Kde reklamovat zamítnutou reklamaci výrobku
Moderátor: Moderátoři
Kde reklamovat zamítnutou reklamaci výrobku
Mám v záruce dvakrát použitý kastrolek a z vnitřní strany oprýskává smalt.Po reklamaci se polocha oprýskávání zvětšila dvojnásobně.Existuje prý nějaká instituce, která má nadřízený dozor nad záručními reklamacemi.Můžete mi poradit?Díky.
Jaký uvedli důvod pro zamítnutí reklamace? Možná by pomohlo pohrozit jim že to dáš k posouzení soudnímu znalci. Když by to nepomohlo tak asi jedině nechat si opravdu udělat posudek ale to nebude zadarmo. Určitě chtěj písemně proč a kdy byla reklamace zamítnuta. Ten posudek pokud bude ve tvůj prospěch ti pak musí uhradit, pokud ne tak asi jen soud. O žádné nadřízené instanci nevím, jedině místo uplatnění reklamace u prodejce zkusit reklamovat přímo u výrobce nebo dovozce.
Reklamuje se u PRODEJCE.
Ten musí vždycky vystavit protokol o převzetí věci k reklamačnímu řízení - VŽDYCKY ZE ZÁKONA. Nelze se vymlouvat na nepřítomnost osoby odpovědné za převzetí reklamace na provozovně - na to stačí libovolnej prodavač.
Na vyřízení reklamace má obchodník 30 kalendářních dnů - OPĚT MAXIMÁLNĚ ZE ZÁKONA. Může v odůvodněným případě požádat zákazníka o dohodu, například při náročný opravě, o prodloužení lhůty AŽ NA 60 DNŮ - ale nárokový to není, pokud zákazník nesouhlasí, je to NEVYMAHATELNÝ.
O ukončení vyřizování reklamace musí zákazníka vyrozumět - pokud nelze ústně, musí použít doručení informace písemnou formou nebo jiným, prokazatelně doručitelným způsobem - jen pokusy o telefonní hovor nestačí a nelze se vymlouvat na to, že zákazník nezvedá telefon. Vyrozumět zákazníka je prodejce povinnej v každým případě - i když je reklamace odmítnutá.
Pokud si zákazník reklamovanou věc nevyzvedne do 30 dnů po ukončení reklamační lhůty, může mu prodejce účtovat poplatek za skladování - jinak je ale povinnej uhradit veškerý PŘIMĚŘENÝ náklady na dopravu zboží od zákazníka na provozovnu k reklamaci i zpátky = NELZE ODESLAT REKLAMACI ZÁKAZNÍKOVI NA DOBÍRKU.
V případě odmítnutí reklamace je doporučeno jako první krok obrácení se na Českou Obchodní Inspekci - inspektorát příslušnej krajově k místu sídla provozovny prodejce. Oni případně zařídí znalecký posudky i právní zastoupení v soudním sporu s prodejcem.
Vzhledem k negativní publicitě, kterou ČOI svojí činností vyvolává, obvykle po objevení se Inspekce nebo po oznámení o záměru dát vyhotovit znaleckej posudek prodejci většinou zalezou pod placák a reklamaci obratem vyřídí, protože v 99% vyjdou znalecký posudky proti nim. V případě soudního sporu pak totiž jsou v případě prohry povinní zaplatit CELÝ NÁKLADY NA SOUD - včetně znaleckýho posudku. Tudíž se jim daleko víc vyplatí zaplatit zákošovi za zboží plnou kupní cenu i kdyby na závadě měl zákazník 50% zavinění - náklady na znalce a soud jsou v případě spotřebního zboží mnohonásobně vyšší. Vzepřít se posudku a riskovat soud se prodejcům vyplácí až zhruba od ceny zboží 50 000CZK a vyšší, když si jsou skálopevně jistí, že na závadě nenesou vinu (zjevně nesprávný používání, záměrný poškození atd.).
Takže znaleckej posudek ano, ale jedině s asistencí inspektorů ČOI/SOI.
Ten musí vždycky vystavit protokol o převzetí věci k reklamačnímu řízení - VŽDYCKY ZE ZÁKONA. Nelze se vymlouvat na nepřítomnost osoby odpovědné za převzetí reklamace na provozovně - na to stačí libovolnej prodavač.
Na vyřízení reklamace má obchodník 30 kalendářních dnů - OPĚT MAXIMÁLNĚ ZE ZÁKONA. Může v odůvodněným případě požádat zákazníka o dohodu, například při náročný opravě, o prodloužení lhůty AŽ NA 60 DNŮ - ale nárokový to není, pokud zákazník nesouhlasí, je to NEVYMAHATELNÝ.
O ukončení vyřizování reklamace musí zákazníka vyrozumět - pokud nelze ústně, musí použít doručení informace písemnou formou nebo jiným, prokazatelně doručitelným způsobem - jen pokusy o telefonní hovor nestačí a nelze se vymlouvat na to, že zákazník nezvedá telefon. Vyrozumět zákazníka je prodejce povinnej v každým případě - i když je reklamace odmítnutá.
