izolacna dosticka nad vyfuk

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

izolacna dosticka nad vyfuk

#1 Příspěvek od fero_b »

Ahojte,
rekonstruujem staru Ladu 2101. V zadnom kufri, v mieste ktore je nad vyfukom, to bolo prehrdzavene (teplo z vyfuku poskodilo nater a tak to zhrdzavelo). Bola tam medzi dvoma plechmi vlozena izolacna podlozka (zrejme na baze nejakej azbestovej dosticky) ale roky su roky. Miesto som uspesne zaplatal (obrazok), ale tiez by som chcel este zospodu dat nejaku izolacnu vrstvu, aby sa teplo neprenasalo priamo na ten plech a tiez aby teplo nenarusalo nater. Neviete mi niekto poradit co tam dat. Predstava je ze tam vrazim nieco z oblasti stavebnictva (kominy, krby, kominove dvierka apod). Mala by to byt pevna dosticka (nie nejaka vata) hrubky 0.5 - 1cm, a tiez toho potrebujem relativne malo (cca 40x15cm). Nieco som uz googlil, ale nechce sa mi objednavat nejaku metraz. Skor keby mi niekto poradil, ze chod do stavebnin a pytaj si toto a toto, alebo, obchod s krbmi, a pytaj si dosticku na xyz (ked budem vediet co treba kupit, uz nejaky vhodny onchod v Kosicach najdem). Este ma napadlo take, ze niekedy sa vyfuky - kvoli tomu aby nekorodovali obtocili nejakou snurou a napustilo vodnym sklom, mozno aj to by bolo riesenie, ze by to nie len zabranilo korozii vyfuku (co az tak neriesim), ale vhodna snura by mohla mat aj tepelno izolacne vlastnosti.

Diky za rady Fero
Přílohy
lada_vyfuk.jpg
(178.58 KiB) Staženo 108 x

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#2 Příspěvek od Maxipes_ »

Zkus použít to, co je už vymyšleno a osvědčeno. Z hliníkového plechu vyrob reflektor, který bude odrážet sálající teplo zpět a vhodným způsobem ho připevni nad výfuk (mezi podlahou a tím plechem musí být mezera, aby se teplo nepřenášelo vedením).
Ty stavební izolační materiály asi budou všechny nasávat vodu a to myslím nechceš.

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#3 Příspěvek od JoDiK »

Napadlo mě, co použít izolační podložku pro elektrikáře? I když koukám, že ti to dnes řeší přímo ohniodolnými krabičkami, ale ten materiál se dá sehnat, třeba zde: http://www.cemvin.eu/
nebo tady: https://www.e1.cz/produkt/1211984-deska ... 20?t=popis

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#4 Příspěvek od fero_b »

diky za nasmerovanie. Nasiel som aj vacie kusy toho materialu (a maju aj predajnu v Kosiciach)
https://www.hagard.sk/produkty/podlozka ... m-cemvin-1

mozno by som mohol skombinovat myslienku 1 a izolacnu podlozku. Izolaciu zavriet medzi dva hlinikove plechy a na nejake distancie to upevnit zospodu o podlahu..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Na nějakou izolaci se vyser a použij tuhle myšlenku:
Maxipes_ píše:Zkus použít to, co je už vymyšleno a osvědčeno. Z hliníkového plechu vyrob reflektor, který bude odrážet sálající teplo zpět a vhodným způsobem ho připevni nad výfuk (mezi podlahou a tím plechem musí být mezera, aby se teplo nepřenášelo vedením).
Ty stavební izolační materiály asi budou všechny nasávat vodu a to myslím nechceš.
Nejlepší izolací bude vrstva vzduchu, kterej může proudit nezi tím plechem a samotnou kastlí a ten plech tak ochlazovat (a zároveň blokovat VEDENÍ tepla materiálem). Technicky se takovýmu plechu říká "tepelnej štít". A ani nemusí bejt leštěnej a už vůbec ne hnilíkovej - stačí kus nerezu, normální "černej" plech moc rychle zrezne (právě proto, že na něm nevydrží barva).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#6 Příspěvek od samec »

