Startovací kabel

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#46 Příspěvek od Celeron »

Pěkný, ale ten plusovej bez izolace... Někde si štrejchnout o kostru a je vohňostroj.

Jinak taková perla. Kámoš tak dlouho nabíjel na letišti baterky do elektroletů až při odjezdu startér jen cvakal. Protože byl na letišti sám, tak vzal jeden asi z půlky vybitej LiPol tříčlánek 4,5Ah co má povolený odběr 45C (202A), narval jeho 4 mm banánky do svorek autobaterky a úplně normálně benzínovou Xsaru nakopnul.
Já jsem jednou v nouzi nakopnul dehtovýho Pažouta 405 19Ah baterkou do motorky. Baterka v autě byla tak vybitá, že potkávačky jen žhnuly, takže všechen proud dala ta 19Ah baterka.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#47 Příspěvek od doktor365 »

Já používám na startování toto když je baterka kapitola.
http://shop.elancar.cz/startovaci-zdroj ... zdroj-200a

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#48 Příspěvek od Bastlfanda »

O nějakym tom kapesním startovacím zdroji taky uvažuju, jen si řikam, kolik startů např. dehťáku těm baterkam dá tak na prdel, že už to nenastartuje ani malej benzín ...
Jinak kabely ála šňůra na prádlo jsou sice na dvě věci, ale nic se nemá přehánět ... Pořádný kabely v rukou někoho neznalýho dokážou nadělat pěknou paseku a navíc o to víc namáhaj zdrojovou soustavu "dárce" ... Taky jsem se takhle jednou nechal ukecat k připojení k mýmu 1.9 dehtu auto se dvěma aku ("vždyť jsou nový" ... njn, spíš nově zničený hlubokým vybitím...) a šestilitrovym motorem s kabelama na náklaďáky a i když ten šestilitr chytl, tak měl v pr... altík a muj altík to málem "vzalo s sebou" (už se z něj začínalo kouřit a napětí sotva 12V, přitom aku jsem měl nabitou (ta se už začínala taky hezky hřát...), takže ano, silný kabely, ale s ohledem na zdrojový soustavy aneb jak už tu někdo psal, zase ne za každou cenu nějaký "sado-maso" ...

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#49 Příspěvek od Bastlfanda »

Tak nakonec jsem koupil na zkoušku nějakýho Vikinga, údajně 16,8Ah (takže taková "kapesní skoromotobaterka" :-) ) a jsem na to fakt zvědavej ... Byl o něco levnější a i když se tváří "nabitěji" (s kompresůrkem, redukcema na USB i na NTB, ale samozřejmě na můj aktuálně pracovní tam neni, resp. je jen menší stejnýho typu, i když 19V to umí, resp. na prázdno něco přes 18,9V, ale s tim výkonem nevim nevim, při 12V na tom 2A výstupu naprázdno cca 12,4V a při připojení 20W halogenky to shazuje... ), provedení kabelů kupodivu relativně slušný (na svou velikost, průřez samozřejmě tak na desítky ampér, krátkodobě možná i těch plus mínus sto...otázkou je i to, co je v tý krabičce na + kabelu ... ), dokonce obě svorky propojený, nasazení konektoru taky neni jak nasazovat sondy do multimetru (masivnější), ale naprázdno to dává 11,5V, takže otázka, jak tvrdej zdroj to je a jestli nehrozí nějaká exploze ... Přemejšlim, jestli to "jen" podrobit nějakýmu důkladnějšímu měření nebo se tomu rovnou "podívat na zoubek", event. o těchhle "hračkách" založit vlastní téma ... Názory?
doktor365: Jak dlouho to máš a kolikrát jsi použil? Máš to nějak proměřený/důkladněji okouknutý?
edit: Jo a po připojení tý 20W halogenky na ty startovací vývody je pokles napětí asi 0,07V (na 11,43-44, nabito asi na třičtvrtě), další koumání příště ...

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#50 Příspěvek od doktor365 »

Já si to vždy půjčuji od kamaráda co má autoservis. Fáčko to nastartuje i když je baterka úplně mrtvá,že ani kontrolky nesvítily v zimě. C3 1.4 HDI taky. Ten kolega říkal,že když je baterka 100A tak to stačí na jeden start jenom. Má to už dva roky a je spokojený. Včera jsem si pořídil svůj zdroj. Ne že bych ho nějak potřeboval ,ale manželka jezdí do práce 2km a občas prostě auto stávkuje a to když to zrovna nejmíň potřebuješ,tak myslím ,že se využije nebo děti. V tý krabičce na kabelech je prý něco k ochraně kvůli přepólování. Mám tento,ještě jsem nezkoušel ,přivezl mi ho včera večer.
http://shop.elancar.cz/startovaci-zdroj ... proud-300a

Píšou tam benzin 7.5 Litr a Diesel 5 Litr :D

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#51 Příspěvek od fredis »

Pokud kontrolky ještě svítí, ale auto už nestartuje, neznamená to že aku by už motor nenatočil :wink: . Elektronika to hlídá a nedá šanci startéru aby se začal točit. Stačí připojit nabíječku a ihned to nastartuje! :lol: . Nabíječka dodá napětí a AKU, byť vybitý, proud. Několikrát vyzkoušeno na FI 1,4 MPi 50 kW. Jen to auto musí být v garáži.. :lol: :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#52 Příspěvek od JiriTom »