Pokud si zákazník reklamovanou věc nevyzvedne do 30 dnů po ukončení reklamační lhůty, může mu prodejce účtovat poplatek za skladování - jinak je ale povinnej uhradit veškerý PŘIMĚŘENÝ náklady na dopravu zboží od zákazníka na provozovnu k reklamaci i zpátky = NELZE ODESLAT REKLAMACI ZÁKAZNÍKOVI NA DOBÍRKU.
V případě odmítnutí reklamace je doporučeno jako první krok obrácení se na Českou Obchodní Inspekci - inspektorát příslušnej krajově k místu sídla provozovny prodejce. Oni případně zařídí znalecký posudky i právní zastoupení v soudním sporu s prodejcem.
Vzhledem k negativní publicitě, kterou ČOI svojí činností vyvolává, obvykle po objevení se Inspekce nebo po oznámení o záměru dát vyhotovit znaleckej posudek prodejci většinou zalezou pod placák a reklamaci obratem vyřídí, protože v 99% vyjdou znalecký posudky proti nim. V případě soudního sporu pak totiž jsou v případě prohry povinní zaplatit CELÝ NÁKLADY NA SOUD - včetně znaleckýho posudku. Tudíž se jim daleko víc vyplatí zaplatit zákošovi za zboží plnou kupní cenu i kdyby na závadě měl zákazník 50% zavinění - náklady na znalce a soud jsou v případě spotřebního zboží mnohonásobně vyšší. Vzepřít se posudku a riskovat soud se prodejcům vyplácí až zhruba od ceny zboží 50 000CZK a vyšší, když si jsou skálopevně jistí, že na závadě nenesou vinu (zjevně nesprávný používání, záměrný poškození atd.).
Takže znaleckej posudek ano, ale jedině s asistencí inspektorů ČOI/SOI.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 18 kvě 2017, 10:46, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nejjednodušší bude kastrolek zahodit a vyprdnout se na to. Tipuji, že jeho cena nebyla závratná, asi výrobek Čína, že smalt samovolně odpadává. Za mého dosti dlouhého života jsem se setkal s odpadnutím smaltu na kastrolech jen když dostaly slušnou pecku zvenčí.
S takovejma hajzlama, co dělají potíže to řeším jedině článkem v regionálním tisku. A to není dobrá reklama.
S takovejma hajzlama, co dělají potíže to řeším jedině článkem v regionálním tisku. A to není dobrá reklama.
V kazdem pripade musis mit zamitnuti reklamace pisemne. Pak si stahni z internetu vzor nejakeho pokusu o smir kde jim nastinis postup ktery bude nasledovat. Tedy provedeni znaleckeho posudku a nasledna zaloba u soudu. Napis ze po uplynuti 14 dnu jiz tato dohoda nebude mozna, pripadne jen po uhrade znaleckeho posudku, nakladu na pravni zastoupeni, soudnich poplatku, cestovnich vydaju, nahrady vydelku za dobu stravenou u soudu a vsechno co te jeste napadne.
Je treba aby to bylo formulovane tak, jako by to psal pravnik, tj. spoustu odkazu na nejruznejsi paragrafy apod. Proto je lepsi si to nekde stahnout nez smolit nejakou slataninu. Vetsinou se pak zaleknou ze to myslis vazne a dal do sporu o blby kastrol nejdou. Proste pouzijes stejnou medicinu jako oni na tebe.
Na nejaky regionalni tisk se vyprdni, stejne to nikdo necte a za inzerci zaplatis mnohem vic nez za blby kastrol a s prakticky nulovym vysledkem.
Je treba aby to bylo formulovane tak, jako by to psal pravnik, tj. spoustu odkazu na nejruznejsi paragrafy apod. Proto je lepsi si to nekde stahnout nez smolit nejakou slataninu. Vetsinou se pak zaleknou ze to myslis vazne a dal do sporu o blby kastrol nejdou. Proste pouzijes stejnou medicinu jako oni na tebe.
Na nejaky regionalni tisk se vyprdni, stejne to nikdo necte a za inzerci zaplatis mnohem vic nez za blby kastrol a s prakticky nulovym vysledkem.
Kašli na ně. Smaltovaný kastrol moc nestojí. http://www.smaltovane-nadobi-sfinx.cz/e ... 07-cm.html
Nevyplatí se to tahat k soudu nebo na ČOI. Já bych přes soud řešil možná neuznanou reklamaci nějakého zboží nad 15000 Kč, jako je notebook nebo automobil.
Nevyplatí se to tahat k soudu nebo na ČOI. Já bych přes soud řešil možná neuznanou reklamaci nějakého zboží nad 15000 Kč, jako je notebook nebo automobil.