tak...a Loděnice má štiku v rybníce

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

tak...a Loděnice má štiku v rybníce

#1 Příspěvek od konosuke »

Sony začne po téměř 30 letech opět vyrábět vinyly. Velká poptávka nostalgických milovníků hudby po retro nosičích nezadržitelně roste,
japonská společnost Sony se vrací zpátky na vinylovou scénu. Patříte mezi milovníky gramofonových desek i Vy?
zatímco u nás:
http://ekonomika.idnes.cz/vyrobce-vinyl ... zpravy_vlo
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Sendyx »

Teď ještě ty voskovaný válečky do fonografu, nejlépe s hologramem, že neobsahují ATRAC kompresi...
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#3 Příspěvek od konosuke »

to by někdo musel vyrobit hardware
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#4 Příspěvek od Achab »

Na hardware stačí každý schopnější bastlíř s patřičným dílenským vybavením, Edison to zvládl už před 150-ti lety.
Asi neměl nic lepšího než ruční nářadí a soustruh hnaný ještě z transmise. :)

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Bernard »

konosuke píše:... Velká poptávka nostalgických milovníků hudby po retro nosičích nezadržitelně roste,...
O tom jsou pochybnosti a velká diskuse. Spustil jí článek v The Wall Street Journal "Why Vinyl’s Boom Is Over" z 22. 7. 2017. Jde o placený obsah, ale když se dá do gůglu "vinyls boom over", komentáře jsou zadarmo. :wink:
Tak jestli té Loděnici nakonec nezačne unikat voda z rybníka.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#6 Příspěvek od pepik9 »

Nebo si to japonští sodruzi nechají vyrábět v Loděnici.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#7 Příspěvek od konosuke »

Edison byl známý podvodník a lhář, jeho slávu vybudovali mizerně placení zaměstnanci jejichž ideu si přivlastnil, asi jak dnes páni podnikakatele v ČR,
dějiny se opakují...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#8 Příspěvek od sinclair »

Edison byl především schopný marketér cizích myšlenek, například Teslových. Přihříval si prakticky na všem, pazoury měl i u Bell Telegraph a jinde.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#9 Příspěvek od konosuke »

jistěže, takovej Sergej Koroljov byl víc manažer a organizátor než raketový technik konstruktér, uměl řídit lidi, přinutit desítky bezejmenných aby udělali přesně to co chtěl on
zpět ovšem k tématu, je k nevíře že v době nastupující krize závod GZ media Loděnice nedokáže personálně obsadit provozy, na Severní Moravě berou každý flek s políbením ruky, jestli to není tím že pro středočechy ostraváci a spol. nejsou plněhodnotní lidé
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#10 Příspěvek od yakl »

K Edisonovmu fonografu - vo filme Tajemství hradu v Karpatech sa dá vidieť fonograf so štyrmi valčekmi, asi kvadro. Hi. Ja by som raz rád vidieť na vlastné oči a počuť na vlastné uši gramofón s pozdĺžnou drážkou na páske, typu Tefifon,

Kód: Vybrat vše

http://ix.sk/xsZAs
mohlo by to byť zaujímavé.

Uživatelský avatar
Osmdesat
Příspěvky: 1497
Registrován: 19 led 2016, 01:00
Bydliště: Liberecko

#11 Příspěvek od Osmdesat »

To je ale 3 roky starý článek.
Myslím si, že hipsterská móda PVC desek je momentálně ve svém zenitu, v příštích letech bude opadat (ve světě, samozřejmě, u nás je vše o několik let opožděno).
Další "retro trendový" nosič bude nejspíš ....................... kazeta.
Tady jde hlavě o $$, o žádnou ideologii. Děcka si to koupijou, tak co.

Jinak ano, patřím mezi milovníky PVC desek a gramofonů, bylo tomu tak vždy bez ohledu na trendy.
Nynější vydavatelé si na mně ale polívčičku nepřihřejí, protože téměř výhradně vyhledávám, vzhledem k svému hudebnímu zaměření, stará vydání na původních nosičích ze skutečné doby analogové.

