Auto je z roku 89, tudiz moc velke diagnostiky se delat nedaji, mel jsem to u 2 diagnostiku a nic...Jeden se nespojil vubec big_smile a druhy jo a tomu to hlasilo ze je vse OK, coz bylo, jelikoz za ten cely den se kontrolka ABS na palubovce nerozsvitila big_smile a druhy den se rozsvitila po 2 km od baraku. Predem podotykam ze jsem to dal lidem, kteri se zabyvaji auto elektrikou, ale problem nenasli a nekteri strileli od boku at vymenim vse v konecne dusledku a dalsi vec mne hodne prekvapila , ze nekteri vedeli jeste mene nez vim ja o elektrice big_smile a nektere postupy neznaly vubec, holt doba diagnostik udelala sve. Tak se snazim problem vyresi sam.
Delal jsem komplet generalku naprav cca dva roky zpatky...Do te doby s ABS nebyl..menily se vsechny veci, i trubky a hadicky...cidla ABS se taky musely vymenit, jelikoz byly tak zarezle v tom naboji ze pri vytahnuti se poskodily a rozpadly...Koupil jsem nove a od te doby se mi rozsviti kontrolka ABS vzdy po nejaky chvilce...jednou mi to neudelalo vubec a to jsem najel cca 70km a nekdy po 2km se rozvsviti
jednotka ABS je dobra, zkousel jsem jinou funkcni a stejny problem
vcera jsem meril ABS relatka...dve jsou u abs pumpy viz fotka..4 a 5 pin
a jedno je pod palubovkou 7 pin s pojistkou 10A
relatka obe cvakaji...a odpor pod proudem 12v je skoro 0,coz je dobre a jsou funkcni.
to treti rele jsem zatim nijak nezkousel, viz fotka s 76 cislici...Vsechny 4 cidla davaji odpor okolo 1,1-1,2 Ohm
kdyz jsem meril kabely ktere vedou k jednotce tak jsem nenameril vubec nic..zadny odpor u kazdeho vedeni cidla...viz fotka s temi piny coz mi prijde trosku divne, ze by vsechny 4 kabely byly spatne.
na posledni fotce jde videt konektor ABS jednotky a jednotka ABS
Uz jsem docela zoufaly, ze problem nemuzu najit...Tak jsem vcear vytahnul to rele z pod palubovky to 7 pinovy velky a misto neho dal drat...viz fotka...Pokud se ABS rozsviti jak pojedu tak je jasne ze to nebude tim relatkem...
Dle manualu pisou ze relatka by mela mit od 70 do 120 Ohmu. Jedno ma 80 a druhe pod 50, ale nevim, jeslti to je pouze znamka nefunkcnosti, kdyz cvakalo a pod napetim byl odpor 0,001 coz je spravne. Udelal jsem i novou kostru ABS pumpy, jelikoz predtim byla docela orezla...
VIm ze na diagnostiku je nejlepsi original "bosch abs 2 led system" ale ten nikdo nema co jsem tak hledal.
Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)
Moderátor: Moderátoři
Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)
Ahoj, je tady nekdo prosim kdo ma 4 kanalovy osciloskop a byl by ochotny mi zmerit signal 4 cidel ABS a porovnat je? JElikoz mam problem s vyskakujicim ABS na palubovce a rekl bych,ze to bude jednotlivymi vzdalenostmi cidel od krouzku. Ale chci si byt jisty...Nize takovy mensi popis a historie problemu DIky
Proměř si kabely od konektorů čidel ke konektrou ABS jednotky, aby sis byl na 100% jistý, že to máš správně. Rozpoj konektory čidel, odpoj jednotku, místo čidla zapoj do kabelu zdroj (pokud možno s proudovým omezením) a na straně jednotky do kabelů zapoj žárovku, takhle proto, aby, kdyby to nebylo správně, sis nepřipojil zdroj do něčeho, kam nemáš. Potom hýbej kabeláží a sleduj, jestli žárovka nezhasne. Audi má sice kabeláž dost kvalitní, v té době obzvlášť, ale má to svoje roky a může být kabel někde uklepaný, nebo pokud se i jen maličko poškodí izolace, vletí do licny sůl a měď změní na zelený polovodivý fujtajbl. Osciloskopem dost pravděpodobně zjistíš houby, protože problém nastává jen občas. Čidla máš originály, nebo nějakou druhovýrobu?
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Chtel bych vyloucit prave tyhle veci, jelikoz tohle clovek zjisti nejlepe prave na tom osciloskopu, zdali jsou cidla stejne vzdaleny od ozubeneho krouzku, kdyz se vzdalenost lisi tak to dela taky tohle. I vypadnuty zub clovek na tom pozna, atd.. Kdyby byl nekde spatny spoj, tak by to namerilo ruzny odpor popriklade zadny ne?
Ty namerene hodnoty jsi dosahl jak? Meril jsi na konektoru mezi piny se zapojenym cidlem? Kazdopadne to chce promerit kazdy vodic zvlast. Mezi konektorem od RJ abs a konektorem od snimace musi byt odpor v jednotkách ohmů a pri pohybu kabelem u konektoru by se nemel menit. Sundat kola a skontrolovat okometricky a ohmetricky.
Předpokládám, že nevíš od kterého kola se signál ztrácí. Tak bych šel vylučovací metodou, i když to bude nějaký čas trvat. Seberu ř.j. např signál od předního pravého snímače a jeho funkci nasimuluji snímačem levým, tak, že levý bude sloužit pro obě přední kola.A tak by se mělo dát určit která větev kroužek-čidlo-kabeláž tu chybu generuje.
Odpojíš u svorkovnice řj ABS (ucvakneš) protože piny asi nemáš dráty které vedou ke snímači na nějaké kolo.Třeba PP. No a aby to ABS fungovalo, tak ten odpojený chybějící signál musíš nahradit signálem z jiného snímače ,tedy zbývá PL, takže tento snímač bude posílat signál do jednotky jak správně za svoje kolo, tak zároveň tím že ho propojíš na ty ucvaklé dráty nahradí to odpojené kolo.