Ahoj vsichni,
obracim se na vas s takovym spis obecnym dotatem.
Stavime unikovku a potreboval bych nejak vyresit audio komunikaci mezi obsluhou a hraci.
Na jiz fungujici mistnosti to resime IP kamerou s oboustranym audiem... Na strane kamery je 3W zesilovac s reprakem a zabudovany mikrofon. Na strane obsluhy je pc a sluchatka s mikrofonem.
Tohle reseni je sice jednoduche, ale zvuk je nekvalitni a umoznuje pouze jeden kanal.
Abych se vymacnul...
Potreboval bych koupit / vyrobit / sestavit zarizeni , ktere by na strane obsluhy umoznovalo pripojit sluchatka a mikrofon a vybrat do kterych kanalu bude "mluvit" a ze kterych "poslouchat" idealne kanaly slucovat. Musi umoznovat minimalne 2 kanaly v obou smerech, spis 3-4.
Kazdy kanal musi jit uplne ztlumit a nastavit hlasitost.
Veskere ovladani musi byt na strane obsluhy.
Obsluha sedi v oddelene mistnosti a kabel jednotlivych kanalu muze byt az 30 dlouhy.
Zarizeni by melo byt maximalne jednoduche aby s tim dokazala pracovat i lehce trenovana opice.
Melo by jit o spolehlive HW reseni- takze ne pocitac / raspberry s x vstupy atd....
Idealne anologove zesilovace se smesovacema.
Dostat zvuk smerem k hracum neni takovy problem.
Ale jak dostat zvuk od mikrofonu, zesilit ho,regulovat 30m daleko a nakonec ho sloucit s jinym kanalem do sluchatek... S tim si nejak nevim rady
Napadlo by nekoho nejake elegantni reseni? Pripadne treba nejake zarizeni, ktere by to zvladlo za nejaky rozumny peniz...
Diky
Mikrofon na xy metru
Moderátor: Moderátoři
Jestli tomu dobře rozumím /neznám hru ani princip/:
Jedny sluchátka a jeden "řídící" mikrofon je na straně obsluhy, k tomu potom 3-4 páry reproduktorů s mikrofony jako "kanály", vzdálené až 30m.
Obsluha pak volí, ke komu konkrétně chce mluvit, nebo ho jen poslouchat, přičemž musí jít mluvit např. ke všem současně, nebo např. všechny naráz jen poslouchat, případně jen vybrané, ano?
A protože to nebude jednoduché zařízení /už kvůli pracovním úrovním, vzdálenostem i opičí odolnosti/, tak podstatně závažnější dotaz pak zní:
"co si představit pod pojmem rozumný peníz".
Jedny sluchátka a jeden "řídící" mikrofon je na straně obsluhy, k tomu potom 3-4 páry reproduktorů s mikrofony jako "kanály", vzdálené až 30m.
Obsluha pak volí, ke komu konkrétně chce mluvit, nebo ho jen poslouchat, přičemž musí jít mluvit např. ke všem současně, nebo např. všechny naráz jen poslouchat, případně jen vybrané, ano?
A protože to nebude jednoduché zařízení /už kvůli pracovním úrovním, vzdálenostem i opičí odolnosti/, tak podstatně závažnější dotaz pak zní:
"co si představit pod pojmem rozumný peníz".
jako rozumný peníz bych viděl cca 2000 za samotné zažízení bez mikrofonů a repro.
Teď jsem ještě koukal na možnost použít XLR mikrofony.
Nasadit XLR mikrofon pro přenos na dlouhou vzdálenost, k obsluze dát Phantom Power převodníky a odsud pak už jen směšovač se sluchátkovým výstupem.
Pro komunikaci druhým směrem použít samostatné zařízení - soustava paralelních mono zesilovačů s Mute funkcí. Všechny zesilovače zapojit paralelně přes potenciometry k mikrofonu obsluhy.
Jsem schopněj si zapájet i nějakou elektro stavebnici nebo použít čínský PCB moduly. Ale vlastní návrh desky dělat nebudu. S navrhováním obvodů moc zkušeností nemám a ani se s tím nechci moc zabývat. I když by to ve výsledku bylo asi nejefektivnější řešení.
-->sinclair - přesně tak
-->oravan - nerozumim :-/
Teď jsem ještě koukal na možnost použít XLR mikrofony.
Nasadit XLR mikrofon pro přenos na dlouhou vzdálenost, k obsluze dát Phantom Power převodníky a odsud pak už jen směšovač se sluchátkovým výstupem.
Pro komunikaci druhým směrem použít samostatné zařízení - soustava paralelních mono zesilovačů s Mute funkcí. Všechny zesilovače zapojit paralelně přes potenciometry k mikrofonu obsluhy.