To,že to hlídá elektronika víš, nebo si to myslíš ? Já si myslím, že to elektronika nehlídá, ale nevím to... :D

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#53 Příspěvek od fredis »

Jedno vím jistě a to je, že ta nabíječka by za pár vteřin ten akumulátor dobila jen stěží. Je to vyzkoušené a x krát prověřené nejen mnou. Při startu se hlídá pokles napětí a pokud je pod úrovní nastavenou v ŘJ, startér se nepohne .A já si pořád myslel, jak jsi se tu objevil, že víš všechno :lol: :lol: .
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#54 Příspěvek od Bastlfanda »

fredis: Nemáš pravdu ... Natož u F1, u novějších (a "dospělejších") aut může jednotka aku odpojovat např. "komfortní" spotřebiče, ale to právě z důvodu, aby zbyla energie na to primární - start ... To bych spíš věřil tomu, že má ta aku tak vysokej vnitřní odpor (přitom nějakou kapacitu třeba ještě jo...), že pokles napětí ani pořádně nespojí 50-tku ... A těmhle autům ke startu stačí fakt málo, často i ta samotná nabitá motobaterka, takže jsou relativně často provozovaný s baterkama na pokraji životnosti, ne-li za ní ... (a tam to většinou i ty jednotky zkousnou, horší je to u aut, kde jsou jich desítky...) ...

A kdybys pravdu měl, tak by (aspoň ta moje nynější...) "startovací powerbanka" se svýma 11,5V nemusela pomoct, ale chystam se jí dát nějakej menší zátěžák na ropáku, kde nebude aku úplně v p... a měřit proud ... Zajímalo by mě, jestli ta powerbanka má nějakou svojí ochranu jako u těch méněampérových (i vícevoltových) výstupů, kde ale shazuje i 20W halogenka ... taky jsem zatim nezjišťoval, jestli je to počátečním odběrem nezahřátýho vlákna nebo shazuje fakt dřív než při 2A...

Jo a ještě jedna věc...Dal bych si pozor, jakou nabíječku na to startování připojuju, ne každá to zkousne ... Některý třeba "jen" vypálej vlastní pojistku nebo maj jiný ochrany, ale vzhledem k tomu, co vše se dá sehnat...
Naposledy upravil(a) Bastlfanda dne 23 zář 2017, 18:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#55 Příspěvek od JiriTom »

fredis: Myslím, že nic hlídané není. Co kdyby šlo o exponovanou chvíli: kapacita baterie na hranici - a např. chcíplý motor na přejezdu - a ono by to nestartovalo ?
No a právě jak říkáš: auto v garáži (tedy relativním teple), baterka hyn no a právě ta chvilka, než připojíš nabíječku a vlezeš do auta a zastartuješ stačí možná k tomu, aby se to uschopnilo ke startu ?

Jenom úvahy, nikdo neví všechno... :)

EDIT: až jsem to odpálil, tak vidím nový příspěvek od Bastlfanda... Tak sorry za sdělení v podstatě toho samého... :oops:

EDIT2:
Bastlfanda píše:............Jo a ještě jedna věc...Dal bych si pozor, jakou nabíječku na to startování připojuju, ne každá to zkousne ... Některý třeba "jen" vypálej vlastní pojistku nebo maj jiný ochrany, ale vzhledem k tomu, co vše se dá sehnat...
Souhlas a jenom dovětek: a také ne každé auto přežije připojení jakékoli nabíječky na baterku připojenou k autu... :)

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#56 Příspěvek od ok1hga »

. . . startovací kabely ?
Přílohy
startovaci-kabely.jpg
(255.13 KiB) Staženo 159 x

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#57 Příspěvek od fredis »

Máte pravdu. Nikdy jsem neměl ani auto, natož abych to co jsem napsal v praxi ověřil :cry: . Pište dál své ničím nepodložené teorie a sbírejte příspěvky o ničem :roll: . Už se k tomu vyjadřovat nebudu. :roll:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#58 Příspěvek od JiriTom »

Rozčiluješ se zbytečně, je to jenom diskuze...

ok1hga: :D :D

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#59 Příspěvek od Bastlfanda »

ok1hga: : "Při startování mi to nějak střílí asi do výfuku, nevíte, co dělám špatně?" :lol: :lol: :lol:

fredis: Kdo chce kam ... Tak buď té lásky a sděl nám blbcům s "ničím nepodloženýma teoriema", která přesně jednotka má tu nastavenou úroveň napětí (a jakou), kdy už nedovolí startéru, aby se roztočil ... :twisted: :smash:

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#60 Příspěvek od Bastlfanda »

malá aktualizace - první zkouška "startpowerbanky" proběhla na uchlastaný patnáctistovce (moto s aku o podobný kapacitě jak ta powerbanka) a trošku jsem jí "potrápil" a vzala to statečně ... Se startérem točila "jak za mlada"(na samotnou aku už to jen tak "přehupovalo"...), sama o sobě se hřála mírně, ale kabely i s "krabičkou" na plusovym se zahřály "statečně" (přitom svorky ok, je fakt znát, že maj slušnou pružinu a propojení obou "kleštin"), až skoro lituju, že to nebyla úplně příhodná chvilka k tomu tam měřit i proudy...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“