ikdyž jsem se díval na internetu tak tam byly cívky s odporem do 3ohmbreta1 píše:To by mě zajímalo, co to je za automobilová cívka s odporem primáru 1R2
el. plot PaJa
Moderátor: Moderátoři
paycz: Jedná se o střední odběr ze zdroje. Jinak celé zapojení vlastně simuluje zapojení cívky v autě, tranzistor představuje přerušovač a v okamžiku rozepnutí sepnutého tranzistoru se generuje impuls VN. Prodleva mezi jednotlivými impulzy je 1,37s - 1,33s - jak je uvedeno u článku. A po dobu sepnutí tranzistoru to bere na chvilku ty cca 5 A víc ... Proto jsem psal, že hodně záleží na tvrdosti zdroje napájení, ne na darmo to autor pohání akumulátorem.
Třeba z karbcovýho fáčka - ta starší, kulatá, stejnýho tvaru jako v šáde. Tu když připojíš k "běžnýmu" kontaktovýmu zapalku, tak všecko v momentě shoří - protože cívka je určená pro tranzistorový spínání. Klasická cívka z šáde má sériovej odpor kolem 4Ω a od roku tuším 1984 k ní bejval připojovanej odrušovací sériovej odpor s hodnotou okolo 2,5Ω, během startování zkratovávanej pomocným relátkem. Favorit měl od začátku elektronický zapalko se snímačem v rozdělovači, cívku spínal výkonovej trand, tak aby stačila pobrat dost energie během mezery mezi jiskrama, musela mít nižší ohmickej odpor. Vstřikovej favoš pak dostal zapaltrafo hranolovitýho tvaru od Bosche, přímo integrovaný i s výkonovým trandem do jedný kostky ...breta1 píše:To by mě zajímalo, co to je za automobilová cívka s odporem primáru 1R2
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nevím proč, ale měl jsem nějak zafixované, že je řeč o klasické zapalovací cívce pro kladívkový přerušovač, alespoň ji tam vidím na foto z toho původního pramene, ta měla asi 4R.
Při použití takové cívky ve 4taktním 4válcovém motoru při 6000ot/min je doba mezi 2 jiskrami 5ms, kladívko je sepnuto asi 3ms pro sycení jádra, 2ms je odtrh a čas pro vznik a hoření jiskry.
Je proto nutné zkontrolovat dobu sepnutí tranzistoru, je zbytečné, aby byla delší než cca 3ms až 5ms, jiskra se nezvětší a jen zbytečně roste spotřeba proudu.
Když půjde o jinou cívku, bylo by dobré znát její parametry nebo odměřit časovou konstantu L/R, a tedy zjistit, jakou nejkratší dobu potřebuje k nasycení, aby výsledný odběr proudu byl co nejmenší.
Při použití takové cívky ve 4taktním 4válcovém motoru při 6000ot/min je doba mezi 2 jiskrami 5ms, kladívko je sepnuto asi 3ms pro sycení jádra, 2ms je odtrh a čas pro vznik a hoření jiskry.
Je proto nutné zkontrolovat dobu sepnutí tranzistoru, je zbytečné, aby byla delší než cca 3ms až 5ms, jiskra se nezvětší a jen zbytečně roste spotřeba proudu.
Když půjde o jinou cívku, bylo by dobré znát její parametry nebo odměřit časovou konstantu L/R, a tedy zjistit, jakou nejkratší dobu potřebuje k nasycení, aby výsledný odběr proudu byl co nejmenší.