Osvětlení elektrokola

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

V tomto pripade uplny nezmysel.
Dal by som tie spinane menice k hlavnej baterii a ku svetlam tahal uz len kable so znizenym napatim.
Pripadne este zvazit upravu alebo vymenu jedneho svetla, aby sa dali obe napajat rovnakym napatim.

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#17 Příspěvek od milavla »

Asi koupím jen jeden ten DC měnič, napojím ho hned někde pod baterkou a jak píše rnbw ven už potáhnu snížený napětí 4,5V do obou světel a v zadním akorát zvětším ten sériový odpor o úbytek napětí 1,5V.

jodaps
Příspěvky: 167
Registrován: 21 čer 2007, 02:00
Bydliště: Brno 62500

#18 Příspěvek od jodaps »

Blbé je, že tyto cyklo-LED svítidla mají měníče, které pak napájí paralelně zapojené LED; výsledkem je pak nehorázně velký odběr proudu. Já jsem to u své kolobrndy řešil úpravou čelovky TOR-WH17 (GES 95kč) přepojením LED do serie a vřazením "zdroje proudu" s CL20M45 a jednou ZD20V (mám AKU 48V). Při nabitém AKU 54V tím teče 25mA; tedy přijatelně 1,35W, resp. protopený asi 1W.
Edit: přidáno foto
Přílohy
celovka.JPG
Úprava TOR-WH17
(120.93 KiB) Staženo 84 x
P008.jpg
(83.68 KiB) Staženo 99 x

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#19 Příspěvek od milavla »

jodaps a nemá to při tom tvém zapojení menší svítivost než v tom původním?

jodaps
Příspěvky: 167
Registrován: 21 čer 2007, 02:00
Bydliště: Brno 62500

#20 Příspěvek od jodaps »

Subjektivně se mi zdá, že to má dokonce lepší svítivost, než při čerstvě vložených 2x CR2032 v serii. Při orint. měření proudu neupravené čelovky (napájeno tvrdých 6V) DMM ukázal 140mA... Jestli v tom jsou LEDky 30mA, stejně to ty "knoflíky" (dlouho) neutáhnou.

Edit: Jo, a díky za Tvůj dotaz - konečně jsem se (po 3letech) dokopal to zrealizovat.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“