Alternátor-výstup W pro měření otáček
Moderátor: Moderátoři
Alternátor-výstup W pro měření otáček
Ahoj,
mám dotaz ohledně výstupu alternátoru pro měření otáček, mám problém s jedním strojem kde je tímto výstupem řízena řídící jednotka hydraulického pojezdu.Použitý alternátor je nedostačující (nějaký hovado při výměně motoru ponechal originál dodaný alternátor k motoru 40A místo 65A a nechal překonfigurovat řídící jednotku) a potřebuju ho nahradit silnějším který se tam vejde ale problém je že se mi nechce volat servis protože je to přes celou republiku, stroj je tchána a nemá zrovna na rozhazování . Zkoušel jsem namontovat silnější 60A prý ze stejnýho stroje ale s ním jednotka pojezdu hlásila chybu nesmyslných otáček motoru. Dnes jsem ten alternátor 60A rozebral a je u něj dodělaný výstup otáček a na rozdíl od původního byl vyveden místo z konce jednoho vinutí zřejmě ze středu (ze statoru na tento konec vedou 3 spojený vodiče a ohmicky změřeno by to měl bejt střed=každý ze 3 dalších konců vůči němu má stejný odpor, jednoduchý konce vůči sobě maj dvojnásobnej odpor oproti měření proti středu ) myslím že to je hlavní problém proč jednotka hlásila chybu, ve střehu je frekvence vyšší než na koncích. Předělal jsem to a musím to vyzkoušet znova.
Nicméně i pokud to bude fungovat je 60A málo vzhledem k plánu namontovat střešní elektrickou klimatizaci mající odběr 16A.
Našel jsem alternátor 80A který se namontuje bez žádné extra úpravy ale mám strach že mi to bude k ničemu a budu muset možná volat servis na přeprogramování jednotky pojezdu.
Otázka zní jestli má někdo zkušenosti se záměnou alternátorů za silnější s použitým výstupem otáček, víceméně se do dřív používalo standartně u nafťáků pro otáčkoměr.
Podle čeho hledat alternátor aby měl na výstupu stejnou frekvenci?
Minule jsem si všiml u jedný repliky od AS-PL že v dodaným manuálu v krabici byla frekvence na výstupu W při určitých otáčkách napsána, bohužel jinak ale k těmto informacím přístup není.
Díky
Luděk
mám dotaz ohledně výstupu alternátoru pro měření otáček, mám problém s jedním strojem kde je tímto výstupem řízena řídící jednotka hydraulického pojezdu.Použitý alternátor je nedostačující (nějaký hovado při výměně motoru ponechal originál dodaný alternátor k motoru 40A místo 65A a nechal překonfigurovat řídící jednotku) a potřebuju ho nahradit silnějším který se tam vejde ale problém je že se mi nechce volat servis protože je to přes celou republiku, stroj je tchána a nemá zrovna na rozhazování . Zkoušel jsem namontovat silnější 60A prý ze stejnýho stroje ale s ním jednotka pojezdu hlásila chybu nesmyslných otáček motoru. Dnes jsem ten alternátor 60A rozebral a je u něj dodělaný výstup otáček a na rozdíl od původního byl vyveden místo z konce jednoho vinutí zřejmě ze středu (ze statoru na tento konec vedou 3 spojený vodiče a ohmicky změřeno by to měl bejt střed=každý ze 3 dalších konců vůči němu má stejný odpor, jednoduchý konce vůči sobě maj dvojnásobnej odpor oproti měření proti středu ) myslím že to je hlavní problém proč jednotka hlásila chybu, ve střehu je frekvence vyšší než na koncích. Předělal jsem to a musím to vyzkoušet znova.
Nicméně i pokud to bude fungovat je 60A málo vzhledem k plánu namontovat střešní elektrickou klimatizaci mající odběr 16A.
Našel jsem alternátor 80A který se namontuje bez žádné extra úpravy ale mám strach že mi to bude k ničemu a budu muset možná volat servis na přeprogramování jednotky pojezdu.
Otázka zní jestli má někdo zkušenosti se záměnou alternátorů za silnější s použitým výstupem otáček, víceméně se do dřív používalo standartně u nafťáků pro otáčkoměr.
Podle čeho hledat alternátor aby měl na výstupu stejnou frekvenci?
Minule jsem si všiml u jedný repliky od AS-PL že v dodaným manuálu v krabici byla frekvence na výstupu W při určitých otáčkách napsána, bohužel jinak ale k těmto informacím přístup není.
Díky
Luděk
Počet pólů statoru / rotoru nebo obojího?
Rotor se zjistí z náhradních dílů,tam je to napsáno to jsem koukal.
Stator se neuvádí a hlavně není žádný pravidlo zapojení vinutí, někdy je střed vyvedenej=4vývody statoru+8diod a někdy ne = klasika magneton ze škodovky 3vývody 6diod.
Co jsem koukal tak 40A i 80A má rotor 12 pólů, stator je horší tam to není moc jasný,vypadá to u 80A na zdvojený vinutí, zítra najdu obrázky a jsem zvědav na názory.
Řemenice jsou u všech skoro stejný, co jsem se ptal elektrikáře u výrobce stroje tak řídící jednotka má zadaný docela široký tolerance a počítaj s tím.
Rotor se zjistí z náhradních dílů,tam je to napsáno to jsem koukal.
Stator se neuvádí a hlavně není žádný pravidlo zapojení vinutí, někdy je střed vyvedenej=4vývody statoru+8diod a někdy ne = klasika magneton ze škodovky 3vývody 6diod.
Co jsem koukal tak 40A i 80A má rotor 12 pólů, stator je horší tam to není moc jasný,vypadá to u 80A na zdvojený vinutí, zítra najdu obrázky a jsem zvědav na názory.
Řemenice jsou u všech skoro stejný, co jsem se ptal elektrikáře u výrobce stroje tak řídící jednotka má zadaný docela široký tolerance a počítaj s tím.
Počet pólů obojího Pokud má alternátor 8 diod, to nebude vyvedený střed, jak by to bylo zapojené? Možná se ukrutně pletu, ale 8 diod mi vychází na 4 fáze, jinak si to nedovedu moc představit. Ale ještě jsem takový alternátor neviděl. Pokud by měl 4 fáze, tak je to samozřejmě další proměnná do frekvence, pokud by se frekvence neměřila tedy jen z jedné fáze.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov