Řekl bych, že se mýlíš - zkus si spočítat výkon při 8V a při 12V, když odpor je stále stejný. Určitě to nebude jen 1,5...danhard píše:Že má výjimečně pravdu
Záběrový moment startéru při dokonalých 12V je 1,5x větší, než při 8V, na
Kapacita autobaterie
Moderátor: Moderátoři
Oni hošánci danhard s microlanem trochu zapomínají, že startér minimálně v tý popisovaný šáde je sériovej elmotor a tudíž zcela opomíjejí jeho proudově-momentovou charakteristiku - neboli že zastavenej startér těsně před bodem roztočení odebírá z baterky prakticky zkratovej proud omezenej jen sériovou imprdelancí celýho obvodu baterka-spínač-vinutí startéru-kostra-baterka a protože jeho otáčky v tu chvíli limitujou k nule, tak jeho krouticí moment směřuje kamsi téměř k nekonečnu respektive k teoreticky dosažitelnýmu maximu danýmu současným maximálním elektrickým příkonem a minimálníma točkama.
Prostě v době, kdy mechanickej odpor roztáčený hmoty samotnýho spalovacího motoru ještě ke všemu poslepovaný dohromady mrazem ztuhlým máslem sníží otáčky startéru pod jeho nominální hodnotu (při který je měřenej jeho výkon) a přitom je na napájecí straně použitej napěťově mnohem tvrdší zdroj, než jakým je běžně startér napájenej, zmnohanásobuje se i momentový zatížení celý mechaniky a protože navíc protáčecí odpor motoru v závislosti na poloze pístů během otáčky silně kolísá, celá mechanická soustava se přitom nutně musí rozklepat jako drahej pes včetně toho, že spoj startér-blok motoru je namáhanej kolísajícím zatížením.
Ono to samozřejmě neprdne najednou hned při prvním použití - ale 1000x nic umořilo osla a stačí tak jezdit (a hlavně startovat) delší dobu a únava materiálu udělá svoje. Navíc - ten utrženej startér jsem viděl na vlastní bulvy. Další poznatek ohledně startování zdrojem o vyšším výkonu než je nominální mám ZPROSTŘEDKOVANEJ kolegou z vojny - před vojnou dělal mechoše ve vozovně DP města Prahy na Klíčově - a jak známo, busy typu Karosa dost trpěly na zimní startování. Nějaká chytrá hlava vymyslela, že se bude startovat vnějším startérem jako kdysi letadla. Nechali vyrobit na hlavní řemenice motorů matky s náběhama, spáchali baterkovej vozejk s baterkama o kapacitě že by utáhly málem ponorku a se startérem pro letadla na 48V kdesi pokoutně splašeným na letišti, učunili příslušnou nástavnou hřídel - a čekali až začne mrznout. Zima přišla, uhodily "dvacítky", i vytáhnul se připravenej startovací vozejk, hřídel se nastrčil na náběh v matici na řemenici motoru Karosy, šofér nažhavil a obsluha zapnula proud do vnějšího startéru. Zabzučelo to, motor busu se začal protáčet, pak rána a motor se po straně roztrhnul - podle následnýho znaleckýho posudku byl údajně překročenej maximální tlak oleje v mazání, protože za studena byl nuceně zvenku hnanej otáčkama, který za takový teploty motor nikdy mít neměl... A tak se to zase zametlo, baterkovej vozejk upadnul do zapomnění a motory busů se za silnejch mrazů dál nechávaly blafat celou noc na volnoběh jako v Rusku ...
Tohle jsem na svý bulvy neviděl, ale že se za komančů prováděly "v rámci zlepšovatelství" různý technický zvěrstva by to i potvrzovalo. Přitom zařízení, který umožňovalo propojit mezi sebou chladicí okruhy vícero stejnejch vozidel a tak je všecky s pomocí jednoho motoru v chodu udržet v přijatelný teplotě i za hlubokýho venkovního mrazu měli už Němci ve 40. letech na svejch tancích právě pro použití v Rusku - jeden tank nechanej blafat přes noc udržel na 40°C osm až deset dalších, který mohly mít motor zastavenej a šetřit tak benzín "na horší časy" - a přitom měly zachovatelnou plnou startovatelnost pro případ jakýkoliv nenadálý události.
Prostě v době, kdy mechanickej odpor roztáčený hmoty samotnýho spalovacího motoru ještě ke všemu poslepovaný dohromady mrazem ztuhlým máslem sníží otáčky startéru pod jeho nominální hodnotu (při který je měřenej jeho výkon) a přitom je na napájecí straně použitej napěťově mnohem tvrdší zdroj, než jakým je běžně startér napájenej, zmnohanásobuje se i momentový zatížení celý mechaniky a protože navíc protáčecí odpor motoru v závislosti na poloze pístů během otáčky silně kolísá, celá mechanická soustava se přitom nutně musí rozklepat jako drahej pes včetně toho, že spoj startér-blok motoru je namáhanej kolísajícím zatížením.
Ono to samozřejmě neprdne najednou hned při prvním použití - ale 1000x nic umořilo osla a stačí tak jezdit (a hlavně startovat) delší dobu a únava materiálu udělá svoje. Navíc - ten utrženej startér jsem viděl na vlastní bulvy. Další poznatek ohledně startování zdrojem o vyšším výkonu než je nominální mám ZPROSTŘEDKOVANEJ kolegou z vojny - před vojnou dělal mechoše ve vozovně DP města Prahy na Klíčově - a jak známo, busy typu Karosa dost trpěly na zimní startování. Nějaká chytrá hlava vymyslela, že se bude startovat vnějším startérem jako kdysi letadla. Nechali vyrobit na hlavní řemenice motorů matky s náběhama, spáchali baterkovej vozejk s baterkama o kapacitě že by utáhly málem ponorku a se startérem pro letadla na 48V kdesi pokoutně splašeným na letišti, učunili příslušnou nástavnou hřídel - a čekali až začne mrznout. Zima přišla, uhodily "dvacítky", i vytáhnul se připravenej startovací vozejk, hřídel se nastrčil na náběh v matici na řemenici motoru Karosy, šofér nažhavil a obsluha zapnula proud do vnějšího startéru. Zabzučelo to, motor busu se začal protáčet, pak rána a motor se po straně roztrhnul - podle následnýho znaleckýho posudku byl údajně překročenej maximální tlak oleje v mazání, protože za studena byl nuceně zvenku hnanej otáčkama, který za takový teploty motor nikdy mít neměl... A tak se to zase zametlo, baterkovej vozejk upadnul do zapomnění a motory busů se za silnejch mrazů dál nechávaly blafat celou noc na volnoběh jako v Rusku ...
Tohle jsem na svý bulvy neviděl, ale že se za komančů prováděly "v rámci zlepšovatelství" různý technický zvěrstva by to i potvrzovalo. Přitom zařízení, který umožňovalo propojit mezi sebou chladicí okruhy vícero stejnejch vozidel a tak je všecky s pomocí jednoho motoru v chodu udržet v přijatelný teplotě i za hlubokýho venkovního mrazu měli už Němci ve 40. letech na svejch tancích právě pro použití v Rusku - jeden tank nechanej blafat přes noc udržel na 40°C osm až deset dalších, který mohly mít motor zastavenej a šetřit tak benzín "na horší časy" - a přitom měly zachovatelnou plnou startovatelnost pro případ jakýkoliv nenadálý události.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
To máš pravdu, to jsme pro zjednodušení neuvedli, uvažovali jsme jen zkratový proud.EKKAR píše:... tudíž zcela opomíjejí jeho proudově-momentovou charakteristiku ...
Při zkratovém proudu totiž dojde k přesycení pólových nástavců a i když zkratový proud bude 1,5x větší, tak maximální záběrový momet už moc nevzroste, ten je daný konstrukcí startéru a proudem sycení.
Z Tvejch blábolů je ale zřejmé, že nejsi schopen jakékoliv úvahy
K té Karose a roztrženému bloku od tlaku oleje, tak tomu nevěřím Na čerpadle je vždy přítomen přetlakový ventil, který tam z principu být musí, protože čerpadlo musí dokázat mazat motor i v malých otáčkách a ve velkých otáčkách pak dává samozřejmě podstatně více oleje, než může projít mazacím systémem. Tento olej se vrací ventilem zpět do vany. Pokud byl olej natolik tekutý, aby ho čerpadlo nasálo, tak musel taky bez problémů projít ventilem. Pokud by tomu tak nebylo, tak by blok praskl hned v zápětí po prvním úspěšném startu za příslušné teploty, protože jakmile motor nastartuje, točí bezpečně víc otáček, než od nějakého externího rozpohybovávače a čerpadlo jaksi neví, co je zrovna příčinou toho, že se točí Tím ovšem nevylučuji havárii motoru z jiného důvodu, startovat z druhé strany klikové hřídele od řemenice bezpečně nebylo v záměru konstruktéra, minimálně se v motoru při provozních podmínkách nevyskytuje axiální tlak na klikový hřídel v tomto směru, ale pouze z druhé stany od spojky a to klidně může být problém.
Pro nahřívání oleje a chladící kapaliny se používali zamontovaný topný tělesa.Moto šel nastartovat v pohodě (náklaďáky).
O automobilovýho motoru s olejem 0w-30,5w-30 nemá v našich podmínkách cenu nahřívání řešit.Baterky do auta kupuju taky s větší kapacitou než je originál.Je možná fakt,že mechanický části startovacího mechanismu dostávají víc zabrat.
O automobilovýho motoru s olejem 0w-30,5w-30 nemá v našich podmínkách cenu nahřívání řešit.Baterky do auta kupuju taky s větší kapacitou než je originál.Je možná fakt,že mechanický části startovacího mechanismu dostávají víc zabrat.
