Zkušenosti s nákupy v LIDLu. 2

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#211 Příspěvek od Behemot »

Jednotky faradů ale při tom napětí kolem 2-3 V. A pořád je to o *dva řády* níž než podřadnej akumulátorek.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#212 Příspěvek od serviceman »

Je tam 4,6V a 320Faradů.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#213 Příspěvek od Behemot »

No, úplně blbá hodnota to není, dyž se vezmou ztráty na motoru a řízení…tak těch 10 minut, ale při tom napětí nic moc točivej moment.

Využitelná energie je srovnatelná s Ni-Cd z konce 80. let. Jo, je to pokrok, ale…

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#214 Příspěvek od forbidden »

Tak to je překvápko, ale jestli počítám dobře, tak pro nabití za 60 s by nabíječka musela dodávat 24,5 A.

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#215 Příspěvek od JoDiK »

V manuálu píšou "DOMEZOVACÍ" proud nabíječky 2,8A
Nevím co je domezovací proud, ale - nabíječka má 85W, to by při 4,6V mohlo dát špičkově i 18A!
Ono těch 60s bude asi jen reklamní trik, zřejmě to bude čas dobití při částečném vybití...
Každopádně je to skoro k ničemu, má to jen 200 otáček naprázdno bez regulace, žádné nastavení momentu, nemá to brzdu...

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#216 Příspěvek od weed_smoker »

Dřív se písmeno k používalo na malý hodnoty(dneska tam je p nebo n,nevim) jako se používá u odporů,teď se bude používat klasicky jako násobek.Snad by měl existovat 1k a 2k2(2200F) na 2V.
BTW.Mě by stačily nějaký 4F7-10F na 6.3V s malym svodem do zahradních světýlek místo akumulátorů.Ten plast je mizernej a nejde to rozdělávat donekonečna.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#217 Příspěvek od PCmaniac99 »

Do práce (auto/pneu servis 9 zvedáku, asi 15 mechaniků) šéf koupil parkside rázové utahováky, tak uvidíme.

Máme tam 2ks milwaukee 1/2 - velká těžká, musím ji držet obouma rukama jinak bych měl za chvilku po zápěstí, povolí i to co vzduchová 1/2 neutáhne.

Pak tam máme 1ks bosch, takovej malinkej 1/2 utahováček, kola povoluje obstojně, netrhá to ruce jako milwaukee ale je strašně hlučnej.

No a teď 5ks parkside, za chvilku začne sezóna, tak uvidíme co to vydrží.

Ještě že s těma utahovákama nemusím dělat pořád.

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#218 Příspěvek od AlesALF »

Ten rázový utahovák od parksidu mám doma od pátku a jsme z něho takovej rozpolcenej.
Na plechové ráfky na xsara picasso (90Nm utahovací moment) uplně v pohodě, párkrát si to kleplo a šroub byl venku.
Na ford galaxy s hlinikovými koly (utahovák 170Nm) se to snažilo marně. Pomohlo pouze povolení trhákem a znovu dotažení na předepsaný moment, pak to po chvilkovém trápení povolilo. Nevím jestli se ty šrouby do hliníku lépe zakousnou, ale na šroubu je ještě klasický půlkulatý profil (ne jako na těch novějších kde je už plochá podložka).
A dotahování mi, po porovnání s momenťákem, vyšlo zhruba na polovinu toho co mají napsáno.
Jo a ty ořechy taky nevypadají na kované, alespoň podle opotřebení při tom chvilkovém použití.
Takže pokud se rozsype ještě v záruce, tak se nebudu vůbec divit :-)
Ale za ty prachy se prostě zázrak konat nemůže.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#219 Příspěvek od EKKAR »

Nevím jak Fovdíci nebo Žabožrouti obecně, ale koncern VW má na plecháče předepsaný hlavy šroubů/matice s půlkulovou dosedací plochou a na hlíny s plochou kuželovou - s tím, že ty kuželový jde používat i na plechový ráfky. Obvyklej dotahovací moment je 120Nm na 1 šroub bez rozdílu matroše ráfku. Majitel pneuservisu, kam obvykle jezdím, mi potvrdil, že to je kvůli NEzahryznutí se matek/šroubů do slitinovýho ráfku. Takže jestli máš na Fovdíku hlíny dotažený půlkulovýma hlavama/matkama, je možný, že se do hnilíku koušou a proto nejdou po určitý době ježdění povolit předepsaným momentem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#220 Příspěvek od AlesALF »

Na citroenu mám právě ty obojetný šrouby (jak půlkuláč pro plech (zimák), tak plochu podložku pro hliníky) a tam to běhá v pohodě.
Fordík asi v minulém století ještě nevěděl že tam má dát rovnou dosedací plochu s podložkou, tak tam je holt půlkuláč co drží jak židovská víra.

