Cvakani hydrostelu
Moderátor: Moderátoři
Cvakani hydrostelu
Zdravicko
Existuje nejaka rozumna metoda, jak potvrdit/vyvratit to, ze tlumene klepani z motoru je zpusobene spatnym hydrostelem? Nejake mereni, ci jiny "dukaz"? Problem se vyskytuje spis sporadicky a krome toho zvuku se to nijak neprojevuje.. diky za konstruktivni pripominky
Existuje nejaka rozumna metoda, jak potvrdit/vyvratit to, ze tlumene klepani z motoru je zpusobene spatnym hydrostelem? Nejake mereni, ci jiny "dukaz"? Problem se vyskytuje spis sporadicky a krome toho zvuku se to nijak neprojevuje.. diky za konstruktivni pripominky
Bez demontáže a změření vůle ne. Konkrétně u motorů 1,4 16V ("dvouvačkovejch" = 2x OHC) z produkce koncernu VW úplně stejně jako hydroštel cvakají ventilový vahadýlka s uvolněným pouzdrem. Taková "polodiagnóza" je, že když to nepřestane cvakat ani při nalití řidšího motorovýho voleje (řidší volej = rychlejší naplnění pracovní komůrky v hydroštelu), tak je to vahadlo, jinej mechanik zase tvrdí, že to souvisí s tím, že řidší volej z hydroštelu dřív uteče a že pomůže výměna za hustší - prostě nevybereš si a jediná skutečně funkční metoda je shodit kryt rozvodu a zkusit zahejbat vahadlama případně rovnou změřit vůle při natlakovanejch zdvihátkách (bez speciálního přípravku na motoru nelze, většinou se to dělá tak, že se hydroštely postupně vyndávají ven a měří v jednoúčelovým přípravku, přičemž se ty vadný rovnou nahrazujou novýma kus za kus). Výměna kompletu 16ks "rovnou a preventivně" pak už vyjde cenově skoro stejně draho ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Hydroštel je oficiální terminus technicus pro zdvihátko ventilů s automatickým vymezováním ventilový vůle pomocí tlaku oleje získávanýho z mazacího systému motoru. Základní vůle u takovýho ventilu je nastavená na velkou hodnotu (zdvihátko je prázdný) - po startu se během naběhnutí tlaku oleje v systému naplní komůrka a zdvihátko se "povysune", čímž vyplní mezeru mezi vahadlem a dříkem ventilu. Kvůli tomu, že vůle se vymezí až po několika otáčkách motoru/vačky, tímhle zařízením vybavený motory těsně po startu po odstavení delším než několik hodin charakteristicky "zaklapou" úplně stejně jako vykotlanej dýzl - a třeba kvůli omezení rázovejch sil v rozvodu se pro hydroštelama osazenej rozvod musejí používat vačkový hřídele s menší strmostí náběhu vaček atp = při osazení "ostrý závodní vačky" v rámci "ladění" se musejí hydroštely vyházet a vůle se musí vymezovat klasicky, šroubkama - případnej tunér takovýho motoru přijde o "bezúdržbovost" motoru a musí tak vůli nastavovat manuálně po určitý porci km jako u starejch šádyn a pod ...
A tvar slova "hydrostell" je variantou z němčiny pocházejícího "hydrostellung" - Dojčové jaxitaxi postrádají háčky a čárky nad písmenkama, takže tvar bez háčku je vlastně správnější než počeštěnej s háčkem - voni se tím upálením Honzy Husovic v Kostnici vlastně předem ubránili zavádění takovejch "unijních pitchovin" jako je diakritika i do tý svojí dojčoviny ...
