SCENIC 2 nesvítí palubka, řídící obvod zdroje
Moderátor: Moderátoři
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
SCENIC 2 nesvítí palubka, řídící obvod zdroje
Mam tady od kamaráda display z palubky.
Blikal až přestal svítit.
Kamarád to dal jakémusi frajerovi, který po týdnu prohlásil že to nejde opravit. Pak se to ocitlo u mně.
No zjistil jsem že frajer se v tom pošťoural a vykraldl z toho řídící obvod toho spínaného zdroje pro display. Potom to vrátil že to nejde opravit.
Věděl by někdo co je to za brouka a kde ho sehnat ?
Google našel jen ne moc čitelné obrázky a podle čísla na obrázku se mi to nedaří najít.
Deska vypadá takhle.
Vlevo nahoře nad displayem je ten brouk.
http://www.mileagecorrection.org.uk/spe ... -fault.jpg
Jen doplnim brouk od pohledu na desku silně připomíná UC3842 nebo 3843,.. noha 5 je zem, noha 6 jde na gate mosfetu, noha 7 je zdá se napájení spínané tranzistorem vedle prosesoru pod displayem, noha 3 zdá se vede ke stádu odporů a k nějakému smd tranzistoru ? current mode ?.
nohy 1,2,4,8 vedou na stádo odporů a kondů kolem.
brouk je vedle stáda odporů tady na obrázku
http://www.ecu-auto.com/29-large/resist ... ometer.jpg
Blikal až přestal svítit.
Kamarád to dal jakémusi frajerovi, který po týdnu prohlásil že to nejde opravit. Pak se to ocitlo u mně.
No zjistil jsem že frajer se v tom pošťoural a vykraldl z toho řídící obvod toho spínaného zdroje pro display. Potom to vrátil že to nejde opravit.
Věděl by někdo co je to za brouka a kde ho sehnat ?
Google našel jen ne moc čitelné obrázky a podle čísla na obrázku se mi to nedaří najít.
Deska vypadá takhle.
Vlevo nahoře nad displayem je ten brouk.
http://www.mileagecorrection.org.uk/spe ... -fault.jpg
Jen doplnim brouk od pohledu na desku silně připomíná UC3842 nebo 3843,.. noha 5 je zem, noha 6 jde na gate mosfetu, noha 7 je zdá se napájení spínané tranzistorem vedle prosesoru pod displayem, noha 3 zdá se vede ke stádu odporů a k nějakému smd tranzistoru ? current mode ?.
nohy 1,2,4,8 vedou na stádo odporů a kondů kolem.
brouk je vedle stáda odporů tady na obrázku
http://www.ecu-auto.com/29-large/resist ... ometer.jpg
V přístrojové desce co jsem opravoval bylo osazené UC3843.
Pár kontaktů na lidi co mají zkušenosti z opravama se dá najít na.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=60&t=19893
http://grandscenic.forumn.org/t4-display
Pár kontaktů na lidi co mají zkušenosti z opravama se dá najít na.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=60&t=19893
http://grandscenic.forumn.org/t4-display
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Také vlastním Scenic 2. Naštěstí zatím tento problém nemám. Zajímalo by mne, jak se k tomu display dostanu. V odkazech nahoře čtu že je to snadné, ale ne jak. Může někdo napsat postup, aby se napoškodily plasty.
Edit 24.1.2015: Asi tak nějak https://www.youtube.com/watch?v=8FKpj6OrpbY
Edit 24.1.2015: Asi tak nějak https://www.youtube.com/watch?v=8FKpj6OrpbY
Ano, oba displeje jsou napájené společně.
Je potřeba změřit pojistku v smd pouzdře vlevo od šedého konektoru,
pečlivě a kvalitně přepájet všechny součástky měniče, pak, pokud se měnič
neprobere k životu, změřit rezistory malých hodnot a kondenzátory, pokud ještě nic, tak měřit napětí a průběhy na TL2843, CS52843, IRF3710.