Jsem schopněj si zapájet i nějakou elektro stavebnici nebo použít čínský PCB moduly. Ale vlastní návrh desky dělat nebudu. S navrhováním obvodů moc zkušeností nemám a ani se s tím nechci moc zabývat. I když by to ve výsledku bylo asi nejefektivnější řešení.
-->sinclair - přesně tak
-->oravan - nerozumim :-/
query, jseš si na 100% jistej, že z toho rozpočtu Ti nevypadla jedna nula?
Jinak - to, že má mikrofon konektor typu XLR ještě automaticky neznamená, že jeho signál je symetrický a lze jej tahat skoro libovolně daleko.
XLR je jenom a pouze TYP odolného, robustního konektoru, NEJČASTĚJI používaného pro symetrické vedení signálu, ale pravidlo to není.
Zvlášť u levnějších věcí, jaké asi na tento případ přicházejí v úvahu.
XLR neoznačuje druh a systém vedení signálu, ale pouze TYP konektoru.
Který u lacinějších výrobků může být zapojen i kvazisymetricky, nebo plně nesymetricky.
Naopak i laciný mikrofon s třípólovým jackem 6,3, zvaným běžně TRS, může být zapojen plně symetricky. Záleží na tom, k čemu konkrétně je ten mikrofon určen. Jestli jako univerzální, nebo jako doporučené příslušenství k něčemu konkrétnímu.
Ale druhy mikrofonů a vedení jejich signálu je to poslední, co by bylo třeba řešit.
Pokud máš v tomto momentu dojem, že píšu v cizím jazyce , tak zkus na netu nastudovat něco na témata "symetrické a asymetrické vedení nf signálu" a příbuzný věci.
Každopádně si myslím, že podobný zařízení, co by plně pokrylo požadavky a bylo cvičený opici srozumitelný i odolný /což klasický mixpult asi není/, nejspíš nepůjde koupit úplně hotový.
A pokud snad ano, nebo po nějaké modifikaci, tak to nebude ani za dvojku, ani za pětku. Z nějakých rejžových modulů za pár babek z Ebay či Aliexpressu tohle jen tak zdrátovat nepůjde.
Když uvážíme, kolik různých variant spojení je potřeba bleskově a opičácky jednoduše propojit...
V tom nejjednodušším případě máme jako symboly pro kreslení čtyři reproduktory, čtyři mikrofony, čtyři zesilovače, jedna řídící sluchátka a jeden řídící mikrofon.
Všechno poté s příslušenstvím, tj. mikrofony s potřebnými předzesilovači, sluchátkový zesilovač, napájení, křížové spojovací pole, blokování nežádoucích směrů signálu kvůli vazbení atd.
Zkus si všecky ty varianty spočítat.
Jinak - to, že má mikrofon konektor typu XLR ještě automaticky neznamená, že jeho signál je symetrický a lze jej tahat skoro libovolně daleko.
XLR je jenom a pouze TYP odolného, robustního konektoru, NEJČASTĚJI používaného pro symetrické vedení signálu, ale pravidlo to není.
Zvlášť u levnějších věcí, jaké asi na tento případ přicházejí v úvahu.
XLR neoznačuje druh a systém vedení signálu, ale pouze TYP konektoru.
Který u lacinějších výrobků může být zapojen i kvazisymetricky, nebo plně nesymetricky.
Naopak i laciný mikrofon s třípólovým jackem 6,3, zvaným běžně TRS, může být zapojen plně symetricky. Záleží na tom, k čemu konkrétně je ten mikrofon určen. Jestli jako univerzální, nebo jako doporučené příslušenství k něčemu konkrétnímu.
Ale druhy mikrofonů a vedení jejich signálu je to poslední, co by bylo třeba řešit.
Pokud máš v tomto momentu dojem, že píšu v cizím jazyce , tak zkus na netu nastudovat něco na témata "symetrické a asymetrické vedení nf signálu" a příbuzný věci.
Každopádně si myslím, že podobný zařízení, co by plně pokrylo požadavky a bylo cvičený opici srozumitelný i odolný /což klasický mixpult asi není/, nejspíš nepůjde koupit úplně hotový.
A pokud snad ano, nebo po nějaké modifikaci, tak to nebude ani za dvojku, ani za pětku. Z nějakých rejžových modulů za pár babek z Ebay či Aliexpressu tohle jen tak zdrátovat nepůjde.
Když uvážíme, kolik různých variant spojení je potřeba bleskově a opičácky jednoduše propojit...
V tom nejjednodušším případě máme jako symboly pro kreslení čtyři reproduktory, čtyři mikrofony, čtyři zesilovače, jedna řídící sluchátka a jeden řídící mikrofon.
Všechno poté s příslušenstvím, tj. mikrofony s potřebnými předzesilovači, sluchátkový zesilovač, napájení, křížové spojovací pole, blokování nežádoucích směrů signálu kvůli vazbení atd.
Zkus si všecky ty varianty spočítat.