O nabíječkách ze "staré školy" a autech
Moderátor: Moderátoři
Mihal-e, jako majitel pořád ještě platného §8 a s mou praxí myslím dokážu relevantně posoudit, jestli bude mnou opravené/rekonstruované zařízení bezpečné, nebo nebude. Pochopitelně musím vzít do úvahy i způsob použití a podmínky, ve kterých to má pracovat.
Pokud v něm ale uvidím místo továrního bezpečnostního typu nějaký ručně navíjený, kdovíjak izolovaný, neimpregnovaný či jinak zbastlený síťový transformátor, tak je to to první, na co majitele upozorním.
Mohl bych alibisticky jenom spojit PE nové přívodní šňůry s kostrou a dát to přeměřit spřátelenému revizákovi.
Ten by na základě měření PE a izolačního odporu klidně mohl vystavit revizní zprávu.
Ale bude jen na základě měření revizáka, který stejně nemá po ruce 4kV/50Hz, přístroj bezpečný? To těžko...
Ty bys do nabíječky akumulátorů cpal fíčko? Jak?
A za to kilo do zvonku v kostele si koupím konkrétně co?
Pokud v něm ale uvidím místo továrního bezpečnostního typu nějaký ručně navíjený, kdovíjak izolovaný, neimpregnovaný či jinak zbastlený síťový transformátor, tak je to to první, na co majitele upozorním.
Mohl bych alibisticky jenom spojit PE nové přívodní šňůry s kostrou a dát to přeměřit spřátelenému revizákovi.
Ten by na základě měření PE a izolačního odporu klidně mohl vystavit revizní zprávu.
Ale bude jen na základě měření revizáka, který stejně nemá po ruce 4kV/50Hz, přístroj bezpečný? To těžko...
Ty bys do nabíječky akumulátorů cpal fíčko? Jak?
A za to kilo do zvonku v kostele si koupím konkrétně co?
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
KarelZ:
Nevím, zda je to zrovna NB22A. Je v ní navíc nějaký časovač (nějaký VIPO ze synchronním motorkem) na rychlonabíjení. Regulace je v ní posuvným jezdcem, co jezdí po vinutí sekundáru, jako u regulačního autotrafa. Na místo použití je vhodné dovézt ji na dvoukoláku, protože se dost pronese i po dvou metrech v ruce. Protože stále funguje a jediný závady byly v nabíjecích kabelech, nebyl důvod do ní zasahovat, ani se pídit po návodu. "přednabíjíme" s ní gelový akumulátory, aby získaly aspoň takový napětí, kdy se s nima začne bavit ta "froniuska".
o ty "NB22A" je i fórum zde:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=39046
Nevím, zda je to zrovna NB22A. Je v ní navíc nějaký časovač (nějaký VIPO ze synchronním motorkem) na rychlonabíjení. Regulace je v ní posuvným jezdcem, co jezdí po vinutí sekundáru, jako u regulačního autotrafa. Na místo použití je vhodné dovézt ji na dvoukoláku, protože se dost pronese i po dvou metrech v ruce. Protože stále funguje a jediný závady byly v nabíjecích kabelech, nebyl důvod do ní zasahovat, ani se pídit po návodu. "přednabíjíme" s ní gelový akumulátory, aby získaly aspoň takový napětí, kdy se s nima začne bavit ta "froniuska".
o ty "NB22A" je i fórum zde:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=39046
To by som si práve nebol tak istý, s tým paragrafom a možnosťou relevantného posúdenia bezpečnosti. V prípade prúseru je to ale bohužiaľ úplne jasné. Fíčko na vstupných svorkách by vybavilo v prípade prierazu primáru na sekundár, prípadne ďalších porúch na primári. Ono nabíjačka sa nepoužíva vždy v suchom a bezpečnom prostredí.
když jsem prodal chalupu, nechal jsem v garáži i nabíječku co jsem si kdysi vyrobil z trafa 600VA 220/24V a v sérii s primárem přes přepínač sedm krabic 1µF/1000V, usměrněný jednou diodou (z alternátoru) zalisovanou do nějakýho chladiče. U toho časový spínač ( mám dojem že nějaký TU60).
Fungovalo to perfektně, ale na přenášení to moc nebylo
Fungovalo to perfektně, ale na přenášení to moc nebylo
Tak 600VA není ještě tak moc - to je při těch 24V jenom 25A.
