Přídavný 2.takt motor na bicykl - zkušenosti?
Moderátor: Moderátoři
Dekompresní ventil měl i ten přídavný motor na kolo s 90 ccm, jak píšu výš.
Nějaká sprostá čína (jak jinak).
ten obrázek karburátoru moc kvalitní není, co je to za značku?
Pro ilustraci karburátor Zama v Husqvarně, je tam druhý sací kanál pro start, ovládaný páčkou sytiče, který se otvírá naplno při stratu k provoznímu. Ještě předtím se pumpou našplíchá palivo do sacího prostoru.
U těchto jednoduchých karburátorů hlavně nenechávat mimo sezónu palivo v systému, nebo používat jen čistý bez přídavku biosložky, což je dneska údajně už jen Verva 100. Biosračka se za pár měsíců rozloží a zanese kanálky slizem a humusem.
Nějaká sprostá čína (jak jinak).
ten obrázek karburátoru moc kvalitní není, co je to za značku?
Pro ilustraci karburátor Zama v Husqvarně, je tam druhý sací kanál pro start, ovládaný páčkou sytiče, který se otvírá naplno při stratu k provoznímu. Ještě předtím se pumpou našplíchá palivo do sacího prostoru.
U těchto jednoduchých karburátorů hlavně nenechávat mimo sezónu palivo v systému, nebo používat jen čistý bez přídavku biosložky, což je dneska údajně už jen Verva 100. Biosračka se za pár měsíců rozloží a zanese kanálky slizem a humusem.
citát: Dekompresní ventil se asi sám zavře po nastartování motoru. Znamenalo by to najít správné místo v hlavě, vyvrtat a udělat závit? Mám to risknout? Asi by to chtělo jinou hlavu...
jasně, normálně to vrtni a vyzávituj, v případě neúspěchu se otvor zaslepí krátkým šroubkem M5 - M6 či tak něco (napatlat Hermosal) úprava použita z kozídechu S11 když se netěsný letitý chcípák předělal na el. vypínání motoru přerušením jednoho přívodu k indukční cívce
jasně, normálně to vrtni a vyzávituj, v případě neúspěchu se otvor zaslepí krátkým šroubkem M5 - M6 či tak něco (napatlat Hermosal) úprava použita z kozídechu S11 když se netěsný letitý chcípák předělal na el. vypínání motoru přerušením jednoho přívodu k indukční cívce
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Crifodo - Typ a vyobrazení toho karburátoru je je tady
konosuke - bojím se, že ta stěna hlavy je moc slabá a závit se vyrve tím tlakem. Když se podíváš na tu hlavu, tak pro svíčku je tam takový nálitek co prodlužuje závit.
konosuke - bojím se, že ta stěna hlavy je moc slabá a závit se vyrve tím tlakem. Když se podíváš na tu hlavu, tak pro svíčku je tam takový nálitek co prodlužuje závit.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Tohleto taky:
https://www.youtube.com/watch?v=-rHOqwmqZIQ
https://www.youtube.com/watch?v=-rHOqwmqZIQ
Ještě mne napadlo, jestli není chyba (při neúnosném startování s běháním po dvorku než chytne) v tom přívodu vzduchu?
Filtr je tam takový řídký molitan, je po jedné jízdě mastný a na dalších fotkách je vidět, že v tom prostoru jsou po jízdě zbytky benzínu (oleje).
Na této fotce je zavřený přívod vzduchu (malá dirka pro start studeného motoru)
na druhé fotce otevřený vzduch.
Neměla by být ta dirka větší/menší?
------
Při startování snad postupuji správně:
Studený motor - nacucám benzín do plovákové komory, zavřu tu klapku s malou dírkou, rozjedu a pustím spojku. Když mám štěstí, tak to blafne. Pak tu klapku otevřu a když mám štěstí, tak to chytne. Aby to udrželo otáčky, nesmím zapomenout předem přitáhnout štoubek volnoběhu (ten však musím po zahřátí zase povolit, aby to moc při volnoběhu neřvalo).
Teplý motor - po krátké zastávce (benzín nezavírám) krátce se rozjedu a po puštění spojky hned chytne a jede.
Jak to vylepšit? (ptal jsem se zkušeného automechanika a ten nedoporučil vrtat hlavu válce pro dekompresní ventilek. Hlava by prý nevydržela.)