Nynější vydání pvc desek až na řídké výjimky pocházejí z digitálních mástrů. A je jedno, zda jde o hudbu novodobou, natočenou od začátku digitálně, nebo o reedici dříve analogově nahrané nahrávky - i reedice určené pro PVC se z původních analogových pásů také přetočí na digitál (ve vysokém rozlišení samozřejmě), digitálně upraví (zmanipulují) a pak šup do řezáče. Co na tom, že už to vlastně ideologicky není analog, hlavně že $$ se točí. Když si to hipsteři rádi koupí, tak co?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Časem ten název vlákna změním, přece jen je poněkud mimo téma.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#13 Příspěvek od sinclair »

Vinylová deska a její zvuk by byly autentické, pokud by na jejich etiketě bylo po vzoru CD uvedeno "AAA", tedy analogový záznam na analogový pás, analogový střih i mastering. Bez jakéhokoli zásahu digitálních technologií, včetně původního analogového Dolby A bez řízení processingem.
Všechna má archivní CD od vyhlášených "gramofonových" firem, mnohá i tuzemská, která nesou označení AAD, mají velmi příjemný zvuk, i prostým uchem nesrovnatelný s jakýmkoli jiným CD ve formátu DDD.
Lehký šum v nejtišších pasážích vůbec nevadí, po minutě i dříve jej přestanete vnímat. Není to jako s deskou, kde posloucháte mix různě z kanálů vycházející směsi praskotu a šumu, popř. přeslechů.
Taková deska může být vyrobena klidně i dnes, stačilo by sáhnout do patřičných archivů, ve kterých nečinně leží milióny analogových masterů, v mnoha případech i původních 2" multitracků, nebo nejvýš PCM masterů na kazetách několika systémů DAT. Zrovna u nás to bývalo před r. cca 1985/6 spíš pravidlo, než výjimka, že se i výsledný 1/4" master z 38cm/s přepisoval kvůli "přenosnosti" i zranitelnosti záznamu, určeného pro lisovnu, nejčastěji na PCM kazety DAT systému.
Michal David nedávno někdev rozhovoru řekl, že má úplně všechny původní záznamy na několika formátech archivovány - pop i fimovou a muzikálovou hudbu, která vycházela ještě na prvních jeho CD a bylo to prý přepisováno z jeho vlastních "digitálních kazetek" - asi myslel DATky, údajně měl v MIDAS studiu, v jisté době nejlépe vybaveném studiu v ČSSR celkem tři systémy.
Problém vidím v tom, že by je jednak asi nebylo na čem kvalitně přehrát, druhak na ochotě fabriky - neboť analogové záznamy měly i po masteringu značnou dynamiku, kterou by sice fabrika neměla problém zapsat na desku, ale běžný spotřebitel by měl velký problém tu dynamiku cca 45dB přehrát.
Možná jste to postřehli i sami, u zachovalých zahraničních desek - dynamika je proti CD se stejným titulem z nepochopitelných důvodů mnohem větší a běžné zesilovače okolo 25-40W mají velký problém je přenést opravdu bez zkreslení. Mně se to stalo doma poprvé při přehrávání původní, první edice The Dark Side of The Moon, Wish You Were Here a hlavně The Wall. Tohle dvojče je nabouchané v silnějších pasážích tak, že můj, tehdy asi 2x40W/8R opravdu vypiplaný Sinclair, co mám dodnes, při vyšší úrovni hlasitosti naprosto nestíhal. Slyšitelně kreslily ve špičkách konce a nebyla to rozhodně konstrukční závada, např. některý špatně nastavený stupeň, či poddimenzovaný zdroj - to přesně naopak. S CD záznamem z MC902 stejný zesilovač problém absolutně neměl ani při vyšších hlasitostech a ani dnes nemá třeba s dobrými primáry z MD či nekomprimovanými formáty typu flac a podobné.

