"Tlačítko" s časovou prodlevou (přesunuto)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
beny66ka
Příspěvky: 389
Registrován: 12 zář 2015, 02:00
Bydliště: Ostrava

#16 Příspěvek od beny66ka »

Tady varianta s PICem + PCB + HEX
Přílohy
Start-stop.HEX
HEX
(268 bajtů) Staženo 114 x
START-STOP.txt
Popis
(1.31 KiB) Staženo 85 x
Start-stop-spoj.pdf
PCB
(9.87 KiB) Staženo 84 x
Start-stop.pdf
Schema
(10.94 KiB) Staženo 74 x

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#17 Příspěvek od fredis »

Jaký auto? Dá se to vyřešit kódováním bez bastlů...
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Jak u kterýho - od určitýho data ti zku.rvy.syni z Brusele ZAKÁZALI možnost vypnout trvale pomocí kódování tyhlety sračky. Zůstala možnost manuálního vypnutí po každým startu pohonný jednotky, často ale ani "papírově" úplně vypnutá funkce není tím manuálním vypnutím deaktivovaná úplně - třeba u Stop-Start systému to platí, ale u nejrůznějších stabilizačních systémů to neplatí a když auto zaregistruje příchod rizikovýho okamžiku (snímače podélnýho a příčnýho zrychlení plus snímače otáček kol a úhlu natočení volantu), informaci vyhodnotí elektronika a když výsledek "přeleze hranici, často se ESP a jeho obdoby nouzově znovu plně aktivujou a zasáhnou, což pro člověka vědomýho si "úplnýho vypnutí elektronickejch berliček" může znamenat překvapení až úlek, když auto najednou začne samo reagovat tak, jak řidič nečeká.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od workhard »

Prý už se uvažuje o elektronickém propojení volantu a kol. Co až se to podělá? To to našiju do stromu? :roll:
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
romanzbrna
Příspěvky: 168
Registrován: 14 pro 2015, 01:00
Bydliště: 61800

#20 Příspěvek od romanzbrna »

To je pro mě nevyhovující. Já jsem proměřoval lištu. Napájení tam je max 2,52V na LEDku. Pokud je tlačítko vyplé, je tam 1,53V.
Potřebuji něco, co funguje na tak nízké napětí. Táhnout 12V od motoru se mi rozhodně nechce.
Kdybych to bral podle první varianty, co jsem psal. Tak oba vstupy při logické 0 mají 1,53 a při log 1 2,52V. Bude mi něco fungovat? Našel jsem na aukru nějaký "black box", který taky funguje jen na toto napětí za 600kč, tam je ale nějaká paměť. Tu já nepotřebuju.
Druhá varianta padá, protože tl. zámek funguje na dveře a po otevření a znovuzavření dveří by se mi to zase přeplo zpět

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#21 Příspěvek od masar »

Obvody řady 74AC pracují od 2V. Můžeš zkusit upravené zapojení podle následujícího schémátka. Pokud by tou "zdrojovou" LED byla prosvětlovací dioda, která po stisku tlačítka zhasne, pak by snad bylo vhodné nepoužít oddělovací diodu D2.
:wink:
Přílohy
stop-start.png
(17.71 KiB) Staženo 93 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Já bych se vůbec nevyhejbal použití 12V k napájení - stejně ta ŘJ má napájení "spínaný klíčkem", takže ona sama má napájení všech periférií odvozený od 12V a i kdybych tam měl 10x nějaký děliče, tak pořád celek je napájenej z palubní sítě auta. Vytáhnout 1 drát od "spínanýho plusu" někde u pojistek snad není takovej problém, ne?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#23 Příspěvek od masar »

Je docela možné, že to napětí na tlačítku 1,53V představuje nějakou střední naměřenou hodnotu strobovacího napětí, jehož vrcholová hodnota může být podstatně vyšší. Zkusil bych se na ně podívat osciloskopem nebo měřil na improvizovaném špičkovém voltmetru z diody a kondenzátoru. :wink:

Uživatelský avatar
romanzbrna
Příspěvky: 168
Registrován: 14 pro 2015, 01:00
Bydliště: 61800

#24 Příspěvek od romanzbrna »

Když odpojím lištu, tak tam naměřím 9,5V

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#25 Příspěvek od masar »

No vidíš, Špidla by řekl "zdroje jsou"...tam někde...
Vlákno roste a ještě ani nevíme, co je to za auto. Z těch informací, cos sem dal, se bič uplést nedá. :wink:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“