A tvar slova "hydrostell" je variantou z němčiny pocházejícího "hydrostellung" - Dojčové jaxitaxi postrádají háčky a čárky nad písmenkama, takže tvar bez háčku je vlastně správnější než počeštěnej s háčkem - voni se tím upálením Honzy Husovic v Kostnici vlastně předem ubránili zavádění takovejch "unijních pitchovin" jako je diakritika i do tý svojí dojčoviny ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 19 srp 2017, 18:10, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nejsou. Ovládaný jsou mechanicky, vahadlem od vačky na vačkovým hřídeli. Hydraulický je na nich jen automatický vymezování ventilový vůle = nastavování během provozu. "Hydraulicky ovládaný" zdvihátka by hydraulicky přímo otevíraly i zavíraly ventily ... Už ale existujou systémy s velice rychlýma elektrickýma servomotorkama, tzv. "aktuátorama", kde ventily neovládá vačka, ale přímo pomocí těch elektrickejch serv řídící jednotka. Takovej motor pak má absolutně volně nastavitelný úhly otevření a zavření všech ventilů nezávisle na poloze kliky (samozřejmě elektronicky blokovaný, aby se nemohly "potkat" s pístama) a může tak úplně postrádat jak škrticí klapku (e-gas), tak může libovolně přecházet s Ottova pracovního cyklu na Atkinsonův (motor s proměnným expanzním a kompresním poměrem) a taky má možnost odpojovat bez složitý mechaniky jednotlivý válce v rámci úspornýho režimu běhu - prostě ventily danýho válce se neotevřou, vstřikovač nevstříkne palivo a svíčka nedá jiskru, válec běží naprázdno...nekmil píše:Takže "hydroštel" jsou vlastně hydraulicky ovládaná zdvihátka ventilů.
...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Toho jsem se obaval, ze bude muset kryt dolu. Doufal jsem, ze to jde vydedukovat podle nejakyho "doprovodnyho efektu"...
Ridsi olej jsem nezkousel, ale dal jsem preventivne novej, i kdyz ten predtim mel jen 3000km za sebou. Predtim to nebyl presne ten, co uvadi VW (Castrol Edge), ale ekvivalent od jinyho vyrobce. Ted jsem nalil ten Castrol, a zadna zmena...
Tak nejak jsem vypozoroval, ze se ten zvuk objevi az po jizde na vyssich otackach - kolem 3500rpm... mozna to souvisi s promennym casovanim.. potom to uz klepe i na volnobehu. A je to trochu citit i "hmatem" kdyz se na motor polozi ruka.
Ridsi olej jsem nezkousel, ale dal jsem preventivne novej, i kdyz ten predtim mel jen 3000km za sebou. Predtim to nebyl presne ten, co uvadi VW (Castrol Edge), ale ekvivalent od jinyho vyrobce. Ted jsem nalil ten Castrol, a zadna zmena...
Tak nejak jsem vypozoroval, ze se ten zvuk objevi az po jizde na vyssich otackach - kolem 3500rpm... mozna to souvisi s promennym casovanim.. potom to uz klepe i na volnobehu. A je to trochu citit i "hmatem" kdyz se na motor polozi ruka.
Samozřejmě jsem myslel "vymezování vůle".
Ovládání ventilů nějakýma servama bez vačky si sice dovedu představit, už jsem o tom četl.
To by byl další krok k tomu aby se ze spalovacího motoru stal ještě větší "orloj" než je to dnes. Samá "řídící jednotka" na kdejakou ptákovinu. 150 hadic, 350 drátů,230 snímačů všeho možného i nemožného.
Ovládání ventilů nějakýma servama bez vačky si sice dovedu představit, už jsem o tom četl.
To by byl další krok k tomu aby se ze spalovacího motoru stal ještě větší "orloj" než je to dnes. Samá "řídící jednotka" na kdejakou ptákovinu. 150 hadic, 350 drátů,230 snímačů všeho možného i nemožného.
PixelOrgy: měl jsem podobnou závadu, v motoru zarachotilo a pak se ozývaly jakési podivné klepotavé zvuky. Motor normálně startoval i v mrazech -17 na první protočení. V servise vyměnili rozvodový řetěz, napínák a problém nezmizel. No byla to hrůza, nová vačka, vahadla, zdvihátka, jeden ventil, pístní kroužky na jednom válci. No byla to drahá sranda. 1,2 TSI
Hydroštel mi klepe někde kolem 1. válce, vždycky kolem cca 1000 ot./min. Neřeším to ale ze dvou důvodů - jednak tam mám rezervní (je to 16V, takže při nejhorším to bude 15V), jednak jezdím na otáčky vyšší.
Takový klepání má ale ostrej kovovej zvuk.
Takový klepání má ale ostrej kovovej zvuk.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill