Kapacita autobaterie
Moderátor: Moderátoři
Ale kdes našel těch 8V? Tady vůbec nejde o napětí - tady se řeší o dvě různý baterky s několikanásobně odlišnou kapacitou - PROČ DO TOHO FURT MOTÁŠ NĚJAKÝ NAPĚTÍ? Já se ptám, jestli ses někdy setkal s tím, abys na startovacím obvodu běžnýho benzínovýho motoru něco změřil - a jestli chápeš, CO je v těch dvou případech (jednou baterka 40Ah a podruhý baterka 140-180Ah, prostě jednou obvyklá sériová z osobáku a podruhý "nějaká z náklaďáku") vlastně nejvíc odlišný?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
EKKAR píše:Ale kdes našel těch 8V?
Vycházíme z Tvých hodnotEKKAR píše:Celej agregát se při takovým startu musel klepat jak drahej pes - protože ta 180Ah baterka při zatížení šádynkovým startérem PAL Magneton 12V 1,2kW nejspíš prakticky neklesla s napětím jako by to udělala malá 40Ah (ta klesla klidně až na 8V) a startér jel opravdu na plný koule - a s motorem to muselo zaklepat jak s užíváním ...
No a zrovna u tebe, Vašku, bych čekal, že si vzhledem ke svýmu věku a vzdělání uvědomíš právě ten největší rozdíl mezi oběma případama. Tam totiž vůbec nejde o napětí ...
Těch 8V jsem tam napsal víceméně jen proto, že to je nejmenší napěťová hranice, u který ještě bejvalo garantovaný, že obyčejný baterko-cívkový zapalování s mechanickým kontaktem ještě dodá dostatečně energetickou jiskru pro zapálení směsi. Při napětí pod 8V už to PAL Magneton = výrobce zapalování nezaručoval. My co jsme se babrali s nejrůznějšíma tyristorovýma a kondenzátorovýma zapalkama podle Amára nebo podle sborníku Urob si sám víme, že jakous-takous jiskru obvykle cívka dala i při 7V, respektive s měničovým kondenzátorovým zapalkem že to jiskřilo ještě při 4V - ale ne vždycky byl při startu ten pokles až tak výraznej. Přesto je ten váš výpočet "rozdíl v proudech je 1,5násobek" naprosto vedle jak ta jedle. A já jsem zvědavej, komu z vás ten nesmysl nejdřív dojde - respektive kdo z vás si jako první dojde změřit ten odpor startéru - protože až pak mu to možná docvakne ...
Ale sorry jako, doučovat vás tady základní věci z prvního nebo druhýho ročníku střední není můj úkol.
Těch 8V jsem tam napsal víceméně jen proto, že to je nejmenší napěťová hranice, u který ještě bejvalo garantovaný, že obyčejný baterko-cívkový zapalování s mechanickým kontaktem ještě dodá dostatečně energetickou jiskru pro zapálení směsi. Při napětí pod 8V už to PAL Magneton = výrobce zapalování nezaručoval. My co jsme se babrali s nejrůznějšíma tyristorovýma a kondenzátorovýma zapalkama podle Amára nebo podle sborníku Urob si sám víme, že jakous-takous jiskru obvykle cívka dala i při 7V, respektive s měničovým kondenzátorovým zapalkem že to jiskřilo ještě při 4V - ale ne vždycky byl při startu ten pokles až tak výraznej. Přesto je ten váš výpočet "rozdíl v proudech je 1,5násobek" naprosto vedle jak ta jedle. A já jsem zvědavej, komu z vás ten nesmysl nejdřív dojde - respektive kdo z vás si jako první dojde změřit ten odpor startéru - protože až pak mu to možná docvakne ...
Ale sorry jako, doučovat vás tady základní věci z prvního nebo druhýho ročníku střední není můj úkol.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Měří se průběh napětí a proudu.EKKAR píše:Zkusil sis někdy změřit STEJNOSMĚRNEJ ohmickej odpor samotnýho startéru? Nezměřil. A spočítal sis, o kolik se změní odpor vinutí jeho ohřátím z -20°C na třeba +120°C, když tady machruješ nárůstem odporu vlivem ohřátí?
A z -20C/+120C spadne proud o cca 40%, prostě když to budeš zkoušet několikrát, do zablokovaného startéru, tak půjde proud dolů a tím i záběrový moment.
Ale rozdíl mezi -20C/+10C cca 10% při prvním pokusu prakticky nepoznáš, při -20C je na tom baterka s vnitřním odporem mnohem hůř.
2 jirkaTom - na konkrétním typu startéru příliš nezáleží, ony si jsou vlastnostma hodně blízký - pokud mají podobnej výkon a koncepci, tzn. musí se rozlišovat jen jestli se jedná o přímoběžnej nebo reduktorovej rychloběžnej startér - tam je rozdíl, samozřejmě. Ale rozdíly ve stejnosměrným odporu mezi starším přímoběžným startérem PAL, dederónským RFT z warťasu a třeba Magnetti Marelli z fiata ze stejný doby a s podobným výkonem budou minimální.
Ale Vašku, ty v tom posledním postu už jseš hoooodně blízko ...!!!
Ale Vašku, ty v tom posledním postu už jseš hoooodně blízko ...!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!