Desku je vhodné napájet ze zdroje který dá spolehlivě alespoň 3A
(raději 5A)
U cca 85ti procent desek stačí vyměnit smd pojistku a pečlivě přepájet,
pak bývají vadné rezistory, sem tam i kondenzátor, polovodiče hodně
drží, u malého procenta nefunkčních desek jsem měl vadné trafo.
Tož tak.
Je potřeba změřit pojistku v smd pouzdře vlevo od šedého konektoru,
pečlivě a kvalitně přepájet všechny součástky měniče, pak, pokud se měnič
neprobere k životu, změřit rezistory malých hodnot a kondenzátory, pokud ještě nic, tak měřit napětí a průběhy na TL2843, CS52843, IRF3710.
Desku je vhodné napájet ze zdroje který dá spolehlivě alespoň 3A
(raději 5A)
U cca 85ti procent desek stačí vyměnit smd pojistku a pečlivě přepájet,
pak bývají vadné rezistory, sem tam i kondenzátor, polovodiče hodně
drží, u malého procenta nefunkčních desek jsem měl vadné trafo.
Tož tak.
To znamená, že hlavný zdroj nabehne po pripojení +12V?
Ako som už vyššie písal UC2843B nemá napájacie napätie na vývode 7. Skrat v napájaní nieje. Ochranná interná dióda ok.
Poistka OK, napätie prítomné na IRF3710S (spálený, ani skratovaný nieje, vnútorná dióda ok). Ide len 5V zdroj s 4275D. Niekto to už repasoval predtým - vidno ako je popridávaný cín na súčiastky v cekom okolí hlavného zdroja a na 93C56-ku.
CS52843 tam nikde nevidím.
Ako som už vyššie písal UC2843B nemá napájacie napätie na vývode 7. Skrat v napájaní nieje. Ochranná interná dióda ok.
Poistka OK, napätie prítomné na IRF3710S (spálený, ani skratovaný nieje, vnútorná dióda ok). Ide len 5V zdroj s 4275D. Niekto to už repasoval predtým - vidno ako je popridávaný cín na súčiastky v cekom okolí hlavného zdroja a na 93C56-ku.
CS52843 tam nikde nevidím.
Přidám se svým problémem. Scenic II 1.5dCi. Snad to nebude moc OT.
Mám problém s ukazatelem paliva. Většinou jsem tankoval za 1000Kč, nyní několikrát plnou. Po natankování do plna naskočí 5 dílků (mělo by být 8 ) , s ujetými km klesne na tři dílky a pak opět skočí na 5 dílků a poté klesá již normálně na jeden - minimum. Po novém natankování se vše opakuje. Jak je řešem obvod ukazatele paliva? Nejsem asi jediný, kdo má tuto závadu.
Na Renault fóru bez reakce.
Zde na EB také zatím nedořešeno.
Ps.: neměl by někdo nefunkční palubku a desku pojistkové skříňky pro studijní účely?
Mám problém s ukazatelem paliva. Většinou jsem tankoval za 1000Kč, nyní několikrát plnou. Po natankování do plna naskočí 5 dílků (mělo by být 8 ) , s ujetými km klesne na tři dílky a pak opět skočí na 5 dílků a poté klesá již normálně na jeden - minimum. Po novém natankování se vše opakuje. Jak je řešem obvod ukazatele paliva? Nejsem asi jediný, kdo má tuto závadu.
Na Renault fóru bez reakce.
Zde na EB také zatím nedořešeno.
Ps.: neměl by někdo nefunkční palubku a desku pojistkové skříňky pro studijní účely?
Měnič spouští procesor, po připojení napájení měnič krátce naběhne a vypne se, další aktivace měniče je po připojení napětí přes rezistor a nebo přivedením signálu na can bus.
Potřeba kouknout jestli běží procesor.
Nevzpomínám si, že bych měl u těchto desek někdy vadný procesor.
K palivoměru, nikdy jsem tuto závadu neopravoval, tak nevím,
pořádně proměřit a vidělo by se.
Potřeba kouknout jestli běží procesor.
Nevzpomínám si, že bych měl u těchto desek někdy vadný procesor.
K palivoměru, nikdy jsem tuto závadu neopravoval, tak nevím,
pořádně proměřit a vidělo by se.