Kde reklamovat zamítnutou reklamaci výrobku

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

Kde reklamovat zamítnutou reklamaci výrobku

#1 Příspěvek od FERYACT »

Mám v záruce dvakrát použitý kastrolek a z vnitřní strany oprýskává smalt.Po reklamaci se polocha oprýskávání zvětšila dvojnásobně.Existuje prý nějaká instituce, která má nadřízený dozor nad záručními reklamacemi.Můžete mi poradit?Díky.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#2 Příspěvek od termit256 »

Oni ti reklamaci neuznali?

Uživatelský avatar
dreamer
Příspěvky: 380
Registrován: 22 říj 2014, 02:00

#3 Příspěvek od dreamer »

Jaký uvedli důvod pro zamítnutí reklamace? Možná by pomohlo pohrozit jim že to dáš k posouzení soudnímu znalci. Když by to nepomohlo tak asi jedině nechat si opravdu udělat posudek ale to nebude zadarmo. Určitě chtěj písemně proč a kdy byla reklamace zamítnuta. Ten posudek pokud bude ve tvůj prospěch ti pak musí uhradit, pokud ne tak asi jen soud. O žádné nadřízené instanci nevím, jedině místo uplatnění reklamace u prodejce zkusit reklamovat přímo u výrobce nebo dovozce.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#4 Příspěvek od Ondra2 »

dreamer píše: Ten posudek pokud bude ve tvůj prospěch ti pak musí uhradit, pokud ne tak asi jen soud.
Bez soudu nemusí nic.

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#5 Příspěvek od FERYACT »

K poškození prý došlo špatným zacházením.Nemám to písemně.Vyřizovala to žena v Opavě.Ta odmítla podepsat vyjádření prodejny že jsme výrobek sami poškodili.

Uživatelský avatar
dreamer
Příspěvky: 380
Registrován: 22 říj 2014, 02:00

#6 Příspěvek od dreamer »

Ondra2 píše:
dreamer píše: Ten posudek pokud bude ve tvůj prospěch ti pak musí uhradit, pokud ne tak asi jen soud.
Bez soudu nemusí nic.
To je pravda ale pokud ten posudek bude jednoznačný tak je velká pravděpodobnost že do toho soudu nepůjdou, to by jim náklady ještě zvýšilo.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Reklamuje se u PRODEJCE.
Ten musí vždycky vystavit protokol o převzetí věci k reklamačnímu řízení - VŽDYCKY ZE ZÁKONA. Nelze se vymlouvat na nepřítomnost osoby odpovědné za převzetí reklamace na provozovně - na to stačí libovolnej prodavač.
Na vyřízení reklamace má obchodník 30 kalendářních dnů - OPĚT MAXIMÁLNĚ ZE ZÁKONA. Může v odůvodněným případě požádat zákazníka o dohodu, například při náročný opravě, o prodloužení lhůty AŽ NA 60 DNŮ - ale nárokový to není, pokud zákazník nesouhlasí, je to NEVYMAHATELNÝ.
O ukončení vyřizování reklamace musí zákazníka vyrozumět - pokud nelze ústně, musí použít doručení informace písemnou formou nebo jiným, prokazatelně doručitelným způsobem - jen pokusy o telefonní hovor nestačí a nelze se vymlouvat na to, že zákazník nezvedá telefon. Vyrozumět zákazníka je prodejce povinnej v každým případě - i když je reklamace odmítnutá.
Pokud si zákazník reklamovanou věc nevyzvedne do 30 dnů po ukončení reklamační lhůty, může mu prodejce účtovat poplatek za skladování - jinak je ale povinnej uhradit veškerý PŘIMĚŘENÝ náklady na dopravu zboží od zákazníka na provozovnu k reklamaci i zpátky = NELZE ODESLAT REKLAMACI ZÁKAZNÍKOVI NA DOBÍRKU.
V případě odmítnutí reklamace je doporučeno jako první krok obrácení se na Českou Obchodní Inspekci - inspektorát příslušnej krajově k místu sídla provozovny prodejce. Oni případně zařídí znalecký posudky i právní zastoupení v soudním sporu s prodejcem.
Vzhledem k negativní publicitě, kterou ČOI svojí činností vyvolává, obvykle po objevení se Inspekce nebo po oznámení o záměru dát vyhotovit znaleckej posudek prodejci většinou zalezou pod placák a reklamaci obratem vyřídí, protože v 99% vyjdou znalecký posudky proti nim. V případě soudního sporu pak totiž jsou v případě prohry povinní zaplatit CELÝ NÁKLADY NA SOUD - včetně znaleckýho posudku. Tudíž se jim daleko víc vyplatí zaplatit zákošovi za zboží plnou kupní cenu i kdyby na závadě měl zákazník 50% zavinění - náklady na znalce a soud jsou v případě spotřebního zboží mnohonásobně vyšší. Vzepřít se posudku a riskovat soud se prodejcům vyplácí až zhruba od ceny zboží 50 000CZK a vyšší, když si jsou skálopevně jistí, že na závadě nenesou vinu (zjevně nesprávný používání, záměrný poškození atd.).
Takže znaleckej posudek ano, ale jedině s asistencí inspektorů ČOI/SOI.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 18 kvě 2017, 10:46, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#8 Příspěvek od Standa99 »

