![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mlhovka vypínání
Moderátor: Moderátoři
Mlhovka vypínání
Zdar bastlíři. Co začaly mlhy, v rádiu pořád mluví o vypínání mlhovek. Nešlo by, a já věřím, že 72 let po válce, by to neměl být problém, doplnit mlhovku nějakým senzorem, který když na něj zezadu posvítí druhé auto, mlhovku vypne? Je to jen nápad. ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kdyby někdo zaručil, že bude mlha vždy stejná, že budou silnice jen v úplné rovině, že nebudou na silnici zatáčky, že za prvním autem pojede vždy stejné druhé, že tomu druhému nikdy neklekne žárovka ve světlometu, že...
Těch že je tam nějak moc.
Lepší by bylo občas upozornit lidi, že tu mlhovku mají zapnutou úplně naprd.
Těch že je tam nějak moc.
Lepší by bylo občas upozornit lidi, že tu mlhovku mají zapnutou úplně naprd.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Tesat do kamene!Michal22 píše:...upozornit lidi, že tu mlhovku mají zapnutou úplně naprd.
Ano minulý týden jsem to taky zaslechl v rádiu, něco tam bylo o dohlednosti 50 metrů a rychlosti, ale v době, kdy byly zadní mlhovky povinně nařízené (asi tak do roku 1997 se mohlo jezdit bez zadní mlhovky, toho roku se musela doplnit i na auta, která ji z výroby neměla), se razilo heslo "když v zrcátku rozeznáš za sebou světla, mlhovku zhasni".
Jet totiž půl hodiny za někým, kdo neumí najít vypínač zadní mlhovky, mimořádně zatěžuje oči.
Tiez ma rozculuju zapnute zadne hmlovky, co ti vyrabaju "rudou zari nad Kladnem" , mozes blikat kolko chces (aby to vypol) malokdo pochopi..vidi troska hmly a uz zapina hmlovku - lebo "safety 1st"
co ked ma niekto pred ocami hmlu, treba si nanho posvietit cervenym reflektorom
, a najlepsi su ti, co to maju zapnute aj v meste...Neviem ci automaticky vypinac by fungoval OK (skor nie ako pise michal), ale uvital by som to ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nejlepší zážitek je jet za někým v dešti, v noci, té vodní tříšti a do toho vám do očí pere ta 21W mlhovka. Všude v té vodní tříšti se to rozptyluje. Nebo v noci ve městě, semafory, červená, zapnutá mlhovka a stojí na brzdách...eňo ňůňo.
A pak tady máme klasické mlhovkáře, kteří si rádi zapnou ty přední aby v noci "lépě viděli".
Dálkové světla na tyhle typy moc nepomáhají, spíš naopak. Tak mě napadlo pořídit si na ně třeba laserový projektor a kreslit na ně za jízdy <-> a nebo ten protikus.
A pak tady máme klasické mlhovkáře, kteří si rádi zapnou ty přední aby v noci "lépě viděli".
Dálkové světla na tyhle typy moc nepomáhají, spíš naopak. Tak mě napadlo pořídit si na ně třeba laserový projektor a kreslit na ně za jízdy <-> a nebo ten protikus.
Zrovna včera jsem seděl s kolegou a měl problém s policajty. Neměl za mírného deště rozsvícenou zadní mlhovku.
A pokud jde o přední mlhovky, dříve bylo totéž jako světla do zatáčky. Tam je problém v tom, že za blbější viditelnosti není vidět okraj silnice, pokud není vyznačen bílou čárou. A pokud Ti někdo posvítí blbě seřízenými světlomety, je někdy bez nich jediná možnost zastavit. Zejména, když jedeš s autem, které má světlomety poněkud výš posazené. Ale všechno je jinak, pokud má někdo světlomety (potkávací či mlhovky) zablácené tak, že rozptylují světlo.
A pokud jde o přední mlhovky, dříve bylo totéž jako světla do zatáčky. Tam je problém v tom, že za blbější viditelnosti není vidět okraj silnice, pokud není vyznačen bílou čárou. A pokud Ti někdo posvítí blbě seřízenými světlomety, je někdy bez nich jediná možnost zastavit. Zejména, když jedeš s autem, které má světlomety poněkud výš posazené. Ale všechno je jinak, pokud má někdo světlomety (potkávací či mlhovky) zablácené tak, že rozptylují světlo.
Já bych to neřešil. Pokud jedu za někým, kdo má zapnutou mlhovku a mne to oslňuje, tak ho předjedu, pokud můžu (a nedělám mu žádné naschvály) a když nemůžu, tak trocho zpomalím a zvětším si odstup tak, aby mi to nevadilo. Rozsvícené mlhovky IMHO vadí hlavně lepičům. Pokud si myslím, že viditelnost je taková, že mlhovka je zbytečná, tak ji vypnu, pokud váhám, jestli mlhovku zapnout nebo ne, tak ji raději zapnu.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Já myslím, že to půjde. Našel jsem stavebnici "Spínač citlivý na světlo", Při soumraku zapíná, má zpoždovací obvod proti blikání .... https://www.gme.cz/stavebnice-velleman- ... uct-detail Spínací kontakty bych paralelně doplnil o rezistor, aby při vypnutí mlhovka úplně nezhasínala, foto senzor umístit do "dlouhé", uvnitř začerněné trubky, aby byl více citlivý na světlo přicházející zezadu a méně citlivý na světlo přicházející z boku ....
To co tady popisujete už někteří seriozní výrobci osvětlení aut zkoušeli vyřešit. Viděl jsem funkční prototyp, který fungoval na trochu jiném principu - měřilo se rozptýlené světlo (nevím, jestli IR nebo z obrysovek vlastního vozu). To může být aktivita RD tak cca 8 let zpátky.
Nevím proč se to neuajlo, asi proto že dnešní výrobci aut sou takový skrblíci, že na auto namontují na jednu stranu mlhovku a na druhou do stejné pozice couvák - podle trhu pak ty strany mohou měnit.
Tomuto já říkám žebráci a jedno je evidentní, že pak od takové koncepce člověk vidí ho...o při couvání a v opravdové mlze to může být taky dost horší.. Ještě že OC I má poctivě couváky na obou stranách a pro mlhovku stačilo dotáhnout drát z druhé strany (nosič žárovek je připraven na osaz), osadit žárovku a vypálit pro ní díru do zaslepené (ale jinak kompletní a nakovené) komory![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nevím proč se to neuajlo, asi proto že dnešní výrobci aut sou takový skrblíci, že na auto namontují na jednu stranu mlhovku a na druhou do stejné pozice couvák - podle trhu pak ty strany mohou měnit.
Tomuto já říkám žebráci a jedno je evidentní, že pak od takové koncepce člověk vidí ho...o při couvání a v opravdové mlze to může být taky dost horší.. Ještě že OC I má poctivě couváky na obou stranách a pro mlhovku stačilo dotáhnout drát z druhé strany (nosič žárovek je připraven na osaz), osadit žárovku a vypálit pro ní díru do zaslepené (ale jinak kompletní a nakovené) komory
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já jednou při cestě z odpolední směny v početce ČSAD v Clumci zažil takovou mlhu, že řidič autobusu musel cca 8 km jet krokem s hlavou vykloněnou z okýnka a jel vlastně poslepu jen podle středový čáry a to ji viděl jen náznakem. Stál jsem vedle něj a skrz přední okno čuměl dopředu a dával mu bacha kdyby se objevily koncový světla nějakýho auta před náma. Sám jsem v autě nikdy před ani potom takovou hustou mlhu nezažil.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!