Pro pamětníky - motorky, selsyny
Moderátor: Moderátoři
Pro pamětníky - motorky, selsyny
Nalezeno při vyklízení "pokladů" z jednoho sklepa - nevíte někdo z čeho to může být? Hodí se to někomu? Motorky mají čelní komutátory a jsou funkční.
- Přílohy
-
- Selsyny.jpg
- (100.68 KiB) Staženo 126 x
-
- 12V motorky.jpg
- (82.11 KiB) Staženo 130 x
-
- 20V motorek s reverzací.jpg
- (165.89 KiB) Staženo 253 x
Naposledy upravil(a) sis2 dne 02 kvě 2017, 12:41, celkem upraveno 1 x.
Ten první (černý dírkovaný bočnice, 20V, revers) je skoro tutově z původního MERKURA nebo z nějaký hoooodně obdobný stavebnice pro děti. Setkal jsem se s něčím podobným na výstavce historickejch hraček, kde něco hodně podobnýho neslo značku Märklin - Junge Technik. Akorát tam byl ten ozubenej převod pod krytem a barvu to mělo tmavě zelenou, nápis byl klasickej "mokrej vodní" obtisk - samozřejmě už trošku oprejskanej ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ten první na 20 V je z takovéhle mašinky Märklin, nebo podobné.
Ten druhý je z o málo mladší mašinky .
Ten druhý je z o málo mladší mašinky .
- Přílohy
-
- mašinka.jpg
- (154.99 KiB) Staženo 101 x
Aha, na vláčky Merkur jsem si vůbec nevzpomněl. No jo, nejsem takový pamětník, já si užíval až Piko
Bych se ještě zeptal třeba tady.
Bych se ještě zeptal třeba tady.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Pepo, mohl, protože ta úplně nejstarší původní stavebnice používala zdroj napětí až 24V a ty úplně první byly dokonce jen střídavý - JENOM TRAFO!!! s regulací posuvným jezdcem po vinutí!!! = sekundár zapojenej podobně jako u napáječe FZ1, a stejnosměrnej proud se čunil pomocí dalšího dílu "stavebnice" = extra kupovanýho selenovýho usměrňovače v samostatný plechový škatulce ... Jenže to bylo za 1.republiky a tyhle stavebnice se "produkovaly" spíš ještě v rukodělný manufakturní výrobě, jestli těch kompletů celkem vyrobili pár desítek, tak hodně... Tudíž možnost zachování za těch skoro 100 let od prvního patentu v Polici nad Metují považuju mimo oficiální sbírky nějakýho muzea za moc málo pravděpodobnou ...kovar píše:Motor v MERKURU nemohl být na 20V!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Změř indukčnost. Na 400Hz bude jiná (menší) než na 50Hz - porovnáním se známým typem se pak dá posoudit napájecí frekvence. Jestli jsou ale z letadel, je těch 400Hz skoro tutovka - v letadlový technice se menší kmitočet nepoužívá. A jediný určení který pro selsyny v letadle znám je natáčení góniový (zaměřovací) smyčkový antény na minimum příjmu dálkově z pracoviště radisty - který se taky ale zjednodušovalo bowdenem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Podobné selsyny se používaly u protiletadlových dělostřeleckých baterií. U každého děla indikovaly údaje náměru, odměru a časování odesílané z centrálního přístroje pro řízení palby (prediktoru).
Předválečné prediktory PUAZO (Pribor Upravlenija Artillerijskim Zenitnym Ogněm) u nás dosluhovaly ještě v padesátých letech. Němci měli systém řízení palby podobný.
Předválečné prediktory PUAZO (Pribor Upravlenija Artillerijskim Zenitnym Ogněm) u nás dosluhovaly ještě v padesátých letech. Němci měli systém řízení palby podobný.