Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422
Moderátor: Moderátoři
Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422
Renault Laguna I ventilátor BEHR 90.415.02.422
máte někdo zkušennost s opravou elektroniky motoru ventilátoru ?
mám tam vadný MOS-FET a objednal jsem si nový tranzistor,
jen nevím jestli to vydržela ovládací elektronika, je to zalité v oranžové zálivce a zkrat byl jen na tom prostřeleném FETu . . .
máte někdo zkušennost s opravou elektroniky motoru ventilátoru ?
mám tam vadný MOS-FET a objednal jsem si nový tranzistor,
jen nevím jestli to vydržela ovládací elektronika, je to zalité v oranžové zálivce a zkrat byl jen na tom prostřeleném FETu . . .
- Přílohy
-
- 20170909_183428.jpg
- (107.7 KiB) Staženo 212 x
-
- 20170909_183359.jpg
- (94.27 KiB) Staženo 169 x
Naposledy upravil(a) ok1hga dne 04 kvě 2020, 12:34, celkem upraveno 1 x.
Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
Byl to i můj boj.Jako náhradu jsem použil toto: IRFP064NPBF Tranzistor unipolární N-MOSFET 55V 98A 150W TO247AC
prolezl jsem to vlákno a není podobného vůbec nic, jen typ toho tranzistoru . . .Soemtron píše:Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
tady žádné předřadné odpory ani externí regulátor není . . .
jedná se mi o desku přímo na ventilátoru, na bezkomutátorovém motoru BEHR 9041502422 . . .
až dojde ten tranzistor, dám vědět jestli to ta řídící deska přežila nebo né . . .
nezbývá mi než to zkusit s novým tranzistorem za 50,- plus poštovné . . .
pokud to nepřežilo, budu muset koupit celý ventilátor, jenže ten stojí balík . . . i na vrakáči . . .
dokumentace demontáže a viditelná závada . . .
. . . tu nohu jsem při měření odštípnul . . .
. . . tu nohu jsem při měření odštípnul . . .
- Přílohy
-
- 20170911_080210.jpg
- (180.79 KiB) Staženo 262 x
-
- 20170911_080035.jpg
- (246.15 KiB) Staženo 266 x
-
- 20170911_075946.jpg
- (136.61 KiB) Staženo 210 x
-
- 20170911_075915.jpg
- (130.76 KiB) Staženo 219 x
. . . a je to v háji.
tranzistor dorazil, ale ještě než jsem ho tam dal, jen pro formu jsem si změřil indukčnosti všech cívek . . .
. . . a co byste řekli, je to tam . . .
cívka u vyhořelého trandu má cca poloviční indukčnost než ostatní.
odšrouboval jsem lopatky ventilátoru a hned to bylo vidět . . .
tranzistor dorazil, ale ještě než jsem ho tam dal, jen pro formu jsem si změřil indukčnosti všech cívek . . .
. . . a co byste řekli, je to tam . . .
cívka u vyhořelého trandu má cca poloviční indukčnost než ostatní.
odšrouboval jsem lopatky ventilátoru a hned to bylo vidět . . .
- Přílohy
-
- 20170912_171748.jpg
- . . . to je na převinutí !
- (130.59 KiB) Staženo 214 x
mám tu jen nedobře fungující BM509, takže si netroufám . . .
nicméně to bude asi 5 mH a ta špatná cívka má asi tak třetinu.
když tam pak připojím střídavý voltmetr a točím-li rotorem konstantní rychlostí
dávají dobré cívky cca 600mV a ta špatná jen asi 180mV . . . což potvrzuje to nepřesné měření, spíše poměrové porovnání indukčností.
nicméně to bude asi 5 mH a ta špatná cívka má asi tak třetinu.
když tam pak připojím střídavý voltmetr a točím-li rotorem konstantní rychlostí
dávají dobré cívky cca 600mV a ta špatná jen asi 180mV . . . což potvrzuje to nepřesné měření, spíše poměrové porovnání indukčností.
Mám tady 2ks tìchto stejných ventilátorù, u jednoho z nich stejná závada jako mìl "ok1hga", vadný tranzistor + spálené vinutí. Druhý kus se na první pohled jeví jako v poøádku (tranzistory i vinutí ok) ale v autì prý nefunguje. Nevíte nìkdo jakým zpùsobem by šel tento motor pøipojit a odzkoušet mimo auto?
Pøipojovací konektor má celkem 8 pinù, 2 z nich jsou propojeny a vedou na spoleèný vývod cívek, další 3 jsou také propojeny a vedou na vývod S všech Mosfetù, zbývají 3 vývody které vedou do té zalité elektroniky na motoru.
Pokusil jsem se nakreslit jak je to celé zapojené
Pøipojovací konektor má celkem 8 pinù, 2 z nich jsou propojeny a vedou na spoleèný vývod cívek, další 3 jsou také propojeny a vedou na vývod S všech Mosfetù, zbývají 3 vývody které vedou do té zalité elektroniky na motoru.
Pokusil jsem se nakreslit jak je to celé zapojené