš oba potenciometry v plynu, jestli některej nešumí, vidíš poťáky i v klapce, můžeš zapínat a vypínat funkce auto, dostaneš se do ABS, GEM a všech jednotek.
Funkční kabel z ebay 200,- Kč
Nefunkční padělek v ČR 500-800,- Kč
Radost...
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Mám Torque Lite, obě auta máme Fordy. Co na PC používáš? O nějaký nastavování mi ani nejde, stejně tomu nerozumím a nechci něco podělat, spíš jen tak pro info.hakamusai píše:Ono taky záleží jakej soft k tomu je.Mám zaky diagnostiku s tímhle chipem (pouze na svoje auto).Univerzální soft toho moc neumí,ale na ty základní věci to stačí.Používám soft přímo na Ford (je zatím zdarma pro PC),načte toho mnohem víc než univerzální soft.Frofi diagnostika ne funkcema úplně jinde.
Používám ForScan ,nějakou starší verzi.Není to nic zázračnýho,ale umí víc než ...no tak teď nevím název (je to psaný v Cčku a jsou k tomu i zdroje.Před x rokama jsem to počešťoval).
Jinak HW používám tohle ve verzi 1.2.
Pro moje potřeby to stačí.
Edit:Jo,pardon
Opraveno.
Jinak HW používám tohle ve verzi 1.2.
Pro moje potřeby to stačí.
Edit:Jo,pardon
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Naposledy upravil(a) hakamusai dne 28 led 2017, 20:45, celkem upraveno 1 x.
S tim BT adapterem nehodlam konkurovat servisum, jde me o nacteni pripadnych zavad. Takove ramcove info. Co jsem koukal na Clip diag pro Renault tak tam je cena od nejakych 3.500 na ebay. V cesku je to tusim od 5 tisic. Uz tech 3500 jsou v mem pripade vyhozeny penize, Mozna dat vic lidi s renault autem dohromady a podelit se.
Ta verze ze Sunnysoftu se zda ze by mela byt ok a i cena je rozumna. Co mam doma jednu BT OBDII jednotku tak ve Fabce funhovala. Nejenom s android softem ale i se softem pro win. Ale Opel nemela rada, nespojilo se to s autem ani za prase. V OBDII protokolech je vcelku slusny bordel a na nejakou univezalnost se tady nehraje. Bohuzel. A pak je ze na nejakem aute tohle funguje a na jinem ne.
Ta verze ze Sunnysoftu se zda ze by mela byt ok a i cena je rozumna. Co mam doma jednu BT OBDII jednotku tak ve Fabce funhovala. Nejenom s android softem ale i se softem pro win. Ale Opel nemela rada, nespojilo se to s autem ani za prase. V OBDII protokolech je vcelku slusny bordel a na nejakou univezalnost se tady nehraje. Bohuzel. A pak je ze na nejakem aute tohle funguje a na jinem ne.
Tak uz mam doma obe modre mini verze. Myslel jsme ze u te drazsi verze budu mit stesti a bude to ta original. Mohuzel obe jsou po HW strance totozne. Jednu jsem zastrcil v auto do konektoru. Sparoval a v alikaci Torque jsedm jako zdroj vybral OBDII jednotku. zacalo vyhledavani na jednotlivych komunikacnich protokolech. Nevim asi bude potrebne trosku si tu app nastudovat. Po chvilce jsem nastartoval a cekla co bude. Behem chvilky se me na pristrojovce me LagunyII rozsvitil napis service a vpravo nahore se rozsvitila nejaka kontrolka. Nasledne jsem stopnul motor, ukoncil aplikaci a odpojil OBDII jednotku. Pote nastartoval a chyba service se uz neukazala. Krapet jsem z toho dostal strach.
Ten OBDE konektor je doslova něco jako USB port u počítače. Načtení registru závad, případně smáznutí jeho paměti, přizpůsobení nějakejch proměnnejch hodnot (třeba změna nakódování komfortní jednotky) NEMŮŽE BEJT PŘÍČINOU PRO ZTRÁTU ZÁRUKY. Je nutný rozlišovat, jestli bylo zasáhnutý do hodnot a registrů, který slouží k nějakým komfortním funkcím, nebo jestli byly změněný hodnoty sloužící k základním (a mnohdy i bezpečnostním) funkcím auta - třeba palivový mapy motoru (ano, "číp-tůnink"). Přece mi jako majiteli nesmí nikdo zakazovat měnit si počet "bliků" blinkrama na "jedno ťuknutí" do páčky nebo podle libosti si zapínat/vypínat další komfortní funkce (zamykání po rozjezdu, postup odemykání auta jako reakce na povel DO - standart je hned odemknout celý auto, ale jde nakódovat i jen odemčení dveří řidiče na první zmáčknutí a zbytku dveří až na druhý, počet dodatečnejch setření po aktivaci ostřikovačů, počet blikání blinkrama při odemykání a zamykání, různý funkce mlhovek, denního svícení, klimatizace... - prostě je toho 6 půlek!!!) s poukázáním na to, že když do toho zasáhnu, tak přijdu o záruku!!! To je přeci stejná nebetyčná pitomost, jako bych si koupil TV a dostal ji s předladěnýma programama a nastavením obrazu i zvuku, na který bych nesměl 2 roky šáhnout, i kdyby mi to 1 000x nevyhovovalo, jen proto, že v případě naladění tak, jak chci já bych přišel o záruku!!!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Sice nevím jak je to z právního hlediska se ztrátou záruky, ale rozhodně vím, že pokročilým kódováním a konfigurací centrálních a dalších jednotek lze auto přenastavit do módu, kdy nemusí vyhovovat homologaci pro danou zemi. Takže bych to vyloženě k TV s předprogramovanýma programama nesrovnával. Standardní OBD2/EOBD diagnostika nemůže nijak ohrozit záruku, protože jen využívá možnosti řídící jednotky podle definovaného standardu vyčítání pamětí závad, výsledky testů a některé parametry. Ostatně i na stanicích měření emisí také připojují na diag. zásuvku přístroj a člověk nepřijde u prodejce auta o záruku.
Plastové světlomety má mraky aut, mj. i škodivky, otevírání oken na středním panelu je specialita Mercedesu a mechanické naklápění světel strunou je nejspolehlivější, co může být. Takže Dácie, i když je to levné auto, jde naprosto s dobou.
Pravda, motor 1.2 16V v provedení Renault nesnese srovnání s motorem 1.2 16V Zetec v provedení Ford, který jsem měl před 20 lety ve své Fiestě. I když papírové parametry byly shodné......
Pravda, motor 1.2 16V v provedení Renault nesnese srovnání s motorem 1.2 16V Zetec v provedení Ford, který jsem měl před 20 lety ve své Fiestě. I když papírové parametry byly shodné......