Filtr je tam takový řídký molitan, je po jedné jízdě mastný a na dalších fotkách je vidět, že v tom prostoru jsou po jízdě zbytky benzínu (oleje).
Na této fotce je zavřený přívod vzduchu (malá dirka pro start studeného motoru)
na druhé fotce otevřený vzduch.
Neměla by být ta dirka větší/menší?
------
Při startování snad postupuji správně:
Studený motor - nacucám benzín do plovákové komory, zavřu tu klapku s malou dírkou, rozjedu a pustím spojku. Když mám štěstí, tak to blafne. Pak tu klapku otevřu a když mám štěstí, tak to chytne. Aby to udrželo otáčky, nesmím zapomenout předem přitáhnout štoubek volnoběhu (ten však musím po zahřátí zase povolit, aby to moc při volnoběhu neřvalo).
Teplý motor - po krátké zastávce (benzín nezavírám) krátce se rozjedu a po puštění spojky hned chytne a jede.
Jak to vylepšit? (ptal jsem se zkušeného automechanika a ten nedoporučil vrtat hlavu válce pro dekompresní ventilek. Hlava by prý nevydržela.)
Na silnici i do terénu také s dvojtaktem.
Helma, brýle, rukavice, náloketníky a nákoleníky nutností.
Super!
https://www.youtube.com/watch?v=UKC5UjQXhFE
a taky
https://www.youtube.com/watch?v=Mw1G7uBSQI4
https://www.youtube.com/watch?v=IogeYo6qcF0
a je to k použití variabilní
http://www.rollercycle.com/images/rchc2.png
http://www.rollercycle.com/images/modular-larger.jpg
Helma, brýle, rukavice, náloketníky a nákoleníky nutností.
Super!
https://www.youtube.com/watch?v=UKC5UjQXhFE
a taky
https://www.youtube.com/watch?v=Mw1G7uBSQI4
https://www.youtube.com/watch?v=IogeYo6qcF0
a je to k použití variabilní
http://www.rollercycle.com/images/rchc2.png
http://www.rollercycle.com/images/modular-larger.jpg
Já na všechny dvoutakty používám olej Stihl z podnikové prodejny je ještě levnější.
Ten 10W40 a 15W40 je olej do čtyřtaktů? Ten se může míchat do benzínu pro dvoutakty? Pro mne by to bylo levnější řešení nez Stihl - cenově srovnatelné s M2T. Jen aby dvoutakty vydrželi!
Ten 10W40 a 15W40 je olej do čtyřtaktů? Ten se může míchat do benzínu pro dvoutakty? Pro mne by to bylo levnější řešení nez Stihl - cenově srovnatelné s M2T. Jen aby dvoutakty vydrželi!
Jedině ty nejmodernější pro LongLife interval a motory s filtrem pevnejch částic - neboli ty nejdražší. Všecky vostatní dávají po spálení větší množství pevnejch nespalitelnejch zbytků, než spešl dvoutaktní máslo. Tudíž i víc zasírají karbonem vejfukovej trakt - všecky ty aditiva a saponátový čistící složky totiž fungujou jen dokud volej teče a oplachuje, pokud se jen usazuje jako šlupka s černajícím podkladem, jsou k h0vnu. To by si měl každej uvažujíci o másle pro 2-stroke engine nejdřív pořádně ujasnit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jo, pokud je výslovně na obalu napsaný "2T" nebo "Two Stroke", pak není vo čem debatovat. Lepší než M2T z Parama bylo úplně všecko s výjimkou ruskejch másel - ať to byl Shell, nebo Castrol, Exxon, Texaco - prostě cokoliv včetně másel dederónskejch a feferónskejch. Dokonce i čistej ricin je lepší ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tak jsem se podíval na to vyobrazení karburátoru, no vypadá to nějak až moc vypráskaně, ostatně cena taky naznačuje. Karburátor do Simsona proti tomu byl orloj. Zkusím omrknout u kolegy co má za karburátor na tom 90 ccm motorku přídavným, co má chcípak už z výroby. Taky od žlutýho plemene.
Do dvoutaktů lejeme polosyntetiku Motul 510 nebo tak nějak, cena přiměřená, nečoudí nesmrdí, není nač si stěžovat.
Do dvoutaktů lejeme polosyntetiku Motul 510 nebo tak nějak, cena přiměřená, nečoudí nesmrdí, není nač si stěžovat.