Samotný hliníkový plech je dostatočná tepelná izolácia. Len nesmie byť natesno o karosériu alebo o výfuk, aby mohla prípadná voda ľahko odtiect a vyschnúť. Do sendviču zaťečie voda a bude tam hniť, že aj ten hliník odhnije.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#7 Příspěvek od kutilmil »

Chlapi čo to trepete preboha. Hliníkový plech a tepelná izolácia??? Hliník je predsa materiál z výbornou tepelnou vodivosťou.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Jo, pokud je v dokonalým kontaktu s nějakým předmětem vyvíjejícím teplo. Ale pokud je kolem toho hnilíku po obou stranách vzduchová mezera, už to s tím dokonalým vedením tepla není tak horký ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#9 Příspěvek od kutilmil »

Ekkare ale ten hlinikovy plech zostane stále výborný tepelný podič. To kde je umiestnený nemá žiadny vplyv na jeho tepelnú vodivosť. To tam môžeš kludne dať aj obyčajný ocelový a ešte to bude o niečo lepšie ako s hliníkovým.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Kutilmile, NEČTEŠ POŘÁDNĚ - A MOTÁŠ PAK POJEM A PRŮJEM:
EKKAR píše:...Nejlepší izolací bude vrstva vzduchu, kterej může proudit nezi tím plechem a samotnou kastlí a ten plech tak ochlazovat (a zároveň blokovat VEDENÍ tepla materiálem). Technicky se takovýmu plechu říká "tepelnej štít". A ani nemusí bejt leštěnej a už vůbec ne hnilíkovej - stačí kus nerezu, normální "černej" plech moc rychle zrezne (právě proto, že na něm nevydrží barva).
O tepelný vodivosti nepadlo ani slovo, protože z toho vejfuku se do kastle šíří sáláním (zářením) - a když se tomu sálání postaví něco do cesty, zamezí to přenosu z trubky do kastle - a o nějaký izolaci se začalo mluvit až v souvislosti s tím "štítem", kterej se samozřejmě od toho sálání sám ohřeje, takže někdo radil zabránit dalšímu šíření tepla z toho štítu do kastle nějakou izolací. Ano, mluvilo se o materiálu štítu KVŮLI ODRAZIVOSTI, ale o jeho tepelný vodivosti se tady nikdo vůbec nebavil. Samotnej štít přitom stačí od kastle "izolovat" další vrstvou vzduchu, stejně jako je mezera mezi trubkou vejfuku a štítem. Volně procházející vzduch je sám o sobě dostatečně izolující, navíc za jízdy dochází k druhotnýmu ochlazování odnášením tepla přímo z povrchu toho štítu do proudu vzduchu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#11 Příspěvek od samec »

Teplo sa šíri nie len vedením. A v tomto prípade hlavne tými inými spôsobmi. Ale niekto asi na fyzike nedával pozor. :)

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#12 Příspěvek od fero_b »

aj za radiatory sa pouziva hlinikova folia (odraza tepelne vlnenie), a za tym je mala vrstva izolantu (tu musi byt izolant abo to bolo ako nalepit na stenu). Tak tam vrazim hlinikovy plech. Myslim ze medzi kastlou a vyfukom bude dost miesta aby tam este mohol byt plech a vrstva vzduchu. :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Hadam vsetci vyrobcovia aut pouzivaju hlinikovy plech (alebo nieco podobne). Funguje to, len to casom uhnije.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#14 Příspěvek od dred »

rnbw píše:len to casom uhnije.
Babka uhni!!!
...a babka uhnila
:twisted: :twisted:

Asi pred 10-timi rokmi mi ten plech odpadol a NEuhnil...len sa vyklepali diery a plech cez skrutky prepadol... auto má už 14 liet a je tam stále pôvodný po výmene podložiek za väčšie

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#15 Příspěvek od fero_b »

Diky vsetkym za rady. Este jedna doplnujuca otazka. Treba riesit to, ze skrutky ktorymi to upevnim (ku kasni) cez nejake distancne podlozky su tepelne vodive? Alebo skrutkovy spoj ma zanedbatelnu stycnu plochu v porovnani s plochou plechu?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“