Výber jazdenky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#136 Příspěvek od Nakadah »

Haťapka - motor 1,2 HTP. Alis HnedToProdej, HodněTěžkýPrůser, HovnoToPojede a podobně :)

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#137 Příspěvek od termit256 »

50kW, jaj.
Neco takoveho mi pujcili jako nahradni vuz kdyz jsem byl na vymene oleje. Chlap mi zapomel rict, ze kdyz mam pustenou klimatizaci, nerozjedu se do kopce :-)

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#138 Příspěvek od Nakadah »

A to si ještě nejel Corsou 1.0 12V 41kW s klimou...to je trhač. Mám v rodině, doporučuju.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#139 Příspěvek od Duvsan »

Tá klimatizácia tedy musí byť riadny záprah. Ja ju nemám a proti jazdným vlastnostiam žiadna (a nie len ja). Vadí mi oneskorená reakcia na plyn (elektronický plyn) a cirkulárkový hukot.

https://www.autobazar.eu/mazda-2-125i-c ... 10616.html
https://auto.bazos.sk/inzerat/81609628/ ... RV2001.php

Fakt už neviem, čo chcem. Asi pauzu.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#140 Příspěvek od Duvsan »

Zdárek. Takže. Kamarát mechanik mi vymenil napínaciu kladku, ktorá by síce ešte vydržala, ale už bola načatá. To je dobre, ale rušivé kvílenie zostalo. Zhodil remeň a naštartoval bez neho a kvílenie bolo preč. Usúdil, že zostáva vodná pumpa a možno alternátor. Obe sa ale pri skúšaní javia zdravo, takže sa zrejme prejavujú pod záťažou. Chcem sa toho piskotu zbaviť, ale druhou stranou mi napadá, či to môže byť vlastnosť vodnej pumpy a tedy jej výmenou sa nič nezmení. Alternátor mi pišťal vo Favorite a bol to iný zvuk. Čo myslíte?
Samozrejme riešili sme i iné veci (výfuk, olej, brzdy) a má tých áut viac, tak som čakal poradovník a i ja som riešil i iné veci a tak.
Inak priebežne cvične laškujem s myšlienkou toho upgrade. Chcem ABS, klímu a ťažné. Musí to byť päťdverák, benzín a niečo menšie a nie príliš žravé. Inzeráty som vyselektoval na Citroen Xsara II 1,4l , Citroen C4 1,6l a Fabia 1, 74kW a možno Golf 5. U Japoncov a Kórejcov sa bojím drahého servisu. Nechcem ísť nad 3000€.
Elektronický plyn už zvládam. Mazdy vraj hnijú.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#141 Příspěvek od EKKAR »

Kup si Roomstera, 1,4 16V 63kW ročník 2010 a novější = kód motoru CGGB, ten už plní normu €uro5. Dělaly se do dubna 2015. Starší od roku 2006 do 2010 včetně s motorem BXW o stejným výkonu mají "jen" €uro4. Pokud ho teda v nějakým bazaru objevíš. Když vyčenicháš kus s nájezdem do 50 000km, budeš mít prakticky nový auto. Kus se 100 tisícema je v poho akceptovatelnej, jen je potřeba si ohlídat výměnu rozvodovýho řemene. Bez ohledu na nalítaný km neměl bejt řemen v autě starší než 10 let. Spotřeba s lehkou nohou 6,5 litru, po městě se vejdeš do 10, na dálnici při dodržování limitu podle GPS pojedeš za 8-8,5. Možná je vošklivej, ale praktičtějšího dříče neseženeš.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#142 Příspěvek od pepik9 »

Xsara II 1,4l je trochu slabší motor, ale jde to. Mnohem lepší je 1.6 - motor TU5JP4. V C4 možná najdeš už motor 1.6 THP, vyvíjený spolu s BMW. Ten už má například odpojování vodní pumpy u studeného motoru a podobné vymyšlenosti, takže možný zdroj poruch. Ale jako u každého motoru platí chovat se k němu slušně a včas měnit kvalitní olej. Kdo na to kašle, má problémy.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#143 Příspěvek od Duvsan »

Roomster mi pripadá už viac úžitkový, než osobný. Keby som mal veľkú rodinu a tak. Ja sa vozím sám a najazdím málo. Aj cenovka je dosť cez.
Ako je to u Citroenu s odolnosťou voči korózii oproti Fabii? Citroen je "rodina" s Peugeotom, to vo mne budí pochybnosti.

Čo súdite o tej vodnej pumpe? Zvykne u HTP kvíliť (nejaké vírenie vody a následný piskot), alebo je to závada?

Tak od Citroenu že aby som sa držal preč, hnusne sa opravujú.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#144 Příspěvek od PixelOrgy »


Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#145 Příspěvek od Hubert_79 »

PixelOrgy: To BMW by koupil jen blázen, to bude vylítanina po nějakém tunerovi holobrádkovi....
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#146 Příspěvek od PixelOrgy »

Vsak pisu, ze pro inspiraci :-) jinak ale na tom moc tuningu nevidim...

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#147 Příspěvek od Duvsan »

Ad BMW: Ak má motor vpredu a náhon vzadu, tak to sorráč.

Rozhodol som sa nechať si vymeniť tú vodnú pumpu, Dúfam, že to kvílenie nie je vlastnosť. Na rad prídem niekedy v máji.
Auto si tento rok asi nechám a ďalej sa uvidí. Zvažujem Fabiu kombi, alebo Golf, možno Octaviu, uvidím. Asi v rámci koncernu (kvôli dostupnosti a náročnosti servisu).

Má to byť za štyri platy. Pre mňa to nie je zanedbateľný peniaz. Najazdím tak tisíc-dvatisíc za rok, tak by som to auto potom chcel mať nejakú dobu, nie dva roky, tak preto. Ospravedlňujem sa tým, ktorých iritujem. Za rady a tipy ďakujem.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#148 Příspěvek od denis15 »

Když má dole řemen tak snad není problém zjistit, že jě něco před smrtí. Mě kňučí altík už 45tkm a dokud dobíjí, pojede. Sám bych to ani neřešil, ale v servisu jim ten zvuk přišel divný. Furt zkoumali z čeho to jde a že je divné, že po zdechnutí ten zvuk jakoby dobíhá, ač motor stojí :D Co by to u 1,9SDI asi mohlo být, že?....

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#149 Příspěvek od PixelOrgy »

Duvsan píše:Ad BMW: Ak má motor vpredu a náhon vzadu, tak to sorráč.
Asi jsem nepochopil, co tim melo byt receno.

Fabiu klidne, ale ne s tim HTP, to je snad to nejhorsi, co kdy z koncernu vypadlo. Jak po strance projevu, tak spolehlivosti.

Oktavka za 4 platy bude uzasna. Dobra varianta by byla Nissan Primera nebo Almera

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#150 Příspěvek od denis15 »

Jen ten Nissan bude napaden rakovinou, protože ač spolehlivé, hnilo to i na fotce. Zbytek japonců je na tom bohužel podobně. Neříkám, že nejde najít dobrý kousek, ale chce to dobře kontrolovat a hodně vybírat.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“