Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#46 Příspěvek od Duvsan »

Ďakujem za vysvetlenie významu airbagu. Nicméně u spolujazdca nie je a otázka stojí, čo si môžem dovoliť a čo nie, viď vyššie.
To na tom obrázku je vôbec krytka (otváracia, nie odnímateľná, ak to vysvetlenie patrilo tomu - sorráč, napísal som to tak, chyba), alebo je to trhanec? Začínam mať dojem, že tá palubovka tam má oslabenie, cez ktoré sa to roztrhne.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#47 Příspěvek od EKKAR »

Nikam nic nedávej, na fotce máš nakresleno kde co je, když to je. Ta druhá fotka je z feliny, která má mnohem tenčí palubovku, tam by se airgag ani nevešel - nebo by v ní nemohla bejt schránka. Pokud je pod potahem palubovky airbag, je tam udělaná perforace - z líce neviditelná, ale vystřelující bag tam potah roztrhne a vyletí ven. Místo roztržení je přesně nadefinovaný už při návrhu, aby to nikoho neohrozilo a bag co nejrychlejc vyletěl ven. Oprava se samozřejmě musí učunit kompletní výměnou palubovky včetně bagu - tapecírunk už nikdo tak kvalitně neslepí a navíc slepený spoje by bránily novýmu bagu v případným dalším vystřelení.
A jedno doplnění - jestliže máš servisku a origo návod/příčurku k autu, hned na první vnitřní stránce pod obálkou je tabulka trojznakovejch kódů. Říká se jim "kódy doplňkový výbavy" a stejnej štítek bys měl najít nalepenej i v autě na plechu pod rezervou. Ty kódy mají každej svůj přesnej význam a existuje i on-line dekodér pro koncern VW (každej výrobce má svoje kódy s přesně specifickým významem = mezi výrobcema se samozřejmě neshodujou).
Ten koncernovej dekodér najdeš tady:
http://igorweb.org/equidec.aspx
a návod na použití je tady:
http://igorweb.org/decoder/jaknato.html
A když si na webu Škody Auto najdeš kontaktní e-mail a pošleš jim VIN auta a svoje osobní údaje pro ověření registrace (aby sis neobjednal nic pro cizí auto), tak ti pošlou kopii toho výbavovýho štítku přesně podle specifikací, který to auto mělo v momentě sjetí z výrobní linky - to pro případ, že by origo serviska už nebyla a štítek v autě sežraly myši ... Co to je VIN a kde ho v autě nebo v dokladech najdeš ti snad vysvětlovat nemusím ...
Přílohy
PALUBOVKA.jpg
(273.33 KiB) Staženo 50 x
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#48 Příspěvek od Duvsan »

Toto je z Felíny? Nuž ale nie je tam poklop, ale roztrhnuté.
Ďakujem za vysvetlenia a rady.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#49 Příspěvek od EKKAR »

Ne, máš recht, ono je to prťavý - až když jsem si to roztáhnul na celej screen, tak je vidět, že to je fábule. Zmát mě ten 3-ramennej volant, takovej si z žádný jedničkový fábule, se kterou jsem jezdil, nepamatuju.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#50 Příspěvek od Duvsan »

Ten som si ani nevšimol. Ale napokon nemusí byť originál. Nie?

Oni dávajú do kódu ešte aj strešnú anténu?
Ale servo riadenie by som radšej nemal. Je to pekné pri parkovaní. Pri jazde mi prekáža.
Keď som ho spomenul. Trochu odbočím. Je možné upraviť citlivosť toho servoriadenia? Zvýšiť/znížiť. Je riadené elektricky a mohlo by sa to dať dostaviť. Cez WAG? Len ešte neviem, o koľko. Iste nie na doraz, to nie.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#51 Příspěvek od Atlan »

No mali by tam byt 3 moznosti. Ako to napisat jedno nastavenie pre osoby s znizenou pohyblivostou, potom normal, a napokon tusim sport.
Teda ak mas elektrohydraulicke servo.
Bez serva by si pridiel o ruky po 20km po okreskach v meste tak po 2km.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#52 Příspěvek od EKKAR »

Jedničkový fábule bez serva byly jedině první Juniory se čtyřválcem 1.0MPi 37kW - to byl motor v podstatě stejnej, jako ve fáčku/felině, ale s objemem na úrovni "tisícovky" = 998cm³. Jenže to auto se nedokázalo rozjet proti 20% kopci, což je jedna z homologačních podmínek ... Všecky ostatní fábule včetně trojválcovejch Juniorů 1,2HTP 40kW už servo měly.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Lukas-Peca »

Bez posilovače se dělaly i HTP a ne jen Juniory. A je to opravdu pěkná "posilovna".

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#54 Příspěvek od Duvsan »

Hoši, vozil som sa vo Favoritke. Keď som bol v pohybe, posilňovač mi vôbec nechýbal. Naopak, teraz mi pripadá, že zavadzia. Mám chuť ho vyhodiť. Lenže to údajne nemôžem. A ani to parkovanie nebolo taká hrôza.

Keby som kupoval auto teraz, hľadal by som 1,6l Felíciu MPi, pretože dávkuje pred ventily a nemá EGR. Ale servo áno. Čo už. Ale čo, tá Fabia pre moje využitie (krátke trasy) je v poho. Má 12V a vyvažovačku, takže dobre. Všetky chyby ako prehrievanie katalyzátora a oleja sú naopak výhodami, teda okrem ošmejdenej rozvodovej reťaze a spol. To len na okraj.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Lukas-Peca »

Ve favoritu jde to řízení krásně i bez posilovače, ale fabia je prostě dělaná na to, aby tam ten posilovač byl. S těmi širokými koly a malým volantem to jde opravdu hodně těžko, s favoritem se to nedá srovnat.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#56 Příspěvek od Duvsan »

Tak jo.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#57 Příspěvek od Duvsan »

V strede palubovky, nad rádiom, je rada tlačítok. Ja tam mám vyhrievanie zadného skla, zvyšok sú len záslepky. Tam by šlo čo-to podopĺňať. Neviete niekto, existuje sem určený prepínač so štyrmi prepínacími kontaktmi? Niečo ako isostat, ale určený sem. Ďalej som uvažoval cez túto lokálku zapínať/vypínať rádio a interiérové svetlo, zdá sa mi to pohodlnejšie. Na to stačí jeden spínací kontakt pre každé. Dík

A do dutiny nad tú odkladaciu priehradku by nešlo umiestniť malý subbasák nižšej kvality, pre "rozumné" hlasitosti, tedy žiadne disko? Ten "kopancový" podmaz sa mi celkom páči, mám to u TV (100Hz SONY). Ď

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#58 Příspěvek od denis15 »

Dyť to s původním repro duní dost? Neříkám, že bych sub nesnesl, ale je to oproti jedničkové oktě Hi-end. Basy jsou až překvapivé.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#59 Příspěvek od Duvsan »

No ja neviem. Podlepím to penou, nech to tam nezvučí. Ale nejde mi o stredobasové dunenie. Je to lacný stredobas a ten má svoj limit. Mne ide o ten spodok. Pravda nie v štýle hifi, ale koľko-toľko tie kopance a bassgytara. Asi ako u tej TV.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#60 Příspěvek od Duvsan »

Ešte k tomu airbagu. Toto mi hovorí, že by som mal mať právo tú palubovku narezať a vopchať tam kastel. Ale i tak, lobby a spol. Bál by som sa. To len pre odľahčenie.

Šlo by do toho dorobiť meranie teploty oleja? Má motor pripravené miesto pre pripevnenie snímača? Dík

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“