Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#31 Příspěvek od Tom_ »

Homoklby jsem menil vsechny 4 a vsechny mely ozubeny krouzek :D a jak rikas, to by delalo okamzite co by se auto jen pohlo o par mm.

Ta chyba se projevuje ted (i dneska jsem to zkousel) hned po nastartovani, respektive cca 15-25 vterin jak je auto nastartovane(Brzdy se nedotknu, niceho. Jen nastartovani. Baterka byla dobita do plna.). Cca rok zpatky to delalo az po ujeti urcite vzdalenosti, nekdy 500m nekdy 10km.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#32 Příspěvek od rnbw »

Ked to ukaze chybu aj bez pohnutia, tak to nemozu sposobovat zuby ani vzdialenost. Ak si teda chybu nepamata.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#33 Příspěvek od PeteBurns »

Tak v tom pripade jedine prerusene alebo nespravne cidlo, pripadne nefunkcny motor ABS alebo jeho rele, inde chybu ozaj nevidim...

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#34 Příspěvek od Kremik »

Pokud se ta závada projeví ještě před rozjezdem, mělo by to být jednoduché. Někde to nevodí. Kontroloval jsi kontakty? Zda nejsou někde zoxidované nebo málo napružené?
Ten start bez rozjezdu bych zopakoval po sobě asi třikrát. Pokud by se to pokaždé rozsvítilo, odpojil bych kabely čidel od jednotky a znovu zasunul. Nastartoval. Pokud se kontrolka nerozsvítí, chyba je někde v konektorech u jednotky. Pokud se znovu rozsvítí, je to u čidel, momentálně stabilní. Tak bych znovu vytáhl kabel od jednotky a na tom vytaženém konektoru čidla proměřil ohmetrem. V tuto chvíli by tam ta vada měla být. Jedno by mělo být výrazně jinde.
Pokud nejedeš, jednotka taky nemá jinou možnost, než skontrolovat jenom tohle. Takže to tam někde musí být.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od Zaky »

Jestli to hází chybu hned po nastartování ještě před rozjetím, tak je problém docela výrazný :-) Je potřeba změřit, že všechna čidla na konektoru jednotky mají správný odpor, jednotka bude pravděpodobně měřit, zda jsou všechna čidla připojena, tedy že není nikde nic přerušené a už toto neprojde. Jednotka je integrovaný blok na motoru ABS, nebo je vedle? Protože chyba zjištěná takhle před rozjetím může být i něco jiného, než čidla. Každopádně můžeš vyloučit chybný počet zubů, prasklý kroužek a špatnou hloubku zalisování, to při objevení chyby ještě před rozjetím na 100% chybu nezpůsobuje.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#36 Příspěvek od Tom_ »

Kremik : Tak kontroloval jsem kontakty cidel, kontakty relatek, kontak abs konektoru. ABS jsem rozdelane nemel :D .
Na konektoru od jednotky jsem ty cidla meril a odpory jsou na te foce na prvni strance na papiru s jednotlivymi hodnotami

Zaky : Jednotka ABS je samostatna. Je v miste pod zadnima sedackama. Modul ABS s relatkama je v motorovem prostoru.

Jeste mne napadlo, protoze kontrolka ABS neznaci pouze problem s ABS ale muze tam byt vicero jinych veci. Tak se podivam na hladinu servo kapaliny, jelikoz to ma taky spojitost s ABS kontrolkou...Cim dal tim vice, se v tom zcinam ztracet 🤐 :D

Jeste takovy dotaz...Meri se kostra tim zpusobem, ze jeden hrot dam na - baterky a druhy hrot na zvolene kostrici misto a merim odpor? Jaka hodnota je prijatelna?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od ZdenekHQ »

OT: k těm diagnostickým resetům - otec z toho byl chvilku na větvi, když se v manuálu dočetl něco typu "otevřete dveře X, zapněte blinkr Y, sešlápněte třikrát pedál Z a je zresetováno...." :)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#38 Příspěvek od Tom_ »

Tak jsem propipal vsechny pojistky, zdali jsou Ok a jsou. Dolil jsem servo kapalinu aby to nemohlo byt tim, jelikoz tam 3dcl vlezly a zmeril jsem AC jednotlivych cidel v pohybu.

Kolo jsem rozpohyboval vrtackou s kotoucem, tudiz rychlost byla +- konstatni a bral jsem nejvyssi dosazene hodnoty aby to mereni odpovidalo.

Tady jsou hodnoty:

Predni ridicovo kolo 0,71
Spolujezdec predni 0, 75
Ridic zadni 0,67
Spolujezdec zadni 1,1


Dale brzdove svetla sviti, tudiz tim to byt taky nemuze...

