Generátor u motocyklu - menší napětí

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

Je to starší 10ti let ? Potom je to v pořádku . Za dalších 10 se to o dva tisíce zvedne . Magnety stárnou a sílu ztrácí , stejně jako já .

Uživatelský avatar
jova1
Příspěvky: 1207
Registrován: 20 pro 2007, 01:00
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od jova1 »

Základní měření je popsáno například zde:
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... 17909.html

Uživatelský avatar
blesk16
Příspěvky: 145
Registrován: 08 črc 2011, 02:00
Bydliště: Rumburk

#18 Příspěvek od blesk16 »

Ano, obě motorky jsou 2003. Té ztráty magnetismu se také bojím. Ale radši budu testovat ještě stator a pak to nechám být, pokud nic nenajdu. Jen se mí nelíbí, že to je jak u babetty, jak se rosvící světlo podle otáček. PS: super článek, je to přesně můj motor :-) tak uvidím.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#19 Příspěvek od BOBOBO »

A čeho se vlastně bojíš ? Že budeš motat pod tři ????????

Uživatelský avatar
blesk16
Příspěvky: 145
Registrován: 08 črc 2011, 02:00
Bydliště: Rumburk

#20 Příspěvek od blesk16 »

Kolikrát stojím na křižovatkách, přejezdech atd... A je mi akumulátoru líto, že to musí tahat sám :-) Mně tohle prostě vadí a mám rád, když moje věci fungují, tak jak mají. Kór, když vím, že to tak být má.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#21 Příspěvek od BOBOBO »

Nedělej kozy a kup si novej motor . Máš několik let záruku . Ale nevím , zda i věhlasné motorky nemají na aku 1/2 roku . :lol:

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#22 Příspěvek od denis15 »

Já to teď řešil na R1 a tam na volnoběh OK a při přidání napětí padalo. Jiný regl, to samé. Nakonec jsem zjistil, dle hřejícího se konektoru (po 2min se tavil) že pán použil 2x H4 žárovky, ale 50W, což tam nemá co dělat...
Jinak v postupu je (pro R1), že dobíjení se měří při 5000ot/min, ne na volnoběh. Na volnoběh to opravdu může dobíjet naprd.

Uživatelský avatar
blesk16
Příspěvky: 145
Registrován: 08 črc 2011, 02:00
Bydliště: Rumburk

#23 Příspěvek od blesk16 »

Ano je mi jasné, že to na volnoběh nemusí dobíjet. Ale když mám dvě motorky s identickou dobíjecí soustavou a jedna funguje jak má a druhá ne... Už zkontroluji jen jak vypadá rotor, protože při měření indukce měli všechny fáze +-3% stejnou hodnotu.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#24 Příspěvek od denis15 »

Jestli jsem se díval na správné schéma (ročník) tak zapojení dobíjení vypadá jinak-cívky trojúhelník vs hvězda atd. Jsi si jistý, že ty komponenty jsou opravdu stejné?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#25 Příspěvek od rezis »

Mám doma 3xmoto rv. 2004, 2005, 2008 a ani jedna na volnoběh nedobíjí. Nebo spíše si to samo sebe tak tak uživí. V provozních otáčkách vše frčí jak má. Ono je třeba brát v úvahu jak nabíjení u tohoto funguje a jaké jsou běžné provozní otáčky.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
blesk16
Příspěvky: 145
Registrován: 08 črc 2011, 02:00
Bydliště: Rumburk

#26 Příspěvek od blesk16 »

Tak jsem na dobíjení konečně po 2 letech přišel. Měl jsem uvolněné magnety a všechny se mi přitáhly k sobě :D Po opravě drží 14.3V i na volnoběh.
Přílohy
po
po
před
před

Odpovědět

Zpět na „Poradna“