Baterie - proud/napětí jaké nové?
Moderátor: Moderátoři
to stasek: do Tvého emailu my nevidíme. Jen odkaz na video zašli. Jestli je to video s tím borcem ve vaně,co si doletěl do sámošky pro sušenky,tak to mi taky přišlo. Je to ono,cos myslel?
- Přílohy
-
- Dron z vany.JPG
- (48.32 KiB) Staženo 61 x
Naposledy upravil(a) milous2 dne 24 úno 2018, 07:16, celkem upraveno 1 x.
Milous, jo je to ono, chlap ve vaně jak lítá, ale nevím, jak to video poslat. Myslel jsem, že když v náhledu to u mě funguje, že to bude fungovat i u vás. Tak to Milousi posli, ať na to můžou ostatní kouknout.Mě nejde na rozum, jak může 6 tak malejch motorků s tak malejma vrtulkama zvednout takovej náklad. O bateriích, který nevidím ani nemluvě.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Baterky jsou ty páskou přilepené hranolky vepředu a vzadu uprostřed nosníků a po stranách hned u vany. Klasické modelářské lipolky. Moc dlouho to nepoletí, ale fake to podle mě není, ty motory a vrtule jsou velké dost. Oni jsou tyhle maníci vůbec dost blázni, udělali třeba ponorku ze dvou van, mylarový balón, kolo s křídlem, které mělo vzletět atd. Je zajímavé, že z té party do těch nejvíce o hubu vehiklů leze vždycky jeden a ten samý, to je z nich asi šílenců král Ale zatím pořád žije
Dole v diskuzi je odkaz na motor, nevím, jestli je to přímo ten, co použili, ale má špičkový výkon až 15kW, takže celé to může mít klidně nějakých 60-80kW, což bych očekával, že bude výkon pro let postačující. https://www.hacker-motor-shop.com/Brush ... 01006&p=36
Doba běhu je 15 vteřin, to není k ničemu, ale stejně se mi nechce věřit, že motor váhy 2,5 kilo těch rozměrů je schopen dodat tak obrovský výkon. Údaj, nečinný proud 5,1A je jako co? Další údaje jsou taky nějaký divný. Jak tlustý by musely být přívody, aby snesly tak strašnej proud, kterej vyprodukuje výkon 15 kW. Připadá mi to celý jako jedna velká blbost. Aby motor podal výkon 15 kW, potřebuje minimálně těch 15 kW příkon ne? Jak vypadá komutátor, uhlíky?
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Nemá komutátor a uhlíky, je to třífázový synchronní motor napájený ze střídače. Na letadle-modelu mám motor, který je rozměry poloviční, než je velikost komutátorového speed 400 a má výkon 500W. Spolu s vyšší účiností vrtule je tah podstatně vyšší, než byl se spalovacím motorem o obsahu 2.5ccm, se kterým to létalo před tím.
Na různé, ten z odkazu je třeba na 54V, tedy 14 sériových lipolek. Obecně je vhodné konstruovat motor na co nejmení napětí, aby ještě vycházel přijatelný proud s ohledem na zdroje. Menší napětí znamená méně článků a fety ve střídači na menší napětí, tudíž mají menší Rds on. Velké množství článů znamená také složitější nabíjení, články se musí při nabíjení balancovat a pokud je jich hodně, je balancer složitější.
Ještě jedno podivení a dám pokoj. Jestliže je napájecí napětí 54V, výkon 5000W, tak proud tekoucí do motoru je cca 100A. Co přívody, to musí být lana jak u svářečky, vůbec mě to nedochází, jak takovej malinkatej motorek je schopen takovýho výkonu. Baterie zřejmě musí taky něco vydržet. Je to nějak mimo moje chápání.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.