2 zaky - netuším, jak jsem koupil, tak prodávám. Mohlo se rozletět milión dalších věcí, on nám to popsal takhle.
2 microlan - není ve finále tý klikovce v motoru úplně jedno, jestli je roztáčená maticí s náběhem přímo v ose, nebo přes ozubenej věnec setrváku? Jedinej rozpor by moh nastat, kdyby ta klikovka nesnesla přísun krouťáku z opačnýho konce, jenže to by taky znamenalo, že by se z řemenice na tom "předním" (když teda ten konec u spojky budu brát jako "zadní") konci nedal běžně za provozu odebírat mechanickej příkon pro alternátor, chlazení, klimu, hydropumpu serva .... a milión dalších blbinek, v dnešních autech a busech běžnejch. Problém by určitě nastal v případě, kdyby to vnější soustrojí motoru vnucovalo opačnej směr otáček, ale o tom nikdo nikde nemluvil - jen o startu jako u letadla... A to promiň, musí každej normální motor vydržet. Příčina havárie rozhodně nebyla start "ze druhýho konce", jak by ses tady někomu mohl snad snažit nakecat ...
2 microlan - není ve finále tý klikovce v motoru úplně jedno, jestli je roztáčená maticí s náběhem přímo v ose, nebo přes ozubenej věnec setrváku? Jedinej rozpor by moh nastat, kdyby ta klikovka nesnesla přísun krouťáku z opačnýho konce, jenže to by taky znamenalo, že by se z řemenice na tom "předním" (když teda ten konec u spojky budu brát jako "zadní") konci nedal běžně za provozu odebírat mechanickej příkon pro alternátor, chlazení, klimu, hydropumpu serva .... a milión dalších blbinek, v dnešních autech a busech běžnejch. Problém by určitě nastal v případě, kdyby to vnější soustrojí motoru vnucovalo opačnej směr otáček, ale o tom nikdo nikde nemluvil - jen o startu jako u letadla... A to promiň, musí každej normální motor vydržet. Příčina havárie rozhodně nebyla start "ze druhýho konce", jak by ses tady někomu mohl snad snažit nakecat ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 27 říj 2017, 08:01, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Větší baterie může dýl napájet vozidlo s vypnutým motorem, nebo s vadným alternátorem, dá se víckrát opakovat pokus startování, může se s ním častěji "courat" - Ale zase:
baterie se delší dobu nabíjí, než dosáhne plného nabití a tím zatěžuje dýl alternátor auta (vyšší spotřeba pohonných hmot) . Baterie má větší rozměry, takže se kolikrát nevleze do držáku. Větší baterie je dražší.
Větší baterie ale nezaručuje "razantnost" startování, protože ta závisí na vnitřním odporu baterie, ale ne na kapacitě. Jsou malý baterie, co jsou schopný dát kolem 800A (nějaká OPTIMA - kapacitu má jen asi 8Ah). Motor sice nastartují krásně, ale v případě provozu např naftovýho topení je v případě vypnutého motoru brzo vybitá.
V případě "obvyklého provozu" vozidla je větší baterie jen zbytečná investice navíc, v případě podobné ceny je větší baterie dokonce slabší. (něco se musí u tý baterie ojebat na úkor kapacity, aby se udržela cena nízko)
baterie se delší dobu nabíjí, než dosáhne plného nabití a tím zatěžuje dýl alternátor auta (vyšší spotřeba pohonných hmot) . Baterie má větší rozměry, takže se kolikrát nevleze do držáku. Větší baterie je dražší.
Větší baterie ale nezaručuje "razantnost" startování, protože ta závisí na vnitřním odporu baterie, ale ne na kapacitě. Jsou malý baterie, co jsou schopný dát kolem 800A (nějaká OPTIMA - kapacitu má jen asi 8Ah). Motor sice nastartují krásně, ale v případě provozu např naftovýho topení je v případě vypnutého motoru brzo vybitá.
V případě "obvyklého provozu" vozidla je větší baterie jen zbytečná investice navíc, v případě podobné ceny je větší baterie dokonce slabší. (něco se musí u tý baterie ojebat na úkor kapacity, aby se udržela cena nízko)
Je to nejvíc o tom "běžným provozu" a o podmínkách pro parkování hlavně v zimě, kdy bez debat dostává baterka při startování víc na prdel. Kdo parkuje v garáži, má možnost baterku udržovat v kondici regeneračním dobíjením malým proudem a při skoro kaďým vyjetí "dá" aspoň 20 kiláků naráz, tomu přebohatě stačí i ta 40-44Ah. Ale kdo parkuje i v zimě u chodníku na veřejným place a baterku může dobíjet jen občas vyndanou z auta, navíc přitom potřebuje denně pocourávat po městě, pro toho je baterka s vyšší kapacitou nutnost. Moderní auta navíc mají mnohem silnější zdrojovou soustavu - běžně je v autě altík 120-140A, zatímco ještě v pověstný šáde jsme byli rádi, když jsme sehnali 42A verzi místo původní, 35A ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!