edit:
jdu hledat na netu jestli tam nemají být jiné šrouby, protože auto bylo holt těžce zánovní už při koupi, tak jestli tam někdo nedoprasil i šrouby které tam nemají být :-(
edit2:
tak je to správně, do r.v.2000 pouze pevný šřoub, od r.v.2000 šroub s půlkulatou podložkou. Oboje polokoule má rádius 14mm a oboje je pro plechové i hliníkové disky.
Takže zítra letím na oblíbené vrakoviště prohrabat jim tam bednu se šrouby :-) neboť za nový šroub 50Kč dávat nebudu.
Naposledy upravil(a) AlesALF dne 25 bře 2018, 22:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#221 Příspěvek od Hubert_79 »

Mám Ford Fusion a na hlíny jsou matky s kuželovou plochou. Když jsem to koncem října chtěl povolit, myslel jsem, že vypustím duši... Na plechy jsou ty klasické půlkulaté, s tím problém nemívám.
Jo a ještě ty hlíny "přihnijou" k tomu středu, že je potřeba je vždycky povolit a normálně do nich kopnout ze strany, aby se to pustilo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#222 Příspěvek od EKKAR »

Přireznutí hlín k náboji jde zabránit použitím NEMASTNEJCH konzervačně-protikorozních přípravků na plochu náboje. Ty se zároveň nesmějí dostat na závity šroubů - tam jedině jemnej drátěnej kartáč, ale jinak žádný mazadlo, ani šupinkovej grafit ne. Utahovací momenty jsou určený pro suchý nenamazaný závity. Ještě na starý šáde jsem si musel nechávat vyměnit šrouby v bubnech potom, co mi "dobrák" známej jako extra bonus namazal závity kolovejch šroubů Konkorem - a já si pak při přezouvání ručním fajfko-klíčem z vejbavy auta místo povolení kol ožvejkal matky do kulata. V servisu je museli naříznout flexou a ohřát autogenem, aby se daly sundat. Od tý doby si radši u každýho přezouvání jsem a buď si ho dělám sám, nebo se snažím v pneuservise asistovat. Nářadí z LIDLu bych si asi na věc takhle důležitou pro bezpečnost nekoupil. Když měním sám, šroubuju výhradně ručním nářadím bez vlastního pohonu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#223 Příspěvek od PCmaniac99 »

VW koncern má na všech ORIGINÁLNÍCH ráfcích hliníkách i plecháčích půlkulovou dosedací plochu, NIKDY nemá kuželovou. Kuželová je v případě použití neoriginálních ráfků a dodávaji se s nimi šrouby s kuželovou dosedací plochou. I nové vozy značky škoda mají půlkulovou dosedací plochu jak pro hliník tak pro plech.

Jinak všechny kola utahujeme utahovákem "na plno" s pomocí prodloužení omezujucí utahovací moment na 120nm. Hliníky vždy přetahujeme momeňtákem na předepsaný moment, u některých vozů i plecháče (transporter, galaxy atd.)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#224 Příspěvek od EKKAR »

PCmaniac99 píše:VW koncern má na všech ORIGINÁLNÍCH ráfcích hliníkách i plecháčích půlkulovou dosedací plochu, NIKDY nemá kuželovou. Kuželová je v případě použití neoriginálních ráfků a dodávaji se s nimi šrouby s kuželovou dosedací plochou. I nové vozy značky škoda mají půlkulovou dosedací plochu jak pro hliník tak pro plech.
....
Asi jak v kterým roce. Já to mám tak jak jsem napsal vejš i napsaný přímo v návodu k autu - Roomster 1,4 benzín modelovej ročník 2008. Plechový disky půlkulový, slitinový kuželový s možností použít je i na plecháče. Z fabriky vyjel na originálních hlínách (je to označený i v tabulce kódů zvláštních vejbav) a má kuželový šrouby.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#225 Příspěvek od jjilek »

Na hliníkové, pokud je nedělám sám předepsaným momentem, mám vždy problém. V servisu na přetažení pneumatickým utahovákem asi moc nehledí. Pořídil jsem si na to dlouhý klíč a k němu ořech z Goly přesně podle pojistného nástavce. Je to půlmetrová páka, dá se na ni šlápnout a s vypětím sil to nějak povolím. Co kdybych potřeboval sundat kolo někde na cestách? Ony ty moje kolečka jsou 235-60-16, potřebují na utažení 105nm a nějakým párátkem to nepovolím.
Atlan píše:Tusim myslel 105Nm.
Díky nevšiml jsem si čárky. Opraveno.
Naposledy upravil(a) jjilek dne 29 bře 2018, 14:30, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“