V neposlední řadě by po takovém, skutečně čistě analogovém nosiči musela být patřičná poptávka i přes velmi vysokou cenu takovýchto "pure analog" záležitostí.

Kdyby mi bylo aspoň o deset míň, neváhal bych se svými zkušenostmi v analogu i mechanickém záznamu do Loděnice nastoupit.
Jenže oni podle mne potřebují ne audiotechniky či lidi, kteří rozumí tomu, co dělají, nýbrž manuální pracovníky do přípravy, ke kalandrům, k lisům, do galvanoven, do balírny, do kontrol a do expedice.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#14 Příspěvek od sinclair »

Stroj, na kterém jsem pořizoval a občas i nostalgicky přehrávám své nejkvalitnější záznamy na kazetách CrO2 Maxell a Sony. Po všech stránkách profesionální stroj, např. mikrofonní vstupy jsou symetrické, linkový výstup na mnohem nižší impedanci, než je udáváno /okolo 1k/, spolehlivá indikace špiček, výborný, nedýchající a na hloubkách nekreslící limiter...
Původní cena v r. 1984 3.300,-TK při ind. dovozu a to byla o 200,-TK snížená, protože stroj neměl český návod. Čekal jsem na něj skoro půl roku, než jej milostivě Tuzex z GB přitáhl.
Nejen do terénu je ideální, tolerančním polem pravdivých kmitočtových charakteristik lepším, než ±3dB, souběhem a účinností Dolby B, trefením optimální předmagnetizace /pro kazety Sony/ apod. na něj nedosahuje vůbec žádný komerční aparát, bohužel ani vyhlášeně výborné stroje Technics řady RS-BX6xx s HX Pro.
Při záznamu v terénu bohužel žere snad i trávu z chodníku :-), tehdejší běžné zinkouhly jen nouzovka, max. na jednu kazetu CC60 a byly v kopru, byly vycucnuté tak rychle, že ani nestihly vytéct :-)
Na alkalické Sony buřty z Tuzexu za 20,-TK/kus šel udělat záznam i na čtyři tytéž kazety. 6V adaptér, který mi bohužel nedodali, musí při záznamu doma dodávat proud min. 1,2A :-) Bohudíky spolehlivě i dlouho venku běžel i při napětí 2,4V ze dvou akumulátorů Bateria NiCd 4000? namísto "velkých buřtů" - tyto aku jsou stejně velké. Přístroji je to totiž skoro jedno - má v sobě dost složitý, několikahladinový měnič napětí, ani motorová sekce a její řízení není napájeno přímo, ale z galvanicky oddělené sekce.
Po zvědavém otevření upřímný úžas, co vše a jak lze vtěsnat do takového prostoru, většina dílů robustní mechaniky je z různých kovů, včetně kastle i víka kazet. prostoru z duralového plechu síly 1mm, kovové jsou i unašeče. Plastů je na něm obecně velmi málo a jen na místech, kde nemohou ovlivnit základní funkci. Myslím, že Sony lepší univerzální profistroj této velikosti a použití ani už nikdy nevyrobili.
Viděl jsem něco podobného od Tascamu, ale až o pár let později. Byl mono a celostopý, spíš víc určený jako nezničitelný reportážní.
Přílohy
05.jpg
(93.83 KiB) Staženo 107 x

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#15 Příspěvek od microlan »

Problém vidím v tom, že by je jednak asi nebylo na čem kvalitně přehrát, druhak na ochotě fabriky - neboť analogové záznamy měly i po masteringu značnou dynamiku, kterou by sice fabrika neměla problém zapsat na desku, ale běžný spotřebitel by měl velký problém tu dynamiku cca 45dB přehrát.
To by se spíše prořízly sousední drážky, než že by to něco nedokázalo přehrát

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“