Vysavač z USA na 120V a jeho použití na 230V
Moderátor: Moderátoři
ano ty rozmìry mùžu potvrdit, mám tady tøeba takovéto autotrafo se štítkovým výkonem (pøíkonem??) 920VA a rozmìry plechù jsou 95x45x80mm
- Přílohy
-
- autotrafo.jpg
- (61.9 KiB) Staženo 41 x
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já bych do jednoduché triakové regulace taky nešel, i kdyby to byl obyčejnej vysavač bez regulace.
Možná jako experiment a s trošku "chytřejším" řízením triaku, aby si to uhlídalo RMS, teda reálnou efektivní hodnotu.
A s pořádným filtrem.
Možná jako experiment a s trošku "chytřejším" řízením triaku, aby si to uhlídalo RMS, teda reálnou efektivní hodnotu.
A s pořádným filtrem.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
sr71 píše:ano ty rozměry můžu potvrdit, mám tady třeba takovéto autotrafo se štítkovým výkonem (příkonem??) 920VA a rozměry plechů jsou 95x45x80mm
Promiň ale mě nestačí ukázat nějakou krabičku s nápisem. 1kW motor bude při 120V potřebovat nějakých 8A. Tohle trafo snese 4A. Podle mě musí být autotrafo minimálně 500W a to už je kus železa.
..to bude jen ňákej odpůrek
Zožeň do vysávača motor na 230V ak ho tak silou mocou chceš a nerieš kadejaké regulátory a trafa. V dnešnej dobe to nieje až taký problém. Podobnú záležitosť sme riešili v robote s priemyselným vysávačom. Nebol problém zohnať motor na 230V do 50€. Cena nového vysávača bola 230€, tak sa to oplatilo.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Pozdravuje Vás Martin
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
U autotrafa se přece nepřenáší veškerá energie jádrem. Druhá věc je dimenzování vodičů, tam se můžeme hádat...mi-ro píše:Promiň ale mě nestačí ukázat nějakou krabičku s nápisem. 1kW motor bude při 120V potřebovat nějakých 8A. Tohle trafo snese 4A. Podle mě musí být autotrafo minimálně 500W a to už je kus železa.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Hádat nee, já chci požádat někoho, kdo mi vysvětlí výkony přenášené autotrafem. Celý výkon železem nepůjde, proud už vinutím ano. Taky jsem psal, že trafo bude alespoň 500W a to je motor 1kW. O hádání to není, to musí mít přesné fyzikální zákony, stejně jako výpočet trafa odděleného. Chci aby mi někdo namaloval trfao- dvě vinutí v sérii, popsal proudy jednotlivými vinutími a spotřebičem a výkon přenášený železem. Děkuji.
..to bude jen ňákej odpůrek
Jádro žádný výkon nepřenáší, ani u klasického trafa. Ve finále je celý výpočet jen o počtu závitů, průřezu drátu a velikosti okna trafa. Čistě teoreticky - kdybych použil supravodič, můžu přenést velikááánský výkon i malinkým trafem.
Naposledy upravil(a) Olchor dne 19 čer 2017, 08:01, celkem upraveno 1 x.
Nesúhlasím...sýtenie sa musí dodržať.
Ja si autotrafo akože (pre názornosť) prevediem na trafo. Potom sekundár spojím s príslušným počtom závitov na primáre. Keďže tie prúdy majú opačný smer, môže byť to spoločné vinutie tenšie. V tomto prípade stačí navinúť celé vinutie vodičom cca na 4...5A. Na prierez jadra či trafo, alebo autotrafo to nemá vplyv.
Iba "okno" pre vinutia bude menšie, lebo menej medi.
Ja si autotrafo akože (pre názornosť) prevediem na trafo. Potom sekundár spojím s príslušným počtom závitov na primáre. Keďže tie prúdy majú opačný smer, môže byť to spoločné vinutie tenšie. V tomto prípade stačí navinúť celé vinutie vodičom cca na 4...5A. Na prierez jadra či trafo, alebo autotrafo to nemá vplyv.
Iba "okno" pre vinutia bude menšie, lebo menej medi.
- Přílohy
-
- Auto-trafo.PNG
- (161.01 KiB) Staženo 39 x