...
„Dovedl byste vypočítat průměr zeměkoule?”
„To bych prosím nedovedl,” odpověděl Švejk, „ale sám bych vám, pánové, dal také jednu hádanku: Je tříposchoďovej dům, v tom domě je v každém poschodí 8 oken. Na střeše jsou dva vikýře a dva komíny. V každém poschodí jsou dva nájemníci. A teď mně řekněte, pánové, v kerým roce zemřela domovníkovi jeho babička?”
...
Kolik je x, když x=2,5x?
Moderátor: Moderátoři
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Aha, matka = matice. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.essentracomponents.cz/peek-- ... nne-matice
rovná se
http://reseneulohy.cz/1304/soucet-matic-i
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.essentracomponents.cz/peek-- ... nne-matice
rovná se
http://reseneulohy.cz/1304/soucet-matic-i
Výběrové řízení na finančního ředitele:
kolik je 2x2 ? 4, to jo, děkujeme
další ucházeč prosím !
kolik je 2x2 ? 5, špatně, neumí počítat
další ucházeč prosím !
kolik je 2x2 ? no a kolik potřebujete aby bylo ?
velmi správně ! jste finanční ředitel, blahopřejeme !
kolik je 2x2 ? 4, to jo, děkujeme
další ucházeč prosím !
kolik je 2x2 ? 5, špatně, neumí počítat
další ucházeč prosím !
kolik je 2x2 ? no a kolik potřebujete aby bylo ?
velmi správně ! jste finanční ředitel, blahopřejeme !
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Pridam trosku do mlyna.
Nikde jsem nedelil Xckem tedy nulou. Jen jsem postupne odstranil cisla kolem X.
Kód: Vybrat vše
X = 2,5X | • 10
10X = 25X | : 250
10X 25X
─── = ───
250 250
X X
── = ── => X = 0 logicky
25 10
nebo jeste
10X 25X
─── = ───
250 250
25X 10X
0 = ─── - ───
250 250
15X
0 = ───
250
15X
0 = ─── | : 5
250
3X
0 = ──
50
3X
0 = ── | : 50
50
0 = 3X
0 = 3X | : 3
0 = X
Naposledy upravil(a) spacewolf dne 20 dub 2017, 15:26, celkem upraveno 1 x.
Nema nekdo nejaky tabulky postupu jak kratit zlomky a dalsi upravy rovnic?
Na vysce jsem cumel jak nas profesor z ridicich technik upravoval rovnice takovym zpusobem ze bych to ja sam musel rozepisovat na tri radky nez bych dosel ke stejnymu vysledku.
Matematika neni o genialite ale o znalosti postupu a zkratek pri ruznych vypoctech. Bohuzel nebo prave proto se to na nekterych skolach neukazuje aby ta "negramotnost" byla rovnomerne rozlozena v populaci.
Mnohokrat na vysoky jsem byl nasrany proc nas to neucili na zakladce a na stredni jinak nez jak nam to predkladali na vysoky.
Na vysce jsem cumel jak nas profesor z ridicich technik upravoval rovnice takovym zpusobem ze bych to ja sam musel rozepisovat na tri radky nez bych dosel ke stejnymu vysledku.
Matematika neni o genialite ale o znalosti postupu a zkratek pri ruznych vypoctech. Bohuzel nebo prave proto se to na nekterych skolach neukazuje aby ta "negramotnost" byla rovnomerne rozlozena v populaci.
Mnohokrat na vysoky jsem byl nasrany proc nas to neucili na zakladce a na stredni jinak nez jak nam to predkladali na vysoky.
Už bylo popsáno mnoho stránek diskuse, ale nikdo neodpověděl na otázku, ktará byla autorem zadání položena.Brozicek píše: Zadání
1. Dokážete vypočítat tuto rovnici?
x = 2,5x
Otázka není "kolik je X?", ale "Dokážete vypočítat tuto rovnici?". Tedy správná odpověď je "ANO". Na hodnotu X se zadání neptá.