Ochrana LED v aute

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#16 Příspěvek od Crifodo »

O velikosti naindukovaného napětí snad víc než proud (startér má skoro činný odpor) rozhoduje indukčnost a hlavně rychlost rozepnutí. Spolu s vnitřním odporem akumulátoru. Zkuste si někdo vydedukovat, jaký výkon musí mít zdroj špičky, aby vytvořil napětí na vnitřním odporu aku v tisícinách ohmu a obrovské kapacitě.
Favorit býval léta provozován s autorádii, kolik jich uživatelům odešlo při startování?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od ZdenekHQ »

4 gepard : To víš, my co neustále stojíme v opozici hromům bleskům ty transily dáváme už i do guláše :) Na zenerky se díváme s opovržením aristokrata nad neschopností plebejce.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ZdenekHQ »

Jinak já si taky myslím, že účinnější ochrana než transily je filtr (dolní propust). Hlavně v tom, že je to takřka beze ztrát a i ten puls se využije.

Stačí se podívat do teorie, co udělá dolní propust na výstupu,když je buzená "Diracem".
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#19 Příspěvek od mi-ro »

Autorádia ale skoro vždycky mají právě takový filtr z tlumivky a pořádnýho filtračního kondu. Ty tam nejsou jen proti rušení.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#20 Příspěvek od gepard »

ZdenekHQ píše:4 gepard : To víš, my co neustále stojíme v opozici hromům bleskům ty transily dáváme už i do guláše :) Na zenerky se díváme s opovržením aristokrata nad neschopností plebejce.

:lol: :lol: :lol:
-- Gepard --

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#21 Příspěvek od gepard »

mi-ro píše:Autorádia ale skoro vždycky mají právě takový filtr z tlumivky a pořádnýho filtračního kondu. Ty tam nejsou jen proti rušení.
Naprostej souhlas! Taktéž radiostanice do aut, měniče napětí k zesíkům, zesíky, .... do všeho jsou dány účinné obvody proti "U" špičkám, ochranné obvody proti přepětí vůbec, proti proudovým rázům, či zkratům, apod.

A ještě větší průser s přepětím nebo nap. špičkami (cca. 17-20V) nastává při špatné funkci regulátoru napětí - dobíjení. Stačí zoxidování kontaktů (např. u budícího vinutí) na konektorech alternátoru a je postaráno. Již kolikrát jsem se setkal s tímto problémem, v nejlepším případě jsem slyšel cosi o zas.anejch žárovkách, že pořád praskaj a je jedno co je to za výrobce,... stačilo změřit napětí v rozvodu u bat. a bylo jasno proč praskaj. :lol:
-- Gepard --

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#22 Příspěvek od Crifodo »

"účinný obvod proti zkratům"... nemohla by to být třeba tavná pojistka?

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#23 Příspěvek od gepard »

Crifodo píše:"účinný obvod proti zkratům"... nemohla by to být třeba tavná pojistka?
:lol: Tak ty jsou samozřejmostí, mínil jsem elektronickou pojistku ... :idea:
-- Gepard --

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“