Musel bys mít posudek soudního znalce z oboru a potom jít z žalobou k soudu. Na rovinu, oni budou mít svůj posudek, kdy rozhodnutí je na dlouho a nepředvídatelné. Na tohle dnes prodejci spoléhají.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Soudního znalce z oboru právě zařídí/doporučí ČOI/SOI. Stejná organizace funguje i na Slovači.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#10 Příspěvek od stasek »

Nejjednodušší bude kastrolek zahodit a vyprdnout se na to. Tipuji, že jeho cena nebyla závratná, asi výrobek Čína, že smalt samovolně odpadává. Za mého dosti dlouhého života jsem se setkal s odpadnutím smaltu na kastrolech jen když dostaly slušnou pecku zvenčí.
S takovejma hajzlama, co dělají potíže to řeším jedině článkem v regionálním tisku. A to není dobrá reklama.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#11 Příspěvek od termit256 »

V kazdem pripade musis mit zamitnuti reklamace pisemne. Pak si stahni z internetu vzor nejakeho pokusu o smir kde jim nastinis postup ktery bude nasledovat. Tedy provedeni znaleckeho posudku a nasledna zaloba u soudu. Napis ze po uplynuti 14 dnu jiz tato dohoda nebude mozna, pripadne jen po uhrade znaleckeho posudku, nakladu na pravni zastoupeni, soudnich poplatku, cestovnich vydaju, nahrady vydelku za dobu stravenou u soudu a vsechno co te jeste napadne.

Je treba aby to bylo formulovane tak, jako by to psal pravnik, tj. spoustu odkazu na nejruznejsi paragrafy apod. Proto je lepsi si to nekde stahnout nez smolit nejakou slataninu. Vetsinou se pak zaleknou ze to myslis vazne a dal do sporu o blby kastrol nejdou. Proste pouzijes stejnou medicinu jako oni na tebe.

Na nejaky regionalni tisk se vyprdni, stejne to nikdo necte a za inzerci zaplatis mnohem vic nez za blby kastrol a s prakticky nulovym vysledkem.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#12 Příspěvek od Hydrawerk »

Kašli na ně. Smaltovaný kastrol moc nestojí. http://www.smaltovane-nadobi-sfinx.cz/e ... 07-cm.html
Nevyplatí se to tahat k soudu nebo na ČOI. Já bych přes soud řešil možná neuznanou reklamaci nějakého zboží nad 15000 Kč, jako je notebook nebo automobil.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#13 Příspěvek od termit256 »

Kdyz na to budes kaslat, budou ty sracky prodavat dal. A ty pak budes nadavat na eu, kalouska... ze za to muzou.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“