Ale dostal jsem se jako mlaďoch k člověku, kterej používal k nabíjení přemotaný rozptylový trafo ze 3f svářečky - jako usměrnění tam měl DVĚ 1kA diody ČKD na žebrovým měděným bloku ofukovaným větrákem, kabely tam měl původní svářecí lana, kleště normální svářečkový uzemňovací. Měl to našroubovaný na konstrukci svařený z trubek a vybavený bantamovým kolem jako na stavebním kolečku, jinak to "jednočlověčně" transportovat nešlo - a celoročně s tím po nastavení na maximální proud startoval svýho "záhumenkovýho" Zetora Super 50 - i bez baterie ... Kolik to bylo schopný dát proudu netuším, vážilo to určitě přes půl metráku, ale živil to ze zásuvky jištěný motorovým jističem 3x25A - a i ten mu občas při zimním startu vyletěl ... Jinak s tím heblem stáhnutým na minimum nabil baterku "do škodárny" zhruba za dvě hodiny tak, že z ní vystřikoval elektrolyt - tudíž minimum bylo někde kolem 20-25A ... Bohužel po smrti táty už nemám na tuhle část příbuzenstva kontakt, tak ani nevím, co se tam dál událo ani jestli je tahle zabijácká nabíječka ještě v provozu - ale myslím si, že pokud ji neukradli nějaký cigoši do sběru, tak klidně může fungovat do dneška. To byl stroj/zdroj hodnej ponorkovýho loďstva ...
Ale dostal jsem se jako mlaďoch k člověku, kterej používal k nabíjení přemotaný rozptylový trafo ze 3f svářečky - jako usměrnění tam měl DVĚ 1kA diody ČKD na žebrovým měděným bloku ofukovaným větrákem, kabely tam měl původní svářecí lana, kleště normální svářečkový uzemňovací. Měl to našroubovaný na konstrukci svařený z trubek a vybavený bantamovým kolem jako na stavebním kolečku, jinak to "jednočlověčně" transportovat nešlo - a celoročně s tím po nastavení na maximální proud startoval svýho "záhumenkovýho" Zetora Super 50 - i bez baterie ... Kolik to bylo schopný dát proudu netuším, vážilo to určitě přes půl metráku, ale živil to ze zásuvky jištěný motorovým jističem 3x25A - a i ten mu občas při zimním startu vyletěl ... Jinak s tím heblem stáhnutým na minimum nabil baterku "do škodárny" zhruba za dvě hodiny tak, že z ní vystřikoval elektrolyt - tudíž minimum bylo někde kolem 20-25A ... Bohužel po smrti táty už nemám na tuhle část příbuzenstva kontakt, tak ani nevím, co se tam dál událo ani jestli je tahle zabijácká nabíječka ještě v provozu - ale myslím si, že pokud ji neukradli nějaký cigoši do sběru, tak klidně může fungovat do dneška. To byl stroj/zdroj hodnej ponorkovýho loďstva ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Toto je MôJ 40-ročný milášek....nikdy nesklamal
Mám aj sofistikovanejšie...automatickú s procesorom, ďalej robenú s reguláciou prúdu - tyristorovú , ďaľšiu "štartovaciu" START 220 EnerGo... ale najviac používam tú DUK-2.
Mám aj sofistikovanejšie...automatickú s procesorom, ďalej robenú s reguláciou prúdu - tyristorovú , ďaľšiu "štartovaciu" START 220 EnerGo... ale najviac používam tú DUK-2.
- Přílohy
-
- DUK-2.jpg
- (223.68 KiB) Staženo 59 x
- alterego2411
- Příspěvky: 24
- Registrován: 19 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Brno
Nenapísal si o aký typ zdroja ide, ale moc to nevadí.
Dôležitejšie je ,či si si istý,že ten zdroj môže byť trvale pripojený k elektrike bez dozoru ...aby ti niekedy neprišli oznámiť,že ti zhorela motorka aj s garážou...
Napätie zdroja - 13,8V je akurát a prúd nerieš...ten je závislý od stavu nabitia akumulátora. Keď svorkové napätie dosiahne napätie zdroja ,tak prúd klesne na minimum.
Dôležitejšie je ,či si si istý,že ten zdroj môže byť trvale pripojený k elektrike bez dozoru ...aby ti niekedy neprišli oznámiť,že ti zhorela motorka aj s garážou...
Napätie zdroja - 13,8V je akurát a prúd nerieš...ten je závislý od stavu nabitia akumulátora. Keď svorkové napätie dosiahne napätie zdroja ,tak prúd klesne na minimum.
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00