Neuchladí, protože taková koncepce typu "Zastav a nepřežiješ" je špatná.dj_rizek píše:Celeron má pravdu, motor se neuchladí...
Regulace motorku odtahového ventilátoru Atmos
Moderátor: Moderátoři
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Pro odolné jedince ještě jednou a podrobněji:dj_rizek píše:Celeron má pravdu, motor se neuchladí,řešili jsme to s kamarádem kterýmu pořád zlobil.
Navíc ještě jedna důležitá věc ventilátor je spalinovej a porovnávat s ventilátorem tlačícím vzduch do kotle je hovadina, co udělá ten ventilátor pokud bude kotel zasekanej sazema a nepodaří se mu kuli regulaci skluzu roztočit?
Tohle není digestoř nebo ventilátor v koupelně.
- mluvíme stále o spalinovém ventilátoru
- motorek ventilátoru nemá ŽÁDNÉ aktivní chlazení
- ohřev ze strany kotle (od oběžného kola v kontaktu se spalinami) je omezený izolací a druhým oběžným kolem. Běžný provozní stav je, že ventilátor stojí a kotel hoří pouze na komínový tah. Předpokládám, že výrobce na takový provoz ventilátor dimenzoval.
- Mnou odkazovaná regulace rozbíhá ventilátor plným výkonem a ke snížení otáček dochází až po nějaké době. Zároveň je omezený minimální výkon, aby bylo zaručeno, že se ventilátor nepřestane točit.
- Pokud stále nevěříte, že tohle může spolehlivě a dlouhodobě fungovat s fázovou regulací, mrkněte se na slovenského výrobce kotlů Attack a jeho řadu DPX a SLX.
- Mimořádně odolným a zvědavým jedincům nabízím přesvědčit se na vlastní bulvy na rok starém kotli SLX20 kousek o Berouna.
No odolnej jedinec jsi asi sám. Meleš tady o zcela jiným kotli, kterej je na regulaci odtahovýho motoru nejspíš navrženej._luky_ píše: Pro odolné jedince ještě jednou a podrobněji:
Jenže tazatel se ptal na Atmose, kterej na to navrženej není. Jeho montáž do kotle je jiná, aspoň u toho, co jsem opravoval. Je tam v spalovací komoře vrtule alá disk s příčkama a za ním příruba, za kterou se montuje do komory kotle ale ten disk je přímo na hřídeli motoru a žádná vata motor nestíní, je tam jen lignátový mezikruží. Motor má zezadu chladící vrtuli pod krytem jako klasický asynchrony. A ten motor byl opravdu spálenej ze strany spalovací komory. Třeba to byla ale náhoda. A co vím, tak novej stál kolem 4500,- takže trochu drahý pokusničení. Je samozřejmě možný, že na základě zkušeností výrobce Atmose po čase upravil aby se na motor tolik nepřenášelo teplo z spalovací komory. Ten Atmos, co jsem opravoval byl cca 10 sezón starej.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Ok, mluvím o kotli "Atmos C20S" a "Attack SLX20 Profi". Atmos znám z chalupy a Attack mám doma.Celeron píše: Meleš tady o zcela jiným kotli, kterej je na regulaci odtahovýho motoru nejspíš navrženej.
Jenže tazatel se ptal na Atmose, kterej na to navrženej není. Jeho montáž do kotle je jiná, aspoň u toho, co jsem opravoval. Je tam v spalovací komoře vrtule alá disk s příčkama a za ním příruba, za kterou se montuje do komory kotle ale ten disk je přímo na hřídeli motoru a žádná vata motor nestíní, je tam jen lignátový mezikruží. Motor má zezadu chladící vrtuli pod krytem jako klasický asynchrony.
Ventilátor Atmosu vypadá takto:
A ventilátor Attacku je vidět zde:
Tedy možná jsi měl v ruce nějaký atyp. Co jsem měl možnost vidět já a co je vidět na všech fotkách na webu, jedná se (alespoň zvenku) o totožné ventilátory s totožným způsobem vestavby do kotle. A oba dva mají pasivní chlazení motoru. Není tam žádný ventilátor, který by ho mohl chladit. Ventilátor z Atmosu jsem měl před vánoci rozebraný, protože jsem tam měnil ložiska. A při té příležitosti jsem si ho vzal do ruky a donesl ke svému kotli (SLX) a ty ventilátory porovnal. Porovnal jsemi typový štítek, měl jsem je 5cm od sebe. Tak si troufám tvrdit, že vím celekm dobře, jak oba ventilátory vypadají.