Gelová autobaterie - mírně nafouknutá

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Jakým proudem ji nabíjíš?
A jak máš nastavený napětí zdroje?
Už jsem to tady popisoval X-krát, jaký jsou elektrochemický "hranice" jednotlivejch fází nabíjení Pb článku, je to k nalezení i na X místech na netu - a 11,5V je furt ještě mimo provozní hodnoty ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#17 Příspěvek od rnbw »

Je to normalna olovena autobateria s kyselinou. Ziadny gel ani VRLA.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Napěťový hranice mezi jednotlivýma fázema nabíjení stejně jako fakt, že skladování baterky ve vybitým stavu olověnej akumulátor totálně zabíjí absolutně nezáleží na tom, jestli je to baterka s kapalným elektrolytem, gelovka nebo VRLA - prostě hranice 12,3V; 13,8V; 14,5V a 16,8V (hodnoty přepočítaný pro 6-článkovou Pb baterii) jsou neměnný a daný chemickýma konstantama - tyhle napěťový meze má úplně stejný jak miniaturní 1Ah baterčička z nějaký zabezpečovačky, tak 850Ah "macek" trakční baterie z ještěrky.
V tomhle případě je tím nejzávažnějším faktem to "odložení" na několik měsíců a ponechání baterky bez okamžitýho ošetření nabitím. Srovnal bych to s položením zmlácenýho a těžce krvácejícího člověka do sklepa - a nechání ho jeho vlastnímu osudu, jestli se sám nezmátoří. To není neposkytnutí pomoci - to je sprostá vražda. Tazatel michal_n_cz má kliku, že takový zacházení s baterkou není postižitelný podle žádnýho zákona - ale ta baterka, kdyby měla možnost, tak vezme krbovej pohrabáč ze zkroucenýho kovanýho železa, do půlky ho nažhaví v ohni - a pak ho milýmu Michalovi narve tím studeným koncem do prdele. Studeným proto, aby si ho za ten žhavej nemohl chytnout a vytáhnout ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
michal_n_cz
Příspěvky: 25
Registrován: 25 dub 2009, 02:00
Bydliště: Olomouc, Česká republika

#19 Příspěvek od michal_n_cz »

No naštěstí moje baterka není takový sadomasochista. Nabíjím to jak jsem psal malým proudem laboratorním zdrojem. Prod nastaven omezení na cca 1,3A prodože ten zdroj sice umí dát i skoro 3A ale dost se hřeje. Tak tam mám připojený ventilátorek z PC a prod omezený a chladič je vlažnej. Měl jsem za to že to je gelová, ale asi je to jen nějaká lepší klasická bezúdržbová.
Nabíjím to už několikátý den s přestávkama - nenechávám to bez dozoru. Už jsem to zapomněl přesně počítat, ale celkem už je to celkem cca 25-30 hodin proudem kolem 1A a opojení se to pochvíli ustálí na nějakých cca 12,5V. Už jsem to měl i v autě a zkoušel nastartovat 2L diesel studený naběhl v pohodě, pak jsem ujel asi 40km. Teď se zas nabíjí. Pak jsem si přečetl něco tady: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf takže počítám s tím, že teď zrovna před zimou se na ni moc nemohu spoléhat. Škoda, že jsem ji v létě nevrátil do auta. Tam mám nějakou ještě starší co jsem na ni jezdil skoro celé léto - no a mechanik byl s autem ve čtvrtek na STK a volal, že to tam nestartuje a že je úplně KO. Druhý den v poledne volal, že to normálně ráno nahodil a pak to dal pro jistotu ještě na 4hod nabíjet standartní nabíječkou. Já mám podezření, že jednoduše někdo nechal světla svítit - přesně tak se mi to vždycky chovalo. Dobíjení je funkční na volnoběh jsem 2x měřil na svorkách 14,6 a podruhé 14,8. Nejsem si úplně jistý jestli to naopak není o pár desetin víc než by mělo být?
Přílohy
nabijeni1.JPG
(95.21 KiB) Staženo 68 x

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“