Motor AP90L-4 MEZ Mohelnice, aké ložiská?

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

Motor AP90L-4 MEZ Mohelnice, aké ložiská?

#1 Příspěvek od KUBO »

Zdravím. Nevie mi niekto poradiť aké ložiská sú osadené v motore AP90L-4 od MEZ Mohelnice? Potrebujem ich vymeniť. Motor je súčasťou darlingu, tak by som ich chcel kúpiť a hneď aj vymeniť, aby rodina nebola dlhšie bez vody.
Přílohy
20170301_212500.jpg
(255.84 KiB) Staženo 159 x
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#2 Příspěvek od Achab »

Bude tam ložisko střední kategorie, typ podle průměru hřídele. Změř průměr těsně za víčkem ložiska (na spojce je menší).

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#3 Příspěvek od MATYCH »

jestli má hřídel 24mm,tak by tam mělo být 6205,tj.25x52x15mm,

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#4 Příspěvek od KUBO »

Čo som našiel katalog MEZ motorov, tak pre novšie 4AP90L-4 je 6205, tak ako píše MATYCH. Podľa mňa budú rovnaké aj pre staršie AP90L-4. Hriadeľ má 24mm a tesne za víčkom 25mm, tak to vychádza na tu 6205. Ďakujem.

http://www.mezmilko.sk/katalog/4AP-MEZ.html
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#5 Příspěvek od Achab »

Radši to ověř - podíval bych se do katalogu ložisek. Viděl jsem i atypické provedení ale mělo by to být 6205. Čtyřka na konci u 4AP90L-4 značí počet pólů.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Na Mezáckých motorech nikdy žádné speciály nebyly , na co .

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#7 Příspěvek od Achab »

Moc těch atypů asi nebude. Ale měli jsme v 80-tých letech v kotelně u čerpadel SVA Sigma tyto motory 1,5kW s hřídelí Ø18mm. Soustrojí ovšem nevyráběla Sigma, kdoví kam ty motory byly původně určeny. Možná zakázka na export, výroba z konce 60-tých let.
Na starých vodárnách se právě může objevit ledacos co bylo v nouzi po ruce...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#8 Příspěvek od rezis »

Jinak ještě k ložiskům. Do elektromotorů by měla jít ložiska s označením C3.
Nicméně u vodárny je to jedno.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#9 Příspěvek od Achab »

Ložiska v motoru při podobném použití jako u vodárny většinou motor přežijí. Pokud odešly je potřeba zjistit příčinu...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Taktak , pokud neběhala pod vodou , tak těch pár hodin točení vodárny přežijí hravě .

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#11 Příspěvek od KUBO »

Tak som ten motor práve rozobral a sú tam skutočne 6205 ložiská. Kúpil som FAG 6205 C3, tak ich idem vymeniť.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#12 Příspěvek od petrfilipi »

rezis píše:Jinak ještě k ložiskům. Do elektromotorů by měla jít ložiska s označením C3. ...
Proč mají být v elektromotorech ložiska s větší radiální vůlí? To se dopředu počítá s dlouhodobým provozem (=zahřátím) a tím dojde k vymezení vůle?

Petr

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#13 Příspěvek od Achab »

Je to kvůli kompenzaci rozdílu vůle montážní oproti provozní po zahřátí. Také kompenzuje vůli před montáží a vůli montážní - tato je po nalisování ložiska do štítu motoru menší.

U běžných elektromotorů se sice nejčastěji používají ložiska C3, ale pro různé provozní podmínky mohou být použity
s vůlí podle konkrétních požadavků. Jak už bylo řečeno, u malých motorů pro zařízení s krátkodobým chodem jako je domácí vodárna, mohou být klidně ložiska s běžnou vůlí. Na životnost a spolehlivost to nebude mít vliv.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“