Co dal panove? :D

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#39 Příspěvek od dudo02 »

Čidlá ABS nahraď odpormi 1,2kohm.
Najprv by som ich pripojil priamo k jednotke.
Pokiaľ by nevyhadzovalo chybu, pripojil by som ich na konektory .
Takto by sa vylučovacou metódou zistilo kde je vlastne problém. Či v jednotke ABS, kábeláži, alebo v niektorom čidle.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#40 Příspěvek od Zaky »

Už jsi zkontroloval kabeláž tak, aby vodiči tekl nějaký proud, jak jsem psal dřív? Pokud to máš někde přežrané od soli, tak je to svinstvo polovodivé a měřením odporu nepřijdeš na nic, měřící proud je příliš malý. Zapojení odporů místo čidel rovnou u jednotky a pak místo čidel přes kabeláž je taky OK postup, akorát se to na straně jednoty nedělá úplně snadno, naopak místo čidel velmi snadno.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#41 Příspěvek od Tom_ »

S autem se v zime nejezdi...pred renovaci nebyl zadny problem ani s kabelazi ani cidly...Tudiz vychazim z toho, ze behem renovace ktera probihala v garazi nedoslo k prozrani kabelu soli, jelikoz kabely vedou vnitrkem auta. Jediny kabely ktery vedou venkem jsou prave od cidel, ktere jsou vymeneny.

Mohl by si mi nakreslit nejaky jednoduchy nakres jak to je mysleno, chapu baterku a ty zarovky, ale njak mi neni moc jasne co s tim dal.

No ja bych to zapojil na strane cidel, tudiz bych nahradil cidla a signal sel pres origo kabelaz ktera vede k jednotce. Nerad bych nejak bastlil piny abs konektoru k jednotce

Co se tyce tech odporu...tak to bude tak ze mezi temi 2 "male" piny bude umisten odpor o hodnote 1,2kOhm a to je vse?
Přílohy
Bez názvurt.png

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#42 Příspěvek od Tom_ »

Tak je mysleno s temi zarovkami? Kde cervene je origo kabelaz...Bere se to extra po jednom pinu?Nebo oba zaroven a tak samo z jednotky oba piny pro jedno cislo?
Přílohy
Bez názvuaaa.png

Uživatelský avatar
ACDC
Příspěvky: 503
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Bukovec okr.Frýdek Místek

#43 Příspěvek od ACDC »

Zdravím podělím se se svou závadou abs. Začlo to po přejetí přes výmol. Samozřejmě padlo podezření na snímač, kontrola snímačů nic neodhalila, pak návštěva v forda na diagnostice, taky vše v pořádku. Jezdil jsem stím pár let, kontrolka abs někdy blikala, svítilna, někdy i delší dobu nesvítila vůbec, přitom abs vždy fungovalo, pak návštěva další diagnostiky, to když mě nechtěli pustit přes stk (kontrolka jak na potvoru svitila). Na té diagnostice taky vše ok, tak jsem se naštval, rozebral palubovku, propájel, očistil a od té doby bez poruchy. Když jsem ve fordu poukazoval na možnost vadné palubovky, vtom prý problém nemůže být.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#44 Příspěvek od Zaky »

Kontrola větším proudem: Na straně jednotky propoj příslušné piny k čidlu kouskem drátu, měl by jít prostě jednoduše zasunout do konektoru, samozřejmě jednotka bude odpojená. Na každý pól baterky připoj jednu žárovku, můžou být i obě stejné, třeba těch 5W, pak budou svítit obě polovičním jasem. Od žárovek zapoj druhé póly do konektoru místo čidla. Pokud budeš dávat pozor a nic nikde nezkratuješ, můžeš samozřejmě použít jen jednu žárovku. Po zapojení bude žárovka svítit, můžeš zkoušt hýbat kabeláží, nesmí v žádné poloze zhasnout. Ještě by se taky měl zkontrolovat zkrat na kostru, kdyby někde byla prodřená izolace. Kontrola s odpory znmená odpjit čidla a nastrkat do konektorů odpory, to je jednoduché.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#45 Příspěvek od Tom_ »

Zaky, diky, no snad to nezkonim :D nerad bych neco odpalil :D Takze koupim radsi 2x 5W zarovka a udelam si propoovaci kablik s piny, ktery pak zacvaknu do konektoru od ABS na prislusne piny jednotlivych cidel.

Zkrat na kostru se dela jak? Diky

Zkusim si udelat i ty odpory, kdyz najdu potrebne muzske piny


ACDC : Diky za zkusenost, ale nemyslim si ze nekdo z lidi mel podobny problem na Audine...co jsem tak cetl, tak to jsou vetsinou cidla/relatka/jednotka nebo ruzne vypinace